Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری شبکه برق کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت شبکه برق استان گیلان گفت: از روز گذشته با مساعد شدن هوا و اعزام بالگرد توانیر و ۱۵۰ نیروی عملیاتی از استان‌های همجوار، برخی از شبکه‌های اصلی برق استان گیلان در وضعیت پایدار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متأسفانه در پی بارش شدید برف در روز‌های اخیر ۱۹ پست برق استان گیلان از مدار خارج شدند اما در حال حاضر هیچ خاموشی در استان گیلان نداریم و تمامی پست‌های برق به حالت اولیه و در شبکه قرار گرفته اند.

معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به اینکه ۳ درصد مشترکان استان گیلان برق ندارند تصریح کرد:متاسفانه این رقم هم به دلیل مساعد نبودن برخی از راه‌های مواصلاتی و عدم دسترسی به مناطق به طول انجامید که تا امشب  مشکل برق برخی از مناطق صعب العبور هم برطرف می‌شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: در پی بارش‌ها سیم پارگی و یا سقوط دکل بسیار گزارش شده بود که رفع این مشکل باتوجه به شرایط بارش شدید زمان بر بود.

او ادامه داد:توصیه ما به هموطنان این است که از تماس و یا نزدیک شدن به سیم‌های لخت و کابل‌های برق افتاده بر زمین بدلیل بارش شدید خودداری کنند و خوشبختانه تا به امروز گزارشی مبنی بر برق گرفتگی گزارش نشده است.

معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به اینکه کاهش سهمیه گاز سبب افزایش سوخت مایع در نیروگاه‌ها شده است اظهار کرد: اگر مشترکان خانگی در مصرف انرژی به خصوص گاز تا ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، مشکل تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: سوخت مایع شامل گازوئیل و در برخی از نیروگاه‌ها مازوت است که این نوع سوخت‌های جایگزین، سبب افزایش آلودگی محیط زیست می‌شود.

رجبی مشهدی گفت:سرد شدن هوا سبب افزایش مصرف گاز در بخش خانگی می‌شود که این رویه، سهمیه سوخت نیروگاه‌ها را از ۹۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش داده است. استفاده از سوخت گاز، آلودگی محیط زیستی کمتری در مقایسه با سوخت مایع دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت برق بارش برف برق استان گیلان سبب افزایش نیروگاه ها رجبی مشهدی سوخت مایع بارش شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی از کنایه سنگین پلیس به اکثر رانندگان ایرانی

به راننده‌ها میگیم چرا موقع تغییر مسیر راهنما نمیزنید؛ میگن، چون برق زیاد مصرف میشه!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی
  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • حریق مهیب در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت گیلان/ ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری سوخت و خاکستر شد
  • آتش‌سوزی مهیب در شهرک چوبی گیلان | ۴۰ واحد چندطبقه در آتش سوخت + ویدئو
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • ویدئویی از کنایه سنگین پلیس به اکثر رانندگان ایرانی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته