Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:51:21 GMT

آسیب‌هایی که افسران جوان جنگ نرم را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۹۱۲۷

آسیب‌هایی که افسران جوان جنگ نرم را تهدید می‌کند

رئیس سازمان فضای مجازی استان تهران به تشریح چهار ویژگی افسران جوان جنگ نرم پرداخت و آن‌ها را از آسیب‌های پیش رو آگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران، مصطفی هدایی رئیس سازمان فضای مجازی استان تهران در آیین افتتاح کارگاه آموزشی دو روزه سبک زندگی اسلامی افسران جنگ نرم اظهار داشت: بی‌شک فکر و اندیشه هر انسان مهم‌ترین سرمایه وجودی او بوده و در سطح کلان هم تفکر و نحوه باورهای حاکم بر جامعه تعیین‌کننده خطی و مشی مردم جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب ایمان، علم، توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام از مهم‌ترین مؤلفه‌های سبک زندگی دینی در حوزه تفکر و اندیشه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فضای مجازی استان تهران افسر جنگ نرم را سرباز حقیقت دانست و گفت: امروزه جنگ نرم خیلی گسترده و همه‌جانبه شده است که رهبر فرزانه انقلاب سال ۹۵ در جمع بچه‌های انجمن اسلامی نکاتی را مطرح فرمودند و جنگ نرم را یکی از سخت‌ترین مواجهه‌ها با دشمن دانستند.

هدایی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان بیان داشت: دشمن تمام آرمان‌ها و اهدافش را در راستای جنگ نرم پیش می‌برد و نگاه جمهوری اسلامی به افسران جنگ نرم خود متفاوت است و این نوع سرباز را شخصی پویا و فعال می‌داند.

وی بر همین اساس افزود: مطالبه رهبر انقلاب در حوزه جنگ نرم این است که سرباز جنگ نرم باید ابتدا خودسازی کند و فکر و ذهنش را در راستای هدفش پرورش دهد و ضرورت و اهمیت نامگذاری همایش امروز نیز در همین راستا است.

رئیس سازمان فضای مجازی استان تهران در ادامه به کم‌کاری برخی نهادها اشاره و عنوان کرد: هیچ مجموعه‌ای را نداریم که در راستای ارائه سبک زندگی به افسر جوان جنگ نرم قدمی برداشته باشد. این جوان انقلابی را آفت‌هایی هم تهدید می‌کند. شاید جوان انقلابی قبل از اینکه به حوزه جنگ نرم ورود کند روزی یک ساعت را صرف فضای مجازی می‌کرد اما وقتی خود را مسؤول بداند وقت بیشتری را صرف می‌کند.

هدایی ادامه داد: صرف وقت بیشتر برای فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی چون هرزگردی و اتلاف وقت برای مسائل کم‌اهمیت را در پی داشته باشد و قطعا جوانان جبهه جنگ نرم مورد هجمه شبهه‌افکنی‌های دشمنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود برای جوانان در حوزه جنگ نرم تصریح کرد: جوانانی که در صف مقدم جنگ نرم قرار دارند، با شبهه‌های اعتقادی و ایمانی مواجه می‌شوند. خیلی از تولیدات ما حتی در جبهه انقلاب چیزی جز خشم و شبهه‌افکنی ندارد و بعضا محتویات ما دارای "قول لین" نیستند.

رئیس سازمان فضای مجازی استان تهران سومین مؤلفه‌ افسر جوان جنگ نرم را زندگی اسلامی دانست و یادآور شد: گاهی آنقدر درگیر می‌شویم که از مسیر اصلی خود فاصله می‌گیریم و قطعاً از شخصی که ۱۲ ساعت در روز درگیر فضای مجازی است نباید انتظار تحرک و پویایی داشته باشیم که این خود آفت بزرگی است.

هدایی بر همین اساس بیان داشت: آسیب‌های جسمی و روحی از جمله سایر تهدیداتی است که این دسته از افراد را تهدید می‌کند و هدف ما از همایش دو روزه این است که سبک زندگی اسلامی مرتبط با جنگ نرم ارائه داده شود چرا که تا الان مجموعه‌ای نگاهی به این گونه از سبک زندگی نداشته است.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی افسر جوان جنگ نرم از احکام فضای مجازی گفت: آخرین نکته این است که افسران جنگ نرم باید احکام مرتبط با حوزه خود را بدانند و در گذشته نیز اکثر حوزه‌های علمیه در دل بازارها قرار داشتند و به محلی برای رجوع تجار و فروشندگان برای آگاهی از احکام خرید و فروش تبدیل شده بودند.

رئیس سازمان فضای مجازی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما هم باید احکام فضای مجازی را بلد باشیم. باید بدانیم که مثلا یک خواهر می‌تواند عکس خودش را بر روی پروفایل اینستاگرامش بگذارد یا خیر؟ ما قطره‌ای از دریا هستیم که باید ریزبینی و دقت نظر داشته باشیم. بعد از همایش باید فکر کنیم ببینیم که این ۴ مولفه را رعایت می‌کنیم یا خیر؟

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی مجلس شورای اسلامی انتخابات پلیس فتا افسر جوان جنگ نرم افسران جنگ نرم زندگی اسلامی حوزه جنگ نرم جنگ نرم سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی رسانه را جدی بگیریم

به گزارش همشهری آنلاین، ‌محمدصادق کوشکی؛ استاد دانشگاه تهران در روزنامه همشهری نوشت، یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین ارکان حکمرانی در قرن بیست‌ویکم، حکمرانی در عرصه رسانه است. هرچند اهمیت رسانه در ۵۰سال گذشته همواره مطرح بوده، در قرن حاضر حکمرانی در عرصه رسانه به جدی‌ترین نماد آن بدل‌ شده؛ چراکه بر ذهن، دل و جان شهروندان حکومت کرده و عمیق‌ترین نوع حکمرانی است. از این‌رو، آن حکومتی در رسیدن و به‌حرکت‌درآوردن جامعه برای نیل به اهداف موفق‌تر است که حکمرانی‌اش بر دل و جان مردم مسلط باشد؛ و حاکمیت رسانه‌ای، ابزار آن به‌شمار می‌رود.
با این مقدمه و با نگاهی به سازوکارهای داخلی، خواهیم دید که حکمرانی از طریق رسانه چندان جدی گرفته نمی‌شود؛ به تعبیری، رسانه در ایران همچنان به‌عنوان امری حاشیه‌ای و در درجه دوم و سوم قرار دارد. این درحالی است که حکمرانی مطلوب در قرن حاضر با به‌کارگیری رسانه محقق می‌شود. به همین‌خاطر است که فضای مجازی به‌عنوان ابزاری در جهت حکمرانی دشمن بر ذهن، جان و زبان شهروندان ماست. اگرچه مردم ما در ایران زندگی ‌می‌کنند و تابع جمهوری اسلامی هستند، ذهن و روان برخی از آنها تابعی است از حکمرانی دشمنان ایران.
با ادامه این روند، ما در امر حکمرانی با نواقص فاحشی روبه‌رو شده‌ایم. عدم‌درک این موضوع که رسانه رکن اساسی و مهم حکمرانی است باعث شده نتیجه اقدامات به ثمر نشانده شده مدیران ما و کارهای مثبت آنان، بین مخاطبان به شکل مناسب و درخور، انعکاس پیدا نکند و در ذهن آنان جا نگیرد؛ چراکه حکمرانی مسلط بر ذهن مردم در اختیار دشمنان‌مان است.
لذا تلاش‌های مسئولان و گشایش‌های ایجادشده آنان در زندگی مردم دیده و لمس نمی‌شود؛ به‌عبارت دیگر، مردم از امکانات و ثمرات به‌عمل‌آمده استفاده می‌کنند و بهره‌مند می‌شوند اما باز هم ناراضی‌اند و احساس یأس می‌کنند. در نتیجه با اینکه زندگی در ایران با توجه به شاخصه‌های رفاهی مثل سایر نقاط دنیاست و از آنها پایین‌تر نیست، مردم خود را در شرایطی پست‌تر از سایر مردم جهان، حتی مردمان کشورهای همسایه می‌پندارند و جامعه‌شان را سیاه‌ترین جامعه تلقی می‌کنند. اگرچه واقعیت اینچنین نیست، در ذهن آنان این وضعیت و تصویر نقش بسته است. این نتیجه تفکری است که همچنان از دهه‌های گذشته نشأت گرفته و رسانه را امری حاشیه‌ای می‌داند. علاوه‌بر این موضوع، بیان مسئولان ما همچنان به سبک و سیاق دهه‌های قبلی است. رهبر معظم انقلاب چندی پیش تصریح کردند که موضوع اطلاع‌رسانی دولت ضعیف است. این موضوع تنها محدود به دولت هم نمی‌شود و سایر عرصه‌های اجرایی را نیز دربرمی‌گیرد؛ چراکه هنوز رسانه به شکلی که باید، درک نشده و وقتی سخن از حکمرانی رسانه می‌شود گمان این است که باید به‌وسیله تبلیغات شهری، ساخت یک سد یا تأسیس یک نیروگاه را مخابره کنند.
افزون بر این، هنوز برخی از مسئولان متوجه نشده‌اند که نباید اجازه دهند دشمنان از طریق رسانه بر مردم‌ حکومت کنند؛ لذا شاهدیم که هنوز این موضوع قطعی تلقی نشده که نباید بگذارند فضاهایی چون تلگرام و اینستاگرام و در کل فضای مجازی رایج کشور، به شکلی که دشمنان ما می‌خواهند کنترل شود!
در کشور هنوز بعضی مسئولان مخالف بسترهای مجازی ایرانی هستند و چشم امیدشان به فضای مجازی برآمده از دشمن است.
کنگره آمریکا برنامه تیک‌تاک را به سلاخ‌خانه برده؛ چراکه به‌خوبی موضوع حکمرانی رسانه را درک کرده‌ است اما در جامعه ما شورای‌عالی فضای مجازی تصویب می‌کند که اینستاگرام و هر پلتفرم خارجی دیگری می‌تواند در پوسته ایرانی به فعالیت خود ادامه دهد. تداوم این وضعیت به این معناست که اگر مسئولان ما برترین خدمات را هم به مردم ارائه دهند باز هم مردم احساس یأس و ناامیدی دارند.

کد خبر 848302 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها رسانه - خبرگزاری رسانه - رادیو رسانه - سواد رسانه‌ای رسانه‌ ایرانی چندرسانه‌ای - همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج