Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ «قاسم جان‌بابائی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با سرانجام طرح استحقاق‌سنجی بیماران در نظام درمانی کشور گفت: معاونت درمان قراردادی در رابطه با استحقاق‌سنجی هویت با بیمه‌ها (تامین اجتماعی و سلامت و ...) دارد. بر این مبنا هر بیماری که به بیمارستان می‌رود، به سرعت هویت او و نوع بیمه او شناسائی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گام اول استحقاق‌سنجی بود که انجام شده است. البته نواقصی هم در اجرای آن داریم، ولی این نواقص شامل نواقصی است که در هر برنامه‌ریزی وجود دارد؛ یعنی ما در اجرای برنامه اشتباه نکرده‌ایم و چارچوب اجرای برنامه محفوظ است، لازم است در طول اجرای برنامه، نقص‌های مذکور شناسائی شوند و در ارتباط با آن‌ها تدبیر شود.

وی در ادامه افزود: موضوع بعد استحقاق‌سنجی، نحوه ارائه خدمت است؛ یعنی اگر بیماری ام‌آرآی شود، اگر بیماری صعب‌العلاجی نداشته باشد، تا شش ماه آینده حق دریافت خدمات ام‌آرآی را نخواهد داشت. سرانجام این موضوع هم به تدوین گایدلاین‌های بالینی رسیده است. بیمه مکلف است از طریق نسخه‌نویسی الکترونیک این موضوع را رصد کند و خدمات بیمه‌ای به بیماران را تحت کنترل داشته باشد. هم‌اکنون نسخه‌نویسی و استحقاق‌خدمت، براساس قانون در اختیار بیمار است. ما مرتبا با مسئولان بیمه جلسه داریم تا کمک کنند که این قانون تغییر کند، چرا که باعث می‌شود اعتبارات بسیاری صرفه‌جویی شود.

جان‌بابائی با تاکید بر اینکه تشخیص استحقاق‌سنجی برای دریافت خدمات باید از بیمار به بیمه منتقل شود، اظهار داشت: همچنین در نظام ارجاع گام‌های بسیار مهمی برداشته شده است تا از هزینه‌ها جلوگیری شود. بیمار هم می‌تواند از خدمات بخش خصوصی استفاده کند و هم می‌تواند به بخش دولتی برود، اما برای استفاده از بخش دولتی، در بسیاری از روستاها، امکان اخذ نوبت الکترونیکی ایجاد شده تا هدف کنترل استحقاق‌سنجی را برآورده می‌کند. ما انتظار داریم از یک زمانی بیمه ارائه خدمات اضافی را متوقف کند.

وی در ادامه گفت: زیرساخت‌های لازم را در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی داریم، در واقع سامانه‌های ویژه‌ای را داریم که کنترل می‌کند، بیمار از سامانه ارجاع خدمات گرفته است یا خیر؟ ما منتظر هستیم که بیمه هم بتواند اقدامات لازم را برای این نوع خدمات بدست آورد. بیشتر بخوانید: تعداد قربانیان کرونا در چین به ۱۴۸۳ نفر رسید جان‌بابائی در تشریح تمهیدات بیمارستانی برای کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا بیان کرد: وزارت بهداشت به تمام بیمارستان‌های کشور ابلاغ کرده که یک اتاق از اورژانس خود را برای بیماران مشکوک به کرونا در دوران ایزوله آماده کنند و هر دانشگاه مکلف است یک بخش عفونی ایزوله شده برای بیماران احتمالی کرونا آماده کند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در اکثر استان‌ها و بیمارستان‌ها این آمادگی حاصل شده است، گفت: در تمام دانشگاه‌ها یک نفر متخصص عفونی، مسئول رصد مداوم بیماری در منطقه و آموزش پرسنل است. کنترل محیط در حدود وظایف معاونت بهداشت با همکاری معاونت درمان است. آموزش‌ها با کنترل این دو نهاد انجام شده است. ما روزانه با دانشجویان پزشکی و بیمارستان‌های مناطق کشور ارتباط داریم تا آخرین آمار‌های موارد شک‌برانگیز را در کنترل داشته باشیم. با دستور وزیر بهداشت، ماسک‌های معمولی و ماسک‌های N ۹۷ و کلیه وسایل با ایمنی بالا در مراکز توزیع شده است. با این هدف که اگر موردی از ابتلا داشته باشیم، بتوانیم با آمادگی کامل ورود کنیم. منبع: ایلنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000r8d خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا وزارت بهداشت برای بیماران بیمارستان ها اجرای برنامه استحقاق سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، همو دیالیز، دیالیز صفاقی، بال پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره مند می‌شوند.

وی افزود: کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش مؤثری در تأمین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.

ناصحی گفت: بیمه سلامت در درمان، تأمین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیماران تالاسمی که به داروهای تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای داروهای خارجی بهرمند شوند.

کد خبر 6098869 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان