Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:31:22 GMT

قانون ملاک تمام رفتارهای انتخاباتی است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۹۳۶۳

قانون ملاک تمام رفتارهای انتخاباتی است

فضل الله رنجبر شامگاه پنجشنبه در نشست با کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، به تشریح قانون تبلیغات انتخابات در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: اگر قانون و قانون مداری ملاک همه رفتارها قرار بگیرد هیچ مشکلی پیش نمی آید و کاندیداها و مجریان انتخابات در اجرای قانون باید خدا و خون پاک شهدا را از نظر دور نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تنوع قومی و مذهبی  و دربرگیری ۵۶ درصد جمعیت استان در شهرستان کرمانشاه، توجه به قانون را عامل وحدت و یگانگی و افزایش امنیت جامعه برشمرد.

رنجبر در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ کس حق ندارد به وحدت ملی خدشه وارد کند، گفت: انتخابات تزریق خون تازه ای به رگ جامعه است و هیچ کس قصد ندارد جلوی تحرک، پویایی و شور و نشاط حاصل از انتخابات را بگیرد اما در راستای حفظ سلامت انتخابات و امنیت جامعه همه باید به میثاق های قانونی تبلیغات انتخاباتی و برگزاری انتخابات احترام بگذاریم و موزاین قانونی را رعایت کنیم.

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به استناد تبصره سه ماده ۶۳ از فصل قانون تبلیغات انتخاباتی کاندیداها باید آدرس دقیق ستادهای تبلیغاتی شان را در نقاط مختلف شهر با معرفی رییس ستاد به فرمانداری اطلاع دهند در غیر این صورت ممنوع است و مرتکب تخلف تبلیغاتی می شوند.

رنجبر  افزود: هر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه می تواند فقط هشت ستاد برپا کند، بیشتر از این تعداد خلاف قانون است و در هر منطقه شهری حق دایر کردن یک ستاد را دارد، که برخی  از کاندیداها رعایت نمی کنند و در یک منطقه شهرداری کرمانشاه چند ستاد تشکیل می دهند، اگر رعایت نکنند کمیته های برخورد با تخلفات تبلیغاتی برخورد کنند. 

وی با بیان اینکه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از نظر رعایت قانونی باید الگوی دیگر تبلیغات انتخاباتی شوند زیرا خود برای قانون گذاری و نظارت بر قانون نامزد کرده اند، بر رعایت قوانین تبلیغات انتخابات در ستاد تاکید کرد و اظهار داشت: ستادهای تبلیغاتی حتما باید تابلو داشته باشند و در چاپ بنر تبلیغاتی حتما بیشتر از سایز ۷۰ در ۵۰ سانتیمتر نباشد.

رنجبر همچنین طبق ماده ۶۵ بند دوم تبلیغات انتخابات، دیوارنویسی را ممنوع و جرم دانست و بیان داشت: شهر کرمانشاه در آستانه رویداد بزرگ گردشگری ۲۰۲۰ است نامزدها حتما این قانون را رعایت کنند و چهره شهر را زشت نکنند و به شهرداری اطلاع داده شده نامزدهایی که به این کار مبادرت می کنند پس از مستندسازی باید این شعارها را پاک کنند.

او در ادامه با اشاره به گره های ترافیکی در برخی از نقاط پرازدحام شهر کرمانشاه و بااستقبال از شور انتخاباتی گفت: راه اندازی کاروان های تبلیغاتی که باعث ترافیک و راه بندان شود و یا تشکیل ستاد در نقاط پرازدحام شهر که قبلابه نامزدها گفته شده ممنوع است و اگر اتفاق بیفتد تخلف تبلیغاتی محسوب می شود.

مقام عالی دولت در شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خودگفت: طبق قانون ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (یکم اسفند ماه) زمان پایان تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  است پس از این ساعت نامزدها حق تبلیغات ندارند و اگر انجام دهند تخلف محسوب می شود.

رنجبر همچنین به راه اندازی کاروان های تبلیغاتی در عصر روز چهارشنبه شب آخر تبلیغات در سطح شهر هشدار داد و همچنین گفت: در روز انتخابات نامزدها پس از انداختن رای خود به صندوق حق ندارند در شعب اخذ رای بایستند زیرا این کار خلاف قانون است.

وی افزود: نمایندگان مجلس نماینده ۸۵ میلیون نفر تمام ملت ایران هستند پس نباید خدای نکرده به رفتاری دست بزنند که نه شرعی و نه قانونی است .

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه خواست هرچه زودتر استعلام شفافیت مالی و حساب بانکی خود را به فرماندار تحویل دهند.

وی همچنین با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه ۶۰۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده گفت: هر نامزد انتخابات برای هر سه شعبه می تواند یک نماینده نظارت معرفی کند باید هرچه زودتر آنها را  هیات نظارت بر انتخابات معرفی کنند تا کارت آنها صادر شود.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند

تعداد شعب اخذ رای در استان را نیز هزار و ۵۸۵ شعبه است که ۶۰۰ شعبه آن در شهرستان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۶ حوزه انتخابیه و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا جامعه شهرداری مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه تبلیغات انتخاباتی تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر منتشر شد.

بسمه تعالی
خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.
جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

جامعه اسلامی مهندسین
اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

کد خبر 6093609 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • سه پیشنهاد جنجالی برای هدایای تبلیغاتی
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات