Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیست و سومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۶ اسفند ادامه می‌یابد. تاریخ انتشار: 12:36 - 25 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۲۸۱

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، بیست و سومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از روز پنج شنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده و تا ۶ اسفند ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن اطلاعیه مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم آمده است:

بیشتر بخوانید: رعایت حریم ایجاد داروخانه‌ها در کشور/۳۰ دقیقه پیاده روی آرام حداکثر زمان دسترسی به داروخانه

با عرض تبریک به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و چهلمین روز شهادت افتخار آفرین سردار دل‌ها مرحوم حاج قاسم سلیمانی و همراهان معزز ایشان و همچنین با عرض تبریک به محضر قطب عالم امکان حضرت، ولی عصر صلوات الله علیه به مناسبت ولادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علی‌ها به اطلاع فرهیختگان محترم و جامعه علمی کشور می‌رسد، بیست و سومین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی با حدود دو روز تاخیر به دلیل هماهنگی‌های لازم با سایر بخش‌های وزارت متبوع از روز پنجشنبه بیست و چهارم بهمن ماه یکهزار و سیصدو نود وهشت آغاز شد.

در این فراخوان حسب پیش بینی‌های انجام شده ۵۶۶ نفر موفق خواهند شد کرسی‌های هیئت علمی را در دانشگاه‌های دولتی احراز کنند و ۱۸۷ کرسی برای رقابت داوطلبان در دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده و ۹۸۱ نفر از متقاضیان موفق می‌شوند در دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کرسی‌های خدمتی خود را پیدا کنند؛ بنابراین مجموعاً در این فراخوان ۱۷۳۴ کرسی هیئت علمی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۱ هزار داوطلب برای احراز این ۱۷۳۴ کرسی با هم رقابت کنند. فراخوان جذب اعضای هیات علمی تا روز ششم اسفند ماه ادامه خواهد داشت؛ مجموعاً از بین کرسی‌هایی که برای متقاضیان هیئت علمی در نظر گرفته شده ۲۰۸ کرسی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد پیش بینی شده شده است این کرسی‌ها عمدتاً در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا در گروه‌های هنر که فارغ‌التحصیلان آن در مقطع دکتری به صورت نادر وجود دارد در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه رقابت بین متقاضیان بسیار تنگاتنگ و حساس شده است از عموم دست‌اندرکاران جذب اعضای هیئت علمی خصوصاً اعضای محترم هیئت‌های اجرایی درخواست می‌شود نهایت دقت را در توزیع عادلانه فرصت‌ها داشته باشند و از پذیرفتن افرادی که از قبل توسط برخی از اعضای گروه‌ها نشان‌گذاری شده که بدون رقابت حقیقی این افراد در اولویت قرار گیرند جداً خودداری کنند. همچنین توصیه می‌شود بلافاصله بعد از اتمام فراخوان کار بررسی تقاضا‌ها در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی در دانشگاه‌ها به سرعت انجام شود و سایر فرآیند‌ها دچار اطاله دوره رسیدگی نگردد.

برابر بررسی‌هایی که در گذشته انجام شده میانگین دوره توقف پرونده‌ها در دانشگاه‌ها معمولاً ۲ برابر زمان مجاز است و این زمان باید توسط همکاران گرامی مدیریت شود تا به چارچوب جدول زمانی پیش‌بینی شده نزدیک گردد.

در صورتی که از دیدگاه متقاضیان تضییع حقی صورت گرفته باشد مرکز جذب اعضای هیئت علمی برای رسیدگی به شکایات اعلام آمادگی می‌نماید.

توفیق همه متقاضیان محترم عضویت هیئت علمی را از خداوند متعال درخواست می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هیات علمی هیئت علمی آموزش عالی نظر گرفته شده علمی وزارت علوم دانشگاه ها تا ۶ اسفند بهمن ماه پیش بینی آغاز شد کرسی ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه ۸۹۷ مورخ هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن ابلاغیه ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل است:

وزارت آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رییس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رییس دانشگاه فرهنگیان (نایب رییس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

سید ابراهیم رئیسی
رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مبلغ یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب برای نمایشگاه کتاب اعلام شد + نحوه ثبت نام
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری