Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:05:24 GMT

سفر سفرای خارجی به کشمیر

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۲۲۸۱

سفر سفرای خارجی به کشمیر

شبکه خبری "ایندیا تودی" روز جمعه با اعلام این خبر افزود : مقامات هندی اعلام کردند که سفرای خارجی در دیدار با مقامات محلی از وضعیت امنیتی در کشمیر آگاهی می یابند.

طاهر قدیری سفیر افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت: ما در مسیر خود از فرودگاه به سوی شهر سرینگر متوجه شدیم که مدارس و مغازه ها در حال انجام فعالیت روزانه خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این اظهارات در واقع بر خلاف بسته بودن مدارس و دانشگاه ها در کشمیر به دلیل فرا رسیدن فصل زمستان و آغاز تعطیلات زمستانی است.

اف اس لوتفه سفیر مکزیک در هند هم گفت: ما از وضعیت منطقه کشمیر با خبر شدیم. به نظر می آید وضعیت عادی در حال بازگشت به کشمیر است. هنوز مشکلاتی در کشمیر وجود دارد اما اراده برای بهبود وضعیت آن است .

در همین حال تعداد دیگری از سفرای خارجی وضعیت جامو و کشمیر را غیر قابل قبول دانسته و اعلام کردند که این وضعیت باید هرچه زودتر بهبود یابد.

ادامه بازداشت رهبران کشمیری

سفر سفرای خارجی به کشمیر در حالی اتفاق می افتد که مقامات هندی بازداشت رهبران کشمیری از جمله محبوبه مفتی و عمر عبدالله سروزیران سابق جامو و کشمیر را بر اساس قانون امنیت عمومی تمدید کردند. رهبران سیاسی کشمیر  بیش از شش ماه است که در بازداشت یا حصر خانگی قرار دارند.

التیازه مفتی فرزند محبوبه مفتی در حساب توئیتری خود نوشت: امیدوارم هیات سفرای خارجی و مقامات اروپایی اقدامات دولت هند در کشمیر مبنی بر قطع اینترنت از تاریخ ۵  ماه اوت، ضررهای اقتصادی مردم کشمیر، ممنوعیت فعالیت رسانه های محلی و غیره را مورد توجه قرار دهد. وضعیت عادی در کشمیر هنوز برقرار نشده است.

این دومین گروه از سفرای خارجی در هند است که از منطقه جامو و کشمیر دیدار می کنند. در ماه ژانویه نیز یک هیات ۱۷ نفره از سفرای خارجی از کشمیر دیدار کرده بودند.

پیش از آن ۲۵ عضو پارلمان اروپا به کشمیر سفر کردند.

درخواست سناتورهای آمریکایی برای بررسی وضعیت کشمیر و حقوق اقلیت ها در کشمیر

نشریه " تایمز او ایندیا" در گزارشی جداگانه نوشت: پیش از آغاز سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به هند، گروهی از سناتور های آمریکایی در نامه ای به مایک پامپئو وزیر امور خارجه این کشور، خواستار بررسی وضعیت کشمیر و حقوق اقلیت ها در هند شدند.

در نامه سناتور های آمریکایی آمده است: با گذشت بیش از شش ماه از لغو امتیازات خاص و خودمختاری جامو و کشمیر از سوی دولت هند، خدمات اینترنت در این منطقه همچنان قطع است. هند هم اکنون طولانی ترین قطعی اینترنت را در یک کشور دموکراتیک وضع کرده است. این اقدام ارائه خدمات بهداشتی و درمان، تجارت و آموزش را برای هفت میلیون نفر با مشکل مواجه کرده است. صدها نفر در کشمیر از جمله رهبران کشمیری همچنان در بازداشت به سر می برند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است در تاریخ ۲۴ و ۲۵ ماه فوریه به هند سفر کند. وی به دو شهر دهلی نو و احمد آباد در ایالت گجرات سفر خواهد کرد.

نخست وزیر هند ۵ اوت(۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیرمنقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

دولت پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

همچنین دولت هند به منظور جلوگیری از ناآرامی ها و اعتراضات بیش از ۹ هزار نیروی امنیتی و نظامی را به کشمیر منتقل کرد.

از آن زمان تاکنون محدودیت های کشمیر مانند منع رفت و آمد، احیای بخشی از خدمات تلفن ثابت و تلفن های همراه به صورت مرحله ای کاهش یافته اند.

برچسب‌ها هند کشمیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند کشمیر دونالد ترامپ دونالد ترامپ هند کشمیر سفرای خارجی رهبران کشمیری جامو و کشمیر دولت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه

ابراهیم محمد انديشمند آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جاری در منطقه خاورمیانه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد که شکل گیری جریان مقاومت در نتیجه رویدادهایی بوده که از سوی اسرائیل در سرزمین فلسطین رقم خورده است. ابراهیم محمد در این زمینه اظهار داشت: کشورهای مسلمان قادر هستند یک جریان بزرگ مقاومت را شکل دهند که در وضعیت مهم و خطرناک به کمک ملت های تحت ستم بیاید.

او با بیان اینکه در وضعیت جاری که اسرائیل به طور گسترده ای به کشتار مردم فلسطین دست زده است و اهمیت اتحاد و تعمیق جریان مقاومت برای دفاع از فلسطین در برابر این رژیم بیش از هر وقت دیگری ضروری است، افزود: آزاد کردن سرزمین فلسطین از دست اسرائیل فقط با اتحاد و در کنار هم قرار گرفتن همه کشورهای منطقه ممکن می شود. این در حالی است که جهان در حال تجربه شرایط جدید است که مسلمانان می توانند در آن، نقش آفرینی خود را افزایش دهند.

ابراهیم محمد افزود: مسلمانان می توانند با سامان دادن به یک نظام فراگیر اسلامی جایگزین مناسبی برای نظام سلطه فراهم کنند. قرآن این نظام اسلامی فراگیر را امت واحده می نامد. از این رو توجه و اجرای اصل وحدت از سوی ملت های مسلمان یک هدف مهم است که اجرای آن می تواند به حل مناقشه فلسطین بیانجامد. وضعیت امروز منطقه خاورمیانه نشان می دهد این منطقه و جهان جهان در یک وضعیت گذار است و مسلمانان می توانند با اتحاد هم تغییر آفرین باشند و هم تحولات را به امکانی برای افزودن بر مولفه قدرت تبدیل نمایند. مرحله اول وحدت و ایستادن کنار مردم فلسطین است تا سیاست اشغال گری را شکست دهند.

این پژوهشگر دینی همچنین تصریح کرد: مسلمانان باید از همه توان و ظرفیت, فکری و مادی خود برای این هدف مهم استفاده کنند و دستیابی به  عدالت را چراغ راهنمای خود قرار دهند. برای این امر تنها راهکار قابل اجرا شکل گیری حس برادری و همدلی بین همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.
 

دیگر خبرها

  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است
  • منطقه ۱۷ تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه