Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  دوم اســفندماه ۹۸ موعد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شــورای اسلامی و میعادگاه دیگری برای حضور مردم در صحنه‌ی سیاسی اجتماعی کشور و نمایش اقتدار ملت ایران اســت. بنا به فرموده رهبر انقلاب «هرکدام از این انتخابات‌ها یک حماســه و یک حرکت عظیم مردمی اســت که جلوی چشــم‌های مردم دنیا قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
» به همین مناســبت، نشریه خط حزب الله در اطلاع نگاشــت این هفته، به نکاتی درباره جایگاه رأی مردم و اهمیت انتخابات از نظر رهبر انقلاب پرداخته است؛

۱. مراجعه به آرای مردم جزو شریعت اسلامی است

افرادی گمان نکنند که امــام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنــگ غربی گرفت و آن را قاطی کرد با تفکر اســلامی و شریعت اســلامی؛ نه، اگر انتخابات و مردم سالاری و تکیه‌ی به آراء مردم، جزو دین نمی‌بود و از شــریعت اســلامی استفاده نمی‌شد، امام هیچ تقیدی نداشــت؛ آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان می‌کرد... گردش کار در این نظام به وسیله‌ی مردم سالاری است؛ یعنی آحاد مردم نماینده‌ی مجلس را انتخاب می‌کنند، رئیس جمهــور را انتخاب می‌کنند، وزرا را با واســطه انتخاب می‌کنند، خبرگان را انتخاب می‌کنند، رهبری را با واســطه انتخاب می‌کنند؛ کار دست مردم است؛ این پایه‌ی اصلی حرکت امام بزرگوار است. ۹۳/۳/۱۴،بیشتر بخوانید: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مانع لیست دادن احزاب نمی‌شود

۲. دوست و دشمن چشمشان به انتخابات ایران است

مسئولان کشورها، از دستگاه‌های دولتی آمریکا شما بگیرید، تا قدرت‌های اروپایی و کشور‌های اروپایی، تا دولت‌هایی در این منطقه که دنباله رو آمریکا هستند، تا آن نخست وزیر گردن شکسته‌ی رژیم صهیونیســتی همه‌ی این‌ها چشمشان به این است که شــما روز جمعه چگونه وارد میدان می‌شــوید و با چه حجمی وارد میدان‌های می‌شوید؛ با چه روحیه‌ای با ملت‌های عرصه‌ی انتخابات می‌شوید؛ همه دارند نگاه می‌کنند. این یک طرف قضیه است. یک طرف دیگر قضیه هم ملت‌های منطقه‌اند که غالبا با چشم عظمت به ایران نگاه می‌کنند و خیلی از آن‌ها حســرت این آزادی و این مردم سالاری را که در اینجا هســت می‌برند و نگاه می‌کنند و ملت ایران را تحسین می‌کنند. این‌ها هم دوستداران شما هستند؛ این‌ها هم چشمشــان در روز جمعه به انتخابات است. ۹۶/۲/۲۷،

۳. انتخابات است که سایه جنگ را دور می‌کند

گاهی می‌شنویم و در گذشته شنیده ایم که بعضی‌ها گفته اند «ما که آمدیم مسئولی پیدا کردیم، توانستیم ســایه‌ی جنگ را از سر کشــور برداریم»؛ نه، این حرفها، حرف‌های درستی نیست؛ از بنده بشنوید، آنچه ســایه‌ی جنگ را، سایه‌ی تعرض دشمن را در طول این سال‌های متمادی از سر این کشــور رفع کرده، حضور مردم بوده اســت. خب، این حضور چه جوری نشان داده می‌شــود؟ مهمترین مظهر این حضور، انتخابات است... من به مردم نمی‌گویم فلان کس را انتخاب بکنید، فلان کس را انتخاب نکنید...، اما به مردم عرض می‌کنم و اصرار می‌کنم که حتما پای صندوق رأی حاضر بشــوید و رأی بدهید، به هر کسی که تشخیص می‌دهید؛ این باید اتفاق بیفتد. هر کس کشور را دوست دارد، هر کس نظام را دوست دارد، هر کس امنیت دوست دارد -از آحاد مردم- باید بیاید وارد میدان انتخابات بشود، بیاید پای صندوق؛ دشمن را این کم می‌کند. ۹۶/۲/۱۰،

۴. رسانه‌هایی که دائم علیه انتخابات ایران تبلیغ می‌کنند

آمریکایی‌ها ۲۵ ســال در دوران رژیم طاغوت، در ایران حضور داشــتند، امامجلس‌های شورای فرمایشی و مسخره‌ی آن روز، یک بار مورد انتقاد آمریکایی‌ها قرار نگرفت. اگر به تاریخ مراجعه کنید و قضایای انتخابات دوران محمدرضا را بخوانید -و قبل از آن هم بدتر از آن، دوران رضاشاه- اول که انگلیسی‌ها در اینجا مسلط بودند و بعد هم آمریکایی‌ها مسلط شدند، یک بار به این انتخابات فرمایشی و نمایشی مســخره اعتراض نکردند؛ الان هم به رژیم‌های مســتبد و دیکتاتور و وراثتی که در این منطقه هست، یک کلمه اعتراض نمی‌کنند، اما به ایران که اینجور پشت سر هم انتخابات انجام گرفته است و همه ارکان نظام -از رهبری نظام و رئیس جمهوری نظام، تا نمایندگان مجلس، تا نمایندگان خبرگان، تا نمایندگان شورا‌های شهری- به وسیله‌ی مردم انتخاب می‌شوند، دائم اشکال می‌کنند، ایراد‌های دروغین می‌کنند. ۹۴/۶/۱۸،

۵. بیعت با انقلاب، بیعت با خدا و رسول (ص) است

انتخابات درواقع یــک نفس تازه دادن بــه ملت ایران است، ملت ایران یک نفس تــازه‌ای پیدا می‌کند؛ طبیعت انتخابات این است... شــما امروز وقتی با انقلاب بیعت می‌کنید و بیعت تان را تازه می‌کنید و تجدید می‌کنید، با پیغمبر بیعت کردید. آن کســی که امروز با امام خمینی بیعت می‌کند، با پیغمبر بیعت کرده. وقتی شما خط انقلابی امام را زنده نگه می‌دارید و نمی‌گذارید مندرس بشود، نمی‌گذارید رنگ کهنگی بگیرد، در واقع با پیغمبــر بیعت کردید؛ با پیغمبر که بیعت کردید، آنوقت: انزل الله سکینته علی رسوله و علی المومنین؛ خدای متعال آرامش را به دل‌ها خواهد داد. وقتی آرامش داشتید، اطمینان قلب داشتید، آن وقت در عرصه‌ی مقابله‌ی با دشمن دچار حیرت و ناامیدی نمی‌شوید، دچار تزلزل نمی‌شوید. ۹۴/۱۰/۱۹ منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r8A خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات مجلس یازدهم رهبر انقلاب انتخاب می کنند تا نمایندگان نگاه می کنند مردم سالاری رهبر انقلاب ی انتخابات وارد میدان ملت ایران ی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری در نشست رونمایی از فصلنامه تاریخی - سیاسی «ماجرا» که به نحوه گذر موفق جمهوری اسلامی ایران از تهدیدهای امنیتی و نظامی سال‌های ۱۳۶۹ (تجاوز صدام به کویت) و ۱۳۷۷ (حاکم شدن طالبان در افغانستان و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف) و ۱۳۸۰ (رخداد یازده سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان) و ۱۳۸۱ (تجاوز آمریکا به عراق و سرنگونی صدام) پرداخته است، اظهار داشت: رمز عبور موفق و پیروزمند جمهوری اسلامی از چهار گذرگاه تهدید و خطر جدی، حکمت رهبر انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به مدیریت و راهبری هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامی در گذر موفق از چهار رویدادی که طی دهه نخست ولایت ایشان می‌توانست ایران را به جنگ‌های با نتیجه نامعلوم بکشاند و در تشریح ماهیت حکمت رهبری در این خصوص گفت: تعامل فعال و هوشمندانه ایران با دو گزاره راهبردی و به ظاهر متناقض «پرهیز از جنگ» و «نهراسیدن از جنگ»، رمز عبور موفق جمهوری اسلامی ایران از این تهدیدها بود و در عمل توانست با ایجاد بازدارندگی فعال، «پیروزی بدون جنگ» را محقق کند.

باقری با اشاره به لزوم الگوسازی از تدابیر رهبری و سیاست‌های نظام در طول دهه‌های گذشته با هدف بهره‌گیری از تجربه‌های موفق و عبرت از تجربه‌های ناموفق به لزوم تاریخ‌نگاری عالمانه، بی‌طرفانه و جامع رویدادها و تحولات اشاره کرد و گفت: تاریخ‌نگاری درست و صادقانه انقلاب اسلامی کاری جهادی و مصداق بارز جهاد تبیین است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به نقش و جایگاه حکمت در سامانه حکمرانی ولایت امر، گفت: حکمت فراتر از علم و دانش و تجربه و اطلاعات است و زمانی که نور تقوا بر علم و دانش تابیده شود، حکمت هویدا می‌شود و این ویژگی مختص نظام دینی است، چرا که منبع این نور آراستگی به زیور تقوای فردی و سیاسی است.

باقری با اشاره به فرآیند تربیت نیروی انسانی در مسیر حکمرانی دینی طی چهار و نیم دهه گذشته، گفت: شخصیتی برجسته و بی‌نظیر مانند سردار سلیمانی، محصول مکتب امامین انقلاب اسلامی و ثمره تربیت در سایه حکمت خمینی و خامنه‌ای است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اختلاف میان جریان‌های سیاسی داخلی در سال ۱۳۶۹ در موضوع ورود یا عدم ورود به جنگ علیه آمریکا در قضیه تجاوز صدام به کویت، گفت: سیر تکاملی انقلاب اسلامی و حکمت رهبری انقلاب توانست افکار عمومی را چنان ارتقا دهد که در سال ۱۴۰۳ درباره پاسخ قاطع به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، مواجه با یک اجماع ملی قاطع بودیم و ابتکار تادیب رژیم صهیونیستی، نه‌تنها موجب تشویش افکار عمومی نشد، بلکه در عمل موجب تحکیم وحدت ملی و ارتقای همدلی ملی شد.

باقری با اشاره به این که گذر موفق ایران از نشیب و فرازهای نظامی و امنیتی چند دهه گذشته مرهون حکمت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است، تصریح کرد: دستاورد مهم و راهبردی صیانت از امنیت ملی، تامین منافع ملی، حراست از تمامیت ارضی و حفاظت از حاکمیت ملی، مرهون سازوکارهای سخت و نرمی است که در طول سال‌های گذشته بر اساس تدابیر رهبری انقلاب در کشور نهادینه شده و این مهم نیز جلوه‌ای از حکمت رهبری انقلاب است. وی در ادامه افزود: این که در اوایل دهه ۱۳۷۰ ایران مبادرت به طراحی و ساخت موشک‌هایی می‌کند که سامانه‌های پدافندی پرهزینه و پیشرفته آمریکا و صهیونیست‌ها و همپیمانان آنها در دهه ۱۴۰۰ از رهگیری و مقابله با آن ناتوانند، حاکی از درایت رهبری، هوشمندی نظامیان، تخصص دانشگاهیان، توانمندی فناوران، مهارت صنعتگران و دوراندیشی دیپلمات‌های ایرانی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به پیروزی بزرگ ناشی از عملیات وعده صادق که بازدارندگی فعال را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زد، گفت: همانگونه که «طوفان الاقصی» سامانه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در معرض خسارات غیرقابل ترمیم قرار داد، «وعده صادق» نیز سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه نمود و تجدیدنظر در راهبردهای امنیت ملی را بر آمریکا تحمیل کرد.

باقری با بیان اینکه حفظ بازدارندگی فعال در گرو هم افزایی بیشتر و موثرتر همه ارکان نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی و دیپلماسی عمومی کشور است، تصریح کرد: حکمت رهبری اجازه نمی‌دهد حتی در پرتو پیروزی بزرگ وعده صادق، دستگاه‌های مسئول حتی لحظه‌ای از ارتقای بازدارندگی فعال در عرصه‌های مختلف غفلت کنند و به همین جهت، دستورکار دستگاه سیاست خارجی نسبت به قبل از عملیات وعده صادق گسترده‌تر، هوشمندانه تر، مبتکرتر، دوراندیشیانه تر و عملیاتی تر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند