Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین عسکری مدیرکل جذب و پذیرش واحدهای فناور پارک فناوری پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با جزئیات واگذاری فاز سوم پارک فناوری پردیس اظهار کرد: فاز سوم پارک فناوری پردیس حدود 21 هکتار مساحت دارد که بخشی از این اراضی پارک فناوری پردیس طی فراخوانی با عنوان فاز سوم پارک به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فراخوان از 6 بهمن شروع شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این فراخوان حدود 35 قطعه با مساحت نزدیک به 40هزار متر مربع با شرایط ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور واگذار خواهد شد. همچنین در این واگذاری تسهیلات و تخفیفاتی به این شرکت‌ها تعلق خواهد گرفت.

عسکری اظهار کرد: عملیات آماده‌سازی اراضی این فاز از شهریور ماه امسال آغاز شده است و فاز سوم پارک فناوری پردیس با نام پردیس کارآفرینی شناخته خواهد شد.

وی سقف تخفیفات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را حداکثر تا 20 درصد عنوان کرد و افزود: طی سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌ها و مشکلات تامین نیازهای فنی و تجهیزات و همچنین تقویت روحیه امید و کارآفرینی در جامه و رغبت بخش‌های تولیدی به منظور خودکفایی و تامین نیازهای فناورانه کشور، متقاضیان زیادی برای عضویت در پارک فناوری پردیس داشتیم و بر همین اساس این فراخوان ارائه شده است. این در حالی است که قبلا پارک به صورت فراخوان اقدام به واگذاری نمی‌کرد و بر اساس تقاضاهای موردی با توجه به پیشرفت‌هایی که در آماده‌سازی اراضی انجام می‌شد نسبت به واگذاری اقدام می‌کرد. امسال به جهت افزایش درخواست‌های واگذاری از یکسو و از سوی دیگر طرح توسعه ناحیه نوآوری پردیس که برای افق توسعه در نظر گرفته شده است، این اراضی واگذار می‌شود.

مدیرکل جذب و پذیرش واحدهای فناور پارک فناوری پردیس تأکید کرد: از ابتدای فراخوان تا به امروز قریب به 150 متقاضی برای واگذاری اراضی اقدام کردند که جلسات اولیه برای درخواست آنها شروع شده است، تا براساس اولویت‌های تدوین شده، واگذاری قطعات به شرکت‌ها بررسی شود. از این 150 متقاضی 35 متقاضی براساس اولویت‌های تعریف شده انتخاب خواهند شد. اگر متقاضیان بیشتری داشته باشیم در این صورت طبق برنامه توسعه پارک فناوری پردیس اواسط سال آینده نیز در قالب طرح و شرایط دیگری معرفی خواهیم کرد.

عسکری به معیارهای ارزیابی این فراخوان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان قبلا توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارزیابی و بررسی شدند در این مرحله ما وارد مسائل فنی نخواهیم شد و صرفا بر اساس حوزه‌های اولویت‌دار یعنی حوزه‌های تجهیزات پزشکی پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق و ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته که در فراخوان منتشر شده است، اقدام می کنیم. تنها در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان موضوعات مالی شرکت مهم بوده و بررسی خواهد شد تا بتواند زمین را خریداری و مراحل ساخت را براساس تعهد دوساله برای استقرار پیش ببرند.

وی تصریح کرد: بیشتر شرکت‌هایی که در قالب فاز اول و دوم به عضویت پارک درآمدند نیز در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، بنابراین خدمات‌رسانی به شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها بهتر است. اولویت واگذاری اراضی نیز به همین دلیل با شرکت‌های تجهیزات پزشکی پبشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق، ارائه خدمات آزمایشگاهی با فناوری پیشرفته در نظر گرفته شده است. با این حال شرکت‌های فعال در حوزه‌های دیگر‌ فناوری‌ پیشرفته نیز می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

عسکری در خصوص پیش‌بینی استقبال از این طرح گفت: با توجه به تجربه فاز اول و دوم واگذاری اراضی پارک پردیس، رضایت نسبی شرکت‌های عضو از حضور در پارک و تأثیر فعالیت شرکت‌ها در پارک برای توسعه فناوری‌ها، پیش‌بینی می‌شود که واگذاری فاز سوم نیز با استقبال خوبی روبه‌رو شود.

مدیرکل جذب و پذیرش واحدهای فناور پارک فناوری پردیس افزود: در سال جاری موفق شدیم علاوه بر تکمیل واگذاری‌ها خصوصا در فاز دوم پارک، با پیگیری همکاران و بر اساس تعهدات شرکت‌ها شاهد بهره برداری از ساختمان و استقرار 8 شرکت جدید در پارک هم باشیم و این امر منجر به افزایش تولید در پارک و اشتغال کارکنان شده است. همچنین فاز سوم به عنوان آخرین فعالیت در سال جاری است که به همین منظور فراخوانی را منتشر کردیم. امیدواریم همزمان با بهره‌برداری از فاز سوم، مقدمات آماده‌سازی فاز چهارم و ادامه فازهای توسعه را که براساس طرح ناحیه نوآوری پردیس در دست تهیه است را نیز انجام دهیم.

عسکری تأکید کرد: روند رشد پارک و شرکت‌ها بدین صورت بود که واگذاری اراضی و بهره‌برداری از فاز یک پارک نزدیک به 11 سال به طول انجامید اما با توجه به تجربیات کسب شده می‌توانیم فاز دوم را طی 6 سال به بهر‌برداری کامل برسانیم. امیدواریم با توجه به فراخوانی که برای فاز سوم پارک فناوری پردیس داده شده بتوانیم فاز سوم را نیز طی 3 سال آینده به بهره‌برداری کامل برسانیم.

انتهای پیام/

169 / 336 سرمایه گذاری واگذاری محمدحسین عسکری پارک فناوری پردیس ناحیه نوآوری پردیس دانش‌بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری واگذاری پارک فناوری پردیس دانش بنیان فاز سوم پارک فناوری پردیس شرکت های دانش بنیان بهره برداری واگذاری اراضی اراضی پارک آماده سازی شرکت ها خواهد شد حوزه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی

آفتاب‌‌نیوز :

پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف میزبان روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی بوده است.

انجام پژوهش‌های کاربردی ـ توسعه‌ای، تجاری‌سازی ایده‌های نو و پژوهش‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالا، انجام فعالیت‌های ترویجی به منظور اعتلای نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور در بستر مناسب ارتباطی صنعت و دانشگاه و با بهره‌گیری از ساختار‌های چابک و پویا از ماموریت‌های این پژوهشکده است. از این رو این مرکز تحقیقاتی چشم‌انداز خود را "تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین مراکز پیشرو در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالای کشور" تعریف کرده است.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این پژوهشکده که با همکاری اعضای هیات علمی و برخی از محققان ایرانی مقیم خارج شکل گرفته است، پس از ۴ سال تحقیق و توسعه به دانش فنی ساخت موتور ۶ سیلندر با ظرفیت ۴۰۰۰ سی سی بنزینی خورجینی دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی در آیین رونمایی از موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی در جمع خبرنگاران گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودرو‌های استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه این نوع موتور‌ها همچنین دارای کاربرد‌های تفریحی مانند خودرو‌های افرود را نیز دارند، اظهار کرد: این نوع موتور‌ها یک نیاز کاملا راهبردی است و کشور نیز در طی چند سال گذشته به آن موضوع رسید که کشور نیازمند دستیابی به دانش فنی این نوع موتور‌ها است. 

دهقانی اضافه کرد: بر این اساس یکی از شرکت‌های دانش بنیان که با حضور چندین نفر از اعضای هیات علمی و نزدیک به ۴۰ نفر از بهترین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و محققان کشور تشکیل شده بود، و در طی ۳ تا ۴ سال گذشته با ترسیم برنامه مطالعاتی عمیق، اقدام به کسب فناوری‌های موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی ۴ لیتری دنیا کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این شرکت دانش بنیان امروز توانست نمونه مهندسی معکوس شده این موتور را با استاندارد‌های بالا تولید و رونمایی کند.

وی باتاکید بر اینکه رونمایی از این دستاورد، اثبات فناوری‌های موتور خورجینی ۶ سیلندر حجم بالا است، اظهار کرد: دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش بنیان به دست امده و امیدواریم این جریان علمی قوی که از سوی محققان این شرکت ایجاد شده است، توسعه یابد و به زودی شاهد تولید این موتور‌ها برای کاربرد‌های خاص در کشور باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای توصیف کرد و یادآور شد: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چون این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها است.

دهقانی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی از این طرح گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. ولی یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند تا دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، "گیربکس مغناطیسی"، "طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی اسکوتر آویتا" با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، "آب شیرین کن خورشیدی" و "رونمایی از محصول فناورانه نرم افزار ابرسازه" از دیگر دستاورد‌های این پژوهشکده به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی