Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه از رایزنی مقامات ارشد نظامی ترکیه و روسیه درباره تحولات اخیر ادلب خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود اوضاع ادلب را بررسی کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو طرف موضوعات مندرج در دستور کار مشترک مسکو و آنکارا در ارتباط با اوضاع سوریه به ویژه منطقه کاهش تنش در ادلب را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره اینکه به طور مستمر با آنکارا در تماس است، تاکید کرد: با توجه به تشدید تنش در شمال غرب سوریه باید خویشتنداری به خرج داد و از اظهارات تنش‌زا پرهیز کرد. این قابل قبول نیست که از اتفاقات ناگوار برای تحقق دستاورد در نزاع سیاسی داخلی استفاده شود.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ما با آنکار در چارچوب عملیات آستانه در تماس هستیم و آن‌ها نیز از اجرای کامل توافقنامه سوچی در مورد منطقه ادلب حمایت می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین نیز امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: آنچه در استان ادلب سوریه رخ می‌دهد را درگیری نمی‌دانیم، بلکه آنچه رخ می‌دهد جنگ ارتش سوریه علیه تروریسم است.

وی افزود: سخن درباره درگیری نیست بلکه درباره اجرا نشدن توافقات سوچی و تعهداتی است که طرفین ملزم به رعایت آنها شده‌اند. در درجه اول صحبت درباره مبارزه با تروریسمی است که نیروهای سوریه در اراضی کشورشان در حال انجام آن هستند.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب که آخرین پایگاه تروریست‌ها در این کشور محسوب می‌شود، از حدود ۵۰ روز پیش آغاز شده است و با وجود پیشروی‌های گسترده نظامی، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیرو‌های سوری دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه تحولات سوریه وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره

منابع عبری‌ از سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به قاهره برای گفت‌وگو با مقامات مصری درباره «عملیات نظامی» در رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به همراه «رونن بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به منظور بررسی حملات احتمالی در رفح، مخفیانه وارد قاهره شدند.

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی می‌گوید مقامات مصری ابراز نگرانی کردند عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح منجر به ورود ده ها هزار فلسطینی آواره به خاک مصر شود که این می‌تواند امنیت مصر را به خطر بیندازد.

مقامات صهیونیست می‌گویند هماهنگی نزدیک نظامی و دیپلماتیک با مصر یکی از شروط اساسی برای اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح است، به ویژه با توجه به قصد اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در مجاورت مرز نوار غزه و مصر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد