Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:41:04 GMT

حکایت شهرستان‌های خاموش گیلان/سامانه بارشی دیگری در راه است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۰۲۸۵

حکایت شهرستان‌های خاموش گیلان/سامانه بارشی دیگری در راه است

‍‍‍‍‍‍

با وجود اینکه بارش برف دو روز است در سراسر استان گیلان قطع شده اما قطعی برق نیز هنوز دست از سر مردم شهرستان‌های مختلف بر نداشته است با این حال هواشناسی استان اعلام کرد که از امروز تا بامداد شنبه موج دیگری از هوای سرد مهمان گیلان خواهد شد که در ارتفاعات منجر به بارش برف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وضعیت مردم گیلان پس از گذشت ساعت‌ها از بارش برف نشان از ضعف مدیریت کاملاً مشهود در مواجهه با این نعمت الهی دارد که دادستان مرکز گیلان به همین دلیل از دستور تشکیل پرونده قضایی برای مدیران کم‌کار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت ساعت‌ها از اتمام بارش برف استان گیلان همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.

ضعف مدیریتی در حالی در گیلان اتفاق افتاد که هواشناسی گیلان، هشدارهای مکرری از روز شنبه و قبل‌تر از آن در قالب چهار الی پنج اطلاعیه رسمی به ستاد مدیریت بحران استان در رابطه با بارش شدید برف داده و خواستار اندیشیده شدن اقدامات لازم در این خصوص شد.

 

شهردار رشت: ۷۰ درصد مسیرهای فرعی در رشت بازگشایی شدند/مردم: خودمان به ماشین‌های سنگین پول دادیم

شهردار رشت که پیش‌ازاین وعده داده بود در پی بارش برف هیچ انسداد مسیری در این کلان‌شهر نخواهیم داشت، خلاف آن را مشاهده کرد و تمامی شریان‌های اصلی در روز نخست مسدود شدند و همچنان برخی از شریان‌های فرعی رشت مسدود هستند که بسیاری از شهروندان در محلات مختلف پس از مشاهده کم‌کاری‌های انجام‌شده خودشان دست‌به‌کار شده و با پرداخت هزینه به مالکین خودروهای سنگین، از آنان تقاضا کرده‌اند که نسبت به جمع‌آوری برف از داخل کوچه و محلات تحت سکونتشان اقدام کنند.

اما ناصر حاج محمدی معتقد است که ۷۰ درصد مسیرهای فرعی در رشت بازگشایی‌شده‌اند و در ۲۴ ساعت نخست بارش برف شهرداری رشت به‌صورت مداوم نسبت به برف‌روبی معابر اصلی اقدام کرد اما  در حین برف‌روبی به علت فرسودگی ماشین‌آلات برف‌روب نیز با مشکلاتی مواجه بودیم.

 

رودباری‌ها امروز از خاموشی درمی‌آیند/فوت ۳ نفر براثر ریزش بهمن

متأسفانه وضعیت در شهرستان رودبار چندان مساعد نیست و طبق گفته‌های فرماندار این شهرستان براثر ریزش بهمن سه نفر در رشترود رودبار جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز از طریق بالگرد به مرکز درمانی منتقل شد

به گفته محمد صالح ضیایی کار بازگشایی جاده‌های روستایی آغازشده و تا امروز غروب تمام این جاده‌ها بازگشایی می‌شود اما هنوز برخی از مناطق و جاده‌های کوهستانی مسدود بوده و با بالگرد به این مناطق مواد غذایی فرستاده می‌شود.

در رودبار کمتر از ۱۰ روستا با قطعی برق مواجه شدند که رئیس ستاد مدیریت بحران این شهرستان از وصل شدن برق این خانوارهای روستایی تا پایان امروز خبر داد.

 

برق ۲۸ روستای فومن امروز وصل می‌شود

در شهرستان فومن تمام جاده‌های اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است اما محمدرضا محسنی، فرماندار فومن می‌گوید که برق ۲۸ روستای فومن هنوز قطع است و باید قبول کرد که خطوط برق استان فرسوده است و در مواقع بحرانی با قطعی برق مواجه می‌شویم.

به گفته فرماندار فومن  تاکنون هیچ موردی مبنی بر قطعی گاز یا آب در این شهرستان گزارش نشده و قطعی برق مشترکین نیز امروز رفع خواهد شد.

۴۰ درصد صومعه‌سرایی‌ها بدون برق

برخی از روستاهای شهرستان صومعه‌سرا بنا بر اظهارات فرماندار این شهرستان به دلیل قطعی انشعاب و پارگی کابل مشکل قطعی برق‌دارند و بر اساس آخرین اطلاعات، برق ۶۰ درصد مردم منطقه طاهر گوراب متصل شده و مابقی به علت قطعی انشعاب به‌زودی وصل می‌شود، البته سه هزار و ۳۰۰ مشترک در ۱۶ روستای صومعه‌سرا هنوز فاقد آب هستند.

در صومعه‌سرا ۲۰۳ مرغداری وجود دارد که هنوز راه ارتباطی ۲۹ مرغداری مسدود است، سید جلال سید محمدی هم‌چنین خبر داد که برق ۲۰ واحد مرغداری هنوز وصل نشده است؛ تا صبح روز گذشته راه ارتباطی ۲۵ روستا بسته بود که تا عصر روز گذشته ۱۷ روستا بازگشایی شد و محمدی اعلام کرد به‌زودی مابقی راه‌ها بازگشایی می‌شود.

۱۱ روستای شفت مسدود است

جاده‌های پنج روستای شهرستان شفت نیز به علت بارش برف مسدود شد، سید محسن موسوی، فرماندار شفت همچنین از قطعی برق پنج روستا در ارتفاعات این شهرستان خبر داده و اعلام کرد که به‌زودی مشکلات این روستاها حل خواهد شد.

علاوه بر این ۱۱ روستا در بخش احمد سرگوراب شفت هنوز نیاز به بازگشایی دارد.

قطعی آب شرب ۳۲ روستا در لنگرود

خوشبختانه شهرستان لنگرود مشکلی در تأمین برق ندارد، البته این مشکل در روزهای گذشته وجود داشت که در حال حاضر برق این شهرستان کاملاً وصل است اما در بخش‌های چاف و چمخاله ۷۰ درصد قطعی برق‌دارند.

در لنگرود سه هزار و ۴۰۰ مشترک فاقد آب هستند که به گفته سیروس شفقی، فرماندار شهرستان تا ساعاتی دیگر آب شرب یک هزار و ۴۰۰ مشترک وصل خواهد شد، همچنین راه ارتباطی ۷۵ روستا در بخش کوهستانی و جنگلی اطاقور هنوز بازگشایی نشده است.

 

وضعیت نامناسب شهرستان‌های رودسر و املش/قطع برق ۷۰ درصد از مشترکین برق رودسری

در شرق گیلان برخی شهرستان‌ها با توجه به میزان بارش و نبود زیرساخت مناسب دچار مشکلات بیشتری شدند، گزارش میدانی خبرنگار فارس از شهرستان رودسر حکایت از قطعی برق در اکثر مناطق روستایی این شهرستان دارد و به گفته فرماندار این شهرستان تنها ۳۰ درصد کل این شهرستان برق‌دار هستند.

حسین اسماعیل‌پور گفت که در حال حاضر سه اکیپ راهداری و ۱۰ اکیپ برق از استان مازندران برای رفع مشکلات راه و برق وارد شهرستان رودسر شده‌اند.

مردم شهرستان املش نیز شاهد بارش دو متری در مناطق کوهستانی و ۱۱۰ سانتی در مناطق جلگه‌ای بودند و دسترسی به برخی از روستاهای آن غیرممکن شده است.

محمد رنجبر، فرماندار املش به مشکل جدی شهرستان در تأمین برق اشاره کرد و از کمک هیئت‌های مذهبی برای در اختیار گذاشتن موتورهای برق به نانوایی‌ها و پمپ‌های بنزین برای تأمین مایحتاج مردم سخن گفت.

۱۲۵ روستای لاهیجان فاقد برق

گزارش میدانی خبرنگار فارس در لاهیجان حکایت از قطع برق بخش اعظمی از روستاهای این شهرستان دارد، همچنین آب ۴۴ هزار مشترک در گیلان قطع است که بخشی به دلیل یخ‌زدگی و ترکیدگی لوله‌هاست که با بازگشایی مسیر مشکل قطعی مشترکین آب به‌خصوص در مناطق روستایی برطرف می‌شود.

فرماندار شهرستان لاهیجان به قطع ۲۰ درصد مناطق شهری این شهرستان اشاره کرد که این میزان به‌صورت موردی و به دلیل یخ‌زدگی بوده و به‌زودی برطرف می‌شود، اسماعیل میر غضنفری از بی‌برقی ۱۲۵ روستا در شهرستان لاهیجان خبر داد که دلیل آن خرابی پست انتقال برق ۶۳ کیلوواتی بوده است.

 

سرعت‌عمل نسبی در برخورد با بحران برف در آستارا

در نخستین روز بارش برف، بسیاری از راه‌های روستایی آستارا نیز مسدود شده بودند که با بسیج حداکثری نیروهای راه‌داری و شهرداری عمل برف‌روبی، نمک‌زادیی و بازگشایی شریان‌های اصلی و فرعی شتاب گرفت. 

به دلیل بعد مسافت شهرستان آستارا از استان گیلان و مرزی بودن آن، فرماندار شهرستان آستارا از معاون رئیس‌جمهور انتظار دارد تا در تخصیص اعتبار، این شهرستان مرزی و بافرهنگ به صورت ویژه دیده شود.

محور آستارا-اردبیل به دلیل بارش شدید برف و بوران بعد تونل از سوی پلیس راه استان اردبیل به مدت ۲۴ ساعت بسته اعلام شد و حدود ۱۰۰ نفر از مسافران و رانندگان محور فوق، شب را مساجد، مدارس و زائرسرای امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا سپری کردند.

 

 

گیلان دوباره برفی می‌شود

گویا باوجوداینکه بارش برف در اکثر نقاط گیلان قطع‌شده اما باید منتظر موج بارشی دیگری در منطقه باشیم اما امیدواریم بر مشکلات مردم گیلان افزوده نشود چراکه پس از قطع بارش برف شاهد زلزله ۴.۵ ریشتری در استان بودیم که خوشبختانه خسارتی در پی نداشت.

نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای بارشی از امروز جمعه و فعالیت آن تا بامداد شنبه در منطقه است، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان می‌گوید: «دمای هوا در اکثر مناطق استان به‌طور متوسط ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و بارش در ارتفاعات و دامنه‌ها به‌صورت برف و وزش باد نیز در برخی از مناطق شدید پیش‌بینی می‌شود.»

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان همچنین تذکر داد تا مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیزکرده و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و مواصلاتی را دارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف و کولاک، حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

وی همچنین از بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

به اطلاع مردم استان می‌رساند با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان بارش هواشناسی بارش مجدد برف قطعی آب شرب قطعی برق ارتفاعات فرماندار این شهرستان فرماندار شهرستان شهرستان آستارا هواشناسی استان مدیریت بحران استان گیلان بازگشایی شد راه ارتباطی شهرستان ها گیلان قطع صومعه سرا برف روبی بارش برف قطعی برق مسدود شد خواهد شد جاده ها ۷۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری آغاز خواهد شد.

ایسنا نوشت: وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

ضیاییان ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌ چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد