Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران دیشب در مراسم اربعین شهادت سردار قاسم سلیمانی در گلزار شهدای اصفهان اظهار داشت: اگر بخواهیم یک نمونه بارز و برجسته از تاریخ اسلام برای شهید سلیمانی تعریف کنیم، آن شخص کسی به جز مالک اشتر، فرمانده سلحشور سپاه امیرالمومنین (ع) نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبودیت و بندگی خالصانه خداوند چه در شخصیت مالک اشتر و چه در شخصیت سردار شهید سلیمانی موج می‌زد. مقام معظم رهبری هم شهادت می‌دهند که شهید حاج قاسم سلیمانی بنده واقعی خداوند بود.

او افزود: شهید سلیمانی در بحبوحه جنگ نیز همواره مراقب بود که از حریم حق فاصله نگیرد. وی رزمندگان را بندگان خدا در جنگ می‌نامید و به آن‌ها توصیه می‌کرد که در چارچوب موازین شرع مقدسات در برابر دشمنان قرار گیرند. سردار شهید سلیمانی یک دین شناس با ایمانی راسخ و معتقد به باور‌های دینی بود و عمیق بودن این اعتقادات را می‌توان در آراستگی وی به آموزه‌های وحیانی در مقام عمل پیدا کرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اگر رهبر انقلاب در بیانات خود شهید سلیمانی را آسمانی خواندند به این دلیل بود که وی سراسر عمر خود را آسمانی زندگی کرد. او در راه به پا داشتن ارزش‌های اسلامی و انقلابی به شهادت رسید. جوانان انقلابی ما نیز باید دین خدا را بشناسند و در راه اقامه این دین آسمانی در جامعه قدم بردارند.

او با اشاره به شجاعت و دلاوری‌های سردار شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی هر گاه در میدان نبردی حضور می‌یافت، برای دوستان و همرزمان چیزی جز پیروزی و افتخار و برای دشمنان چیزی جز یاس و ناامیدی و شکست به ارمغان نمی‌آورد. اگر نظام جمهوری اسلامی مفتخر است در طول این چهار دهه ذره‌ای از خاک کشور زیر پای بیگانگان نرفته و تمامیت ارضی خود را حفظ کرده است، مدیون سلحشوری‌های این شهید بزرگوار و دیگر شهدا و ایثارگران این خاک است. دلاوری‌های سردار شهید سلیمانی در میدان نبرد همچنین باعث حفظ تمامیت ارزی دیگر کشور‌های مسلمان منطقه شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد افزود: به راستی که شهید سلیمانی همچون مالک اشتر شمشیر برنده الهی است و راه او همچنان ادامه دارد. دلاور مردان سپاه پاسداران و جبهه مقاومت با الگو قرار دادن حاج قاسم و با توکل الهی موفق به منهدم کردن پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق شدند؛ کاری که جز به دست مردان الهی و پیروان شهید سلیمانی از کسی ساخته نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهید سلیمانی در طول این چهل سالی که هر روز آن در بیم نفوذ دشمنان به کشور به سر می‌رفت همواره آماده بود و خواب در چشم نداشت. به همراه این شهید والامقام بسیاری از ایثارگران و جان بر کفان میهن اسلامی نیز چنین ویژگی برجسته‌ای دارند که باید به مقام معظم رهبری به دلیل داشتن چنین سربازان ولایتمداری تبریک گفت.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی مراسم اربعین امام جمعه موقت تهران سردار شهید سلیمانی دلاوری های سردار شهید سلیمانی مالک اشتر چیزی جز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس

ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران به تازگی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است، این ناو در یک مراسم رسمی در ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۱ به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس الحاق شد.

نامگذاری این ناو براساس فرمانده ایرانی؛ نادر مهدی صورت پذیرفته است که در سال ۱۳۶۶ خورشیدی و در جنگ نفتکش‌ها توسط نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به شهادت رسیده بود.

ناو شهید مهدوی، اما چه ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر نمونه‌های خود در کشور متمایز می‌کند.

ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده به نوعی بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد و یک پایگاه دریایی متحرک به طول ۲۴۰ متر، عرض ۳۲ متر، تناژ سبک ۱۴ هزار تن، ظرفیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات و ادوات است که قابلیت پیمایش دریانوردی ۱۸ هزار هزار مایل دریایی با سرعت ۱۸ گره را دارد.

این ناو مجهز به تجهیزات رزم دریایی و هوایی، دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشک کروز دریایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپاد‌ها و آبگیری و به آب‌اندازی شناور‌های مختلف که بازسازی و تغییر کاربری کاربرد جدید آن توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان طراحی و عملیاتی شده است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

سردار علیرضا  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با ناو شهید مهدوی تصریح کرد: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشور‌های منطقه و درخواست‌کننده و حضور در آب‌های دور دست است.

سردار تنگسیری این را هم گفت که ناو اقیانوس پیمای شهید نادر مهدوی قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگردها، پهپادها، شناور‌های تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را داراست و با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، آغاز شده است.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به این توانمندی در نیروی دریایی سپاه، گفت: ناو‌های اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتاً وقتی می‌توانیم از آنها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز