Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسفراین گفت: بخشی از پروژه مسکن مهر «ست» اسفراین در قالب طرح مسکن اجتماعی تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، سوژه‌‌ای با عنوان «مسکن مهر۶۰۸ واحدی سایت قائم اسفراین همچنان بلاتکلیف و متقاضیان چشم انتظار» مطرح کردند؛ خبرگزاری فارس استان خراسان شمالی به بررسی موضوع و پاسخ به این مشکل پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی پروژه‌ مسکن در شهرستان اسفراین ازنظر اجرایی و جانمایی از اقبال خوبی برخوردار نبود و اکنون باگذشت چندین سال از اجرای این پروژه‌ها هنوز هم قریب به‌پایان رسیدن ۶۵۰ واحد در هاله‌ای از ابهام و بی مدیریتی به سر می‌برد.

مجید علی‌اکبریان در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین درباره این موضوع اظهار کرد: از ابتدای شروع پروژه‌های مسکن مهر در این شهرستان ۱۹۹۴ واحد در قالب شرکت‌های تعاونی و انبوه‌سازی آغاز شد که تا کنون ۱۳۵۴ واحد آن به متقاضیان واگذارشده و بیش از ۷۰ درصد از اسناد مالکیت این واحدها به نام افراد منتقل‌شده است.

وی گفت: مابقی واحدها که ۳۲ واحد  مربوط به پروژه همت نور و عمران دلاور است که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیمانکار به دلیل نامعلومی از ادامه کار امتناع کرده که موضوع آن از طریق مجاری قضایی در حال پیگیری است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسفراین در خصوص پروژه ۶۰۸ واحدی شرکت ست که از سال ۱۳۹۰ با پیمانکاری این شرکت در شهرستان اسفراین آغازشده است، گفت: این شرکت در ابتدای کار فونداسیون کل ۶۰۸ واحد را اجرا کرد و تعداد ۱۳۷ واحد از آن را به مرحله اسکلت‌بندی رساند که بعد از سه سال فعالیت در پروژه به دلیل اینکه اعلام کرد دچار ضرر و زیان شده از ادامه کار امتناع کرده و کار را به‌طور کامل تعطیل نمود و تاکنون علی‌رغم پیگیری متعدد مشکل این پروژه هنوز هم حل نشده است.

وی در انتها افزود: با اجرای طرح مسکن ملی سهمیه این شهرستان ۱۷۰ واحد بوده که مرحله ثبت‌نام انجام و اطلاعات متقاضیان بررسی‌شده که تعدادی از متقاضیان فاقد شرایط بوده‌اند و مجدداً در آینده از متقاضیان برای طرح مسکن ملی ثبت‌نام به عمل می‌آید و بناست در این شهرستان بخشی از واحدهای مسکن ملی از پروژه شرکت ست اسفراین تأمین بشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن اسفراین شهرسازی شهرستان اسفراین طرح مسکن مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم