Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@22:00:21 GMT

شرایط ثبت نام کاندیداها ربطی به اساسنامه ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۷۹۳۳

شرایط ثبت نام کاندیداها ربطی به اساسنامه ندارد

اساسنامه برای عدم ثبت نام امسال آقایان دایی مهدوی کیا و علی کریمی هیچ گناهی ندارد از طرف دیگر برخی افراد در مصاحبه های رسانه ای درخواست می کنند برخی از افراد به اعتبار شخص خودشان در مجمع عضو باشند که این هم ناشی از بی اطلاعی کامل از چیدمان مجامع است

به گزارش" ورزش سه" به طور قطع آنهایی که به اساسنامه ایراد می‌گیرند که چرا برخی از فوتبالیست های بازنشسته نمی توانند کاندیدای ریاست شوند ولی سایر اشخاص از این امتیاز برخوردار شده اند بدون دقت این اشکال را به اساسنامه ربط می دهند در حالی که اساسنامه به هیچ وجه به جز سوابق مدیریت به هیچ جزئیاتی اشاره ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 توجه داشته باشید که در تاریخ چهارم دی ماه سال نود و چهار اساسنامه فدراسیون ایران به روزرسانی شده‌  و به دلیل اهمیت برای افراد متقاضی پست ریاست ۱۰ سال سابقه و برای سایر پستهای هیئت‌رئیسه پنج سال سابقه در نظر گرفت اما دیگر بیش از این هیچ چیزی در اساسنامه وجود ندارد. از طرفی در تمام دنیا اساسنامه ها وقتی مصوب میشوند باید یک آیین‌نامه اجرایی هم داشته باشد که توسط هیئت رئیسه مصوب می‌شود و ربطی به اساسنامه ندارد.


 یک هفته بعد از جلسه تصویب اساسنامه یعنی دوازدهم دی ماه ۹۴ در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این افراد حاضر در جلسه بودند که سوابق ریاست هیئت و  دبیر کل فدراسیون های دیگر  و حضور در شرکتهای خصوصی را مصوب کردند و از آنجا که این آیین نامه به صفحات آخر اساسنامه چسبانده شده و هر دو در یک جلد قرار دارند. آنهایی که در مطالعه بی دقتی می کنند خیال می کنند که  شرایط در خود اساسنامه نوشته شده در حالی که یک نگاه اجمالی می‌تواند به شما نشان بدهد که اساسنامه در ماده ۸۴ تمام می‌شود و این اعضای هیئت رئیسه بودند که یک هفته بعد در ساختمان سئول شرایطی را گذاشتند که بیشتر هیئت های فوتبال و یا اشخاص شاغل در شرکتهای به ثبت رسیده و حتی غیر ورزشی می توانند ثبت نام کنند اما بزرگان بازنشسته فوتبال و افرادی که کمیته ها را اداره می کنند نمی توانند. لذا بهتر است وقتی می خواهیم در رابطه با یک موضوعی نظر بدهیم اول به دقت مطالعه کنیم بعد با رسانه‌ها صحبت کنیم؛ پس اساسنامه برای عدم ثبت نام امسال آقایان دایی مهدوی کیا و علی کریمی هیچ گناهی ندارد از طرف دیگر برخی افراد در مصاحبه های رسانه ای  درخواست می کنند برخی از افراد به اعتبار شخص خودشان در مجمع عضو باشند که این هم ناشی از بی اطلاعی کامل از چیدمان مجامع است، چون ترکیب مجمع باید افرادی باشند که هم اکنون درگیر  فوتبال بوده و نماینده شخص حقوقی باشند. یعنی اگر باشگاهی وجود دارد باید به ثبت برسد و نماینده آن باشگاه در مجمع حضور داشته باشد پس نمی‌توان به اعتبار اینکه یک فرد ریاست فدراسیون را داشته یا فوتبالیست برتری بوده به صورت حقیقی وارد مجموعه شود چون آنچه در مجامع وجود دارد حضور نمایندگان تشکیلات حقوقی است به همین دلیل وقتی در رابطه با چیدمان مجمع هم اظهارنظر می‌کنیم باید به این استانداردها هم توجه کنید.


هوشنگ نصیرزاده-کارشناس حقوقی ورزش

هوشنگ نصیرزاده

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: هوشنگ نصیرزاده هیئت رئیسه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شکری نیا عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گنبدکاووس خبر داد و اظهار کرد: این فیلم‌های تبلیغاتی از امروز آغاز شده و تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هر روز ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ از شبکه گلستان پخش می‌شود، افزود: از بین این دو نامزد حوزه انتخابیه گنبد تنها یکی از آنها از این فرصت قانونی برای تبلیغات خود استفاده می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان گفت: در دور نخست انتخابات از ۱۹۷ کانال انتخاباتی کشور، ۶ کانال سهم گلستان بود که در ۶ حوزه انتخابیه در مجموع ۲۱۰ برنامه در ۷ محور با حضور ۹۲ کاندیدا از ۳۰۶ کاندیدای ثبت نام شده برنامه ضبط شد.

گفتنی است استان گلستان در انتخابات اسفند ماه رتبه سوم مشارکت کشور را کسب کرد و انتخابات در حوزه انتخابیه گنبد کاووس هم زمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد خبر 6097506

دیگر خبرها

  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • عقب ماندگی بزرگ در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد