Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، اصولگرایان بازهم به وحدت نرسیدند، ائتلافی که از دو سال پیش سنگ بنای آن گذاشته شده بود و امید زیادی وجود داشت با سرمایه ۱۶ میلیون رأی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، وحدتی حداکثری در انتخابات مجلس ۹۸ حاصل شود، اما در نهایت به سرانجام دلخواه نرسید و در اولین روز از آغاز تبلیغات انتخاباتی چندلیستی بودن اصولگرایان در انتخابات دوم اسفندماه قطعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیستی که به سرعت حذف شد

چند روز پیش بود که لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف از دل لیست ۹۰ نفره بیرون آمد، لیستی که به سرعت با موجی از انتقادات روبرو شد و حتی برخی چهره های حاضر در آن چون محمدباقر قالیباف از آن اعلام برائت کردند، شاید همین فشارها بود که ائتلاف را مجبور به عقب نشینی کرد و لیست از کانال تلگرامی منتسب به این ائتلاف حذف شد آنهم در شرایطی که رسانه های رسمی و وابسته به اصولگرایان با قطعیت از نهایی شدن لیست خبر داده بودند.

ماجرا به همینجا ختم نشد و ائتلافی ها بازهم دور هم جمع شدن تا با بستن لیستی دیگر از انتقادات را کاهش دهند، جلسه ای که باز هم بی نتیجه ماند و ساعاتی پیش پایداری ها لیست نهایی خود را منتشر کردند و شورای ائتلافی ها هم در نهایت با تغییراتی در لیست اولیه لیست دوم را منتشر کرد

وقتی قالیباف محور اختلاف شد

ماجرای اختلاف بر سر لیست ۳۰ نفره آنجا علنی شد که حدادعادل در نامه ای که رسانه ای نیز شد به شدت از رویه جبهه پایداری در برخورد با شورای ائتلاف و سازوکار وحدت اصولگرایان انتقاد کرد و رویکرد آنها را وحدت شکن و سهم خواهانه دانست، گلایه هایی که به سرعت با پاسخ آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری روبرو شد تا اختلافات پشت درهای بسته در فاصله چند روزه باقیمانده تا انتخابات مجلس اینگونه علنی شود.

روایت های جدیدتر اما حکایت از آن دارد که سررشته اصلی اختلافات به قالیباف بازمی گردد. بنا بر آنچه خبرگزاری فارس منتشر کرده است، جبهه پایداری عنوان کرده بود که حاضر است بر سر اصول مشترک و شاخص های اصولی با ائتلاف به وحدت برسد و در اینصورت از انتشار لیست مجزا خودداری کنند اما شرط اصلی آقاتهرانی و محصولی برای ارائه فهرست مشترک حذف قالیباف بوده است.

حدادعادل با این پیشنهاد مخالفت می کند و پیشنهاد دیگری می دهد که درصورت لیست مشترک، ائتلاف با سرلیستی قالیباف منتشر شود و پایداری با سرلیستی آقاتهرانی که این پیشنهاد نیز از سوی محصولی و آقاتهرانی رد می شود. در ادامه محمدباقر قالیباف پیشنهاد دیگری می دهد و اعلام می کند حاضر است از لیست کناره گیری کند و به صورت مستقل و منفرد در انتخابات شرکت کند. لیست جبهه انقلاب نیز ۲۹ نفره منتشر شود که این نیز مورد موافقت ائتلاف قرار نمی گیرد .

لیست ثانویه با چه کسانی بسته شد؟

ساعتی قبل فهرست نهایی جبهه پایداری در تهران منتشر شد و ائتلاف نیروهای انقلاب نیز به فاصله ای کوتاه لیست ثانویه را با برخی تغییرات و جابجایی ها منتشر کرد. در لیست جدید ۶ چهره از لیست اولیه حذف و چهره هایی جدید جایگزین شده اند. شش چهره جدید لیست شورای ائتلاف شامل رضا تقی پور، اقبال شاکری، مجتبی توانگر، مصطفی زمانیان، ابوالفضل عمویی، احسان خاندوزی می شود. براین اساس جلیل بشارتی، عزت الله اکبری، جواد نیکی ملکی،علی جعفری، امیرابراهیم رسولی و مجتبی ابراهیمی از چهره های حاضر در لیست اولیه بودند که شانس حضور در لیست نهایی را پیدا نکردند.

در جدول زیر به تغییرات در لیست اولیه و ثانویه اشاره شده است؛

لیست اولیه شورای ائتلاف

لیست ثانویه شورای ائتلاف

محمد باقر قالیباف

محمدباقر قالیباف

مصطفی میرسلیم

مصطفی میرسلیم

جلیل بشارتی

رضا تقی پور

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی

 کیومرث هاشمی

کیومرث هاشمی

عزت الله اکبری

اقبال شاکری

الیاس نادران

الیاس نادران

 مصطفی میرسلیم

مصطفی میرسلیم

سید رضا تقوی

سید رضا تقوی

سید محمود نبویان

سید محمود نبویان

سید محمد آقامیری

سید محمد آقامیری

زهره الهیان

زهره الهیان

فاطمه رهبر

فاطمه رهبر

سوده نجفی

سوده نجفی

عاطفه خادمی

عاطفه خادمی

فاطمه قاسم پور

فاطمه قاسم پور

سمیه رفیعی

سمیه رفیعی

مجتبی ثابتی

مجتی ثابتی

سیدنظام الدین موسوی

سیدنظام الدین موسوی

سیدمحسن دهنوی

سیدمحسن دهنوی

جواد نیکی ملکی

مصطفی زمانیان

احمد نادری

احمد نادری

علی جعفری

ابوالفضل عمویی

مالک شریعتی

مالک شریعتی

امیر ابراهیم رسولی

احسان خاندوزی

مجتبی ابراهیمی

مجتبی توانگر

مجتبی رضاخواه

مجتبی رضاخواه

محسن پیرهادی

محسن پیرهادی

علی شمسی پور

علی شمسی پور

کاندیدای اختصاصی اسلامشهر در لیست ۳۰ نفره تهران: سعید کرمی

کاندیدای اختصاصی شهرری در لیست ۳۰ نفره تهران: سید علی یزدی خواه

کد خبر 1352298

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مصطفی میرسلیم لیست اولیه شورای ائتلاف جبهه پایداری لیست ۳۰ نفره لیست ثانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور صبح امروز در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است گفت: در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استاندارد‌سازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومتر‌ها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده است؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است، اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و ... خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها موتورسیکلت‌ها و ... باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محور‌های کمربندی که خودرو‌های سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بسیج محور‌هایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • زیر تیغ
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟