Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:33:20 GMT

کاهش 17 درصدی میانگین بارش در زنجان در سال زراعی جاری

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۷۱۸۷

کاهش 17 درصدی میانگین بارش در زنجان در سال زراعی جاری

گزارش کارشناسان هواشناسی استان زنجان بیانگر کاهش 17 درصدی میانگین بارش‌ها در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کارشناسان اداره کل هواشناسی استان زنجان تحلیل وضعیت بارش سال زراعی استان زنجان را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش میانگین بارش استان زنجان از اول مهر سال زراعی تا پایان روز 23 بهمن‌ماه 150 میلی‌متر بوده است که نسبت به بازه زمانی سال گذشته 30 میلی‌متر کاهش و نسبت به دوره آماری 10 میلی‌متر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقایسه میزان بارش‌ها بیانگر آن است که میرزان بارش امسال نسبت به سال گذشته ١7 درصد؜ کاهش و نسبت به نرمال ٧ درصد؜ افزایش دارد.

 بر این اساس میزان بارش شهرستان خدابنده 175 میلی‌متر، ایجرود 162 میلی‌متر، سلطانیه 155 میلی‌متر، خرم‌دره 155 میلی‌متر، ابهر 153 میلی‌متر،ماهنشان 139 میلی‌متر، طارم 137 میلی‌متر و شهرستان زنجان 132 میلی‌متر گزارش شده است.

بیشترین افزایش در شهرستان خدابنده با ١٤ درصد؜ و بیشترین کاهش در شهرستان خرم‌دره  با (٧درصد بوده است.
انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان بارش سلام تحلیل وضعیت افزایش کاهش خدابنده خرم دره میانگین میلی متر دوره آماری نرمال امسال ایجرود زراعی گزارش میانگین بارش استان زنجان سال زراعی سال گذشته میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان گفت: میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ را ۳۲.۵سال برای پدران و ۲۶.۹ سال برای مادران اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در بین شهرستان‌های استان، بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به شهرستان ابهر با رقم ۳۳.۵ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان ماهنشان  با ۲۹.۹ سال است.

وی تصریح کرد: البته ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است. ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است.

 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ‌کل موالید استان در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۳۹۲۳واقعه بوده و از این تعداد ۱۰۴۴۲ ولادت در مادران پایین‌تر از ۳۵ سال رخ داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • بهاران پربارش فارس
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید