Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمدن استاندار سابق تهران در گفتگو با گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم که در روز ۲ اسفند برگزار می‌شود، اظهار کرد: مجلس تجلی اراده و خواست ملت  برای تعیین سرنوشت خودشان در موضوعات و مسائل مختلف است.

وی افزود: باید به این موضوع توجه کنیم اگر انتخابات تجلی اراده مردم است شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که همه دیدگاه‌ها احساس کنند که می‌توانند در آینده حاکمیت نقش داشته باشند لذا تاجایی که امکان پذیر است باید انتخاب مردم را گسترده‌تر کنیم، بنابراین هرچه محدودیت در انتخاب و سلیقه مردم ایجاد کنیم طبیعتا میزان این مشارکت را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سابق تهران ادامه داد: مجریان و برگزار کنندگان انتخابات باید فضایی را فراهم کنند که انگیزه مشارکت و حس رقابت و دایره انتخاب مردم گسترده شود.

وی گفت: اصل انتخابات و مشارکت مردم در انتخابات طبیعتا یک تضمینی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران تامین می‌کند.

تمدن اضافه کرد: مشکلات عمومی مردم هم به نحوی رفع شود تا مردم دلگرمی لازم برای حضور در انتخابات را داشته باشن؛ آن‌ها فکر می‌کنند مطالباتشان آنگونه که انتظار داشتند از راه مجلس تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود کسانی که متولی امور معیشتی و اقتصادی مردم هستند به صورت مشخص در مجموعه دولت با ایجاد دلگرمی و امید برای مردم آن‌ها را به حضور در انمتخابات ترغیب کنند، البته این ایجاد امید نباید فقط در صحبت باشد باید در عمل مشاهده شود.

تمدن اظهار کرد: مسئولان امور اجرایی کشور باید گام جدی برای حل مشکلات بردارند، گرچه خواهید گفت اکنون زمان زیادی برای این کار باقی نمانده، اما شروع از عدم آغاز قطعا بهتر خواهد بود.

این فعال اصولگرا ادامه داد: مردم در مناسبت‌های مختلف ثابت کرده اند اگر با آن‌ها صمیمانه صحبت شود آن‌ها پاسخ صداقت در عمل و سخن را با مشارکت خود نشان داده اند.

وی افزود: مجلس یازدهم در این مقطع همچون مجالس گذشته اهمیت ویژه‌ای دارد. این روز‌ها که دشمن فرآیند فشار‌های خود را در حوزه های سیاسی و اقتصادی افزایش داده است، تنها نکته‌ای که می‌تواند موجب یاس دشمن شود همین حضور و مشارکت مردم در انتخابات است.

تمدن گفت: هر اقدامی که در حوزه توان و قدرت کشور اتفاق بیافتد برخواسته از قانونی است که در مجلس به تصویب خواهد رسید، لذا به صورت مشخص مجلس یازدهم و همه مجالس گذشته بسیار مهم هستند چرا که با زندگی، شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم سر و کار مستقیم دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم انتخاب مردم مجلس یازدهم تجلی اراده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده

ایسنا/گلستان رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از به کارگیری ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس خبر داد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی  با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: در گلستان فقط انتخابات در گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلایلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • سرنوشت توخل در دست آنچلوتی است!
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند