Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@22:39:39 GMT

کشور با مجلس مقتدر و مستقل قوی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۲۶۲۰

کشور با مجلس مقتدر و مستقل قوی می‌شود

مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز قانون‌گذاری کشور باید عصاره دانایی ملت، دارای درک و فهم قوی و به روز از شرایط ملی و بین‌المللی، تصمیم گیری مستقل از سیاست بازی‌ها و منافع گرایی جناح‌ها، احزاب و سودجویان اقتصادی و سیاسی، مقتدر و بی پروا، تابع خواست مردم، دلسوز کشور و حرکت در مسیر تامین منافع و امنیت ملی، تصویب قوانین محکم، جامعه شفاف، راهگشا، مطابق با نیازهای توسعه‌ای کشور و غیرقابل دور زدن توسط سودجویان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) "مجلس شورای اسلامی بای در راس امور باشد" که برای تحقق این مهم باید نمایندگانی در مجلس حضور پیدا کنند که توانایی، دانایی و شور و شعور لازم برای در راس نگاه داشتن این مرکز مهم را داشته باشند و براساس کارآمدی، توانمندی و علاقه و دلسوزی برای خدمت به کشور و ملت خود را در معرض انتخاب مردم قرارداده باشند.

کشور ایران امروز تحت شدیدترین تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای اقتصادی ظالمانه استکبار و آمریکا قرار دارد و برای مقاومت در برابر این فشارها و یافتن راه‌های برون رفت از شرایط موجود نیاز به افراد با دانش بالا، اهل عمل و پاسخگو در برابر مردم در ارکان‌های اصلی نظام و قوای سه گانه کشور بویژه مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخبان ملت حضور داشته باشند که بتوانند با تصویب قوانین راهگشا کشور را بدون اینکه در معرض آسیب قرار گیرد و یا لطمه‌ای به منافع و امنیت ملی وارد شود از این وضعیت خارج کنند و در مسیری قرار دهند که به توسعه و پیشرفت آن منجر شود.

در این شرایط کشور و مجلس به نمایندگان عمل‌گرا، مسئولیت پذیر، پاسخگو، با دانش و تجربه، خلاق، اندیشه‌ورز ، کارآمد و کاربلد، پایبند به وعده‌ها، متعهد، میهن دوست، دلسوز ، بی پروا در مقابل دشمن، مصلحت اندیش در شرایط سخت، باگذشت، ترجیح دهنده منافع کشور و ملت بر منافع شخصی و پرهیز کننده از سودجویی و مستقل نیاز دارد که با قرار داشتن در مهلت تبلیغات رسمی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید مردم با دقت در بین کاندیداها نمایندگانی را که دارای این شاخص‌ها باشد انتخاب کنند.

هم اکنون که هر یک از کاندیداها برای تصاحب کرسی سبز مجلس به روشی خاص درصدد معرفی خود و برنامه‌هایشانهستند فرصت خوبی است تا مردم فارغ از شعارهاو وعده‌های بی‌عمل آنها نامزدهای خود را که دارای صداقت، شفافیت، مردم‌داری، دانایی، توانایی، کارآمدی و پشتکار هستند، شناسایی کنند و به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

مردم نامزدهای عمل‌ گرا را انتخاب کنند

یک فرهنگی بوشهری گفت: حضور مردم در انتخابات به معنی امید به آینده‌است به همین دلیل ملت ایران برای اینکه به جهان نشان دهند از مشکلات خسته نشده‌اند با عزم و اراده بار دیگر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

افسانه نعمتی اضافه کرد: مردم می‌دانند حضور پرشور و گسترده آنها در پای صندوق‌های رای پشتوانه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی و قدرتی برای مقابله با زورگویی استکبار جهانی است و هوشمندانه به وظیفه خود عمل می‌کنند زیرا به انقلاب علاقه دارند.

وی بیان کرد: اما در مقابل انتظاری که مردم از نمایندگان خود دارند این است که آنها با راه یافتن به مجلس شورای اسلامی مردمی که به آنها رای دادند و به این موقعیت رساندند را فراموش نکنند و آنان را با انبوهی از وعده‌های بی‌عمل  رها نکنند.

نعمتی گفت: نمایندگان خود را وامدار گروه‌های خاص سیاسی ندانند بلکه خود را وامدار مردمی بدانند که به آنها اعتماد کردند و آنها را به مجلس فرستادند تا با عملکرد مثبت خود از حق و حقوق آنها دفاع کند نه اینکه به مصالح شخصی خود و گروه‌های سیاسی که خود را بدهکار آنها می‌دانند، بپردازند.

یک کارگر ساختمانی گفت: خیلی از کاندیداها شعارهای خیلی خوبی می‌دهند اما تجربه ثابت کرده این شعارها خروجی ندارند و تنها در حد وعده‌های بی‌عمل باقی می‌مانند.

اصغر حقیقی اضافه کرد: نماینده مجلس باید رای مردم را امانت بداند و خود را در مقابل همه رای‌هایی که کسب کرده مسئول بداند، مسئولیت‌پذیر باشد و اهل رانت نباشد.

وی یادآور شد: مردم در این عرصه به وعده‌ها و قول‌های غیرممکن نیازی ندارند بلکه بیشتر علاقه به شفافیت و صداقت کاندیداها دارند زیرا مردم اینقدر آگاه هستند که بهترین انتخاب را داشته باشند.

حقیقی اضافه کرد: نماینده باید خداترس، اهل ریسک، شفاف و کارآمد باشد و بهترین زمان برای رسیدن به این ویژگی‌ها در دوران تبلیغات است، کاندیداها نیازی نیست برای معرفی خود دست به کارهای غیر ممکن بزنند بلکه باید با صداقت توان واقعی خود را به مردم معرفی کنند.

مجلس قوی باعث اقتدار و پیشرفت کشور می‌شود

یک کارمند بوشهری گفت: کاندیداها به جای تخریب همدیگر، سیاه‌نمایی، زیرسئوال بردن خدمات دولت و نظام توان و موضع‌گیری‌های خود را به مردم معرفی کنند.

علی منوچهری اضافه کرد: برنده اصلی در انتخابات مردم هستند و نمایندگانی که انتخاب و راهی مجلس می‌شوند باید خود را پاسخگوی مردم بدانند.

وی بیان کرد: انتخابات باعث وحدت و همبستگی بیشتر مردم می‌شود و انتخاب اصلح و داشتن مجلسی قوی و کارآمد، قدرت کشور و کارآمدی نظام را تقویت می‌کند.

منوچهری اضافه کرد: حضور مردم در آئین تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی که فراجناحی و سرداری ملی و مردمی بود، نشان داد مردم به نمایندگانی دلسوز، پاک دست، متعهد، مردمی و انقلابی نیاز دارند و از بازی‌ها و دعواهای سیاسی، رانت‌خواری خسته شده‌اند.

یک دانشجوی رشته حقوق گفت: کاندیداها بدانند مردم امروز بخوبی با بینش سیاسی بالایی که دارند برای تقویت پایه‌های نظام دوم اسفند 98 در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند اما منتخبان آنها قدر این حضور و پشتیبانی ملت را باید بدانند و با دیدن کرسی‌های سبز مجلس وعده‌های تبلیغاتی خود را فراموش نکنند.

نماینده مجلس باید منافع ملی را بر سود شخصی ترجیح دهد 

افسانه باقری افزود: نماینده باید مشکلات منطقه خود را بشناسد و در دفاع از حقوق ملت در مجلس گام بردارد نه اینکه تنها به فکر مصالح شخصی و تامین خواسته گروه‌های سیاسی که باعث راه  یافتن آنها به مجلس شدند باشد.

وی تاکید کرد: نماینده باید برنامه داشته باشد و براساس برنامه و همراه با دیگر نمایندگان استان به فکر حل مشکلات مردم منطقه خود باشند نه اینکه متاسفانه برای رئیس مجمع شدن و مسائل پیش پاافتاده باهم درگیر باشند نمایندگان این چنینی چگونه می‌توانند از حقوق کسانی که به آنها اعتماد کردند و رای دادند دفاع کنند.

یکی دیگر از دانشجویان بوشهری گفت: کاندیداها باید قدرت ملت را باور کنند، مردم از روش‌های تخریبی و بداخلاقی متنفرند و به گروه و جناح سیاسی رای نمی‌دهند بلکه به اندیشهها و منش افراد رای می‌دهند پس آنها باید به شعور مردم احترام بگذارند و از تبلیغات غیر اصولی که به نوعی به شعور مردم توهین می‌شود، بپرهیزند.

علی باصولی اضافه کرد: مردم از وعده‌های دروغین و غیر اصولی خسته شده‌اند و به واسطه تنوع دنیای اطلاع رسانی آگاهی آنها ارتقا یافته پس کاندیداها از هر وسیله‌ای برای رسیدن به کرسی‌های سبز بهارستان استفاده نکنند زیرا  مردم خوب تشخیص می‌دهند و به نمایندگانی کارآمد و فعال نیاز دارند و به نمایندگانی که اولویت آنها خود و خانواده و کسانی که از آنها برای رسیدن به این کرسی حمایت کردند، رای نمی‌دهند.

وی ادامه داد: کاندیداها بدانند مردم دیگر فریب وعده‌های خیالی و بی پایه و اساس آنها را نمی‌خورند پس به جای تبلیغات غیراصولی با شفاف سازی موضع‌گیری، توانایی و برنامه خود را به مردم اعلام کنند و اجازه دهند مردم خود انتخاب کنند.

توجه به اشتغال، تفریح و ورزش جوانان اولویت مجلس آینده باشد

یک رای اولی استان بوشهر بیان کرد: در نخستین تجربه حضور انتخاباتی تصمیم دارم نامزدی انتخاب کنم که زمینه ساز تفریح های سالم برای جوانان را فراهم کند تا گرایش آنها به تفریح های کاذب کاهش یابد.
وی ادامه داد: استان بوشهر با وجود داشتن سرمایه‌های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی و تولید ثروتی که برای کشور دارد اما خود مشکلات و نیازهای زیادی دارد که نمایندگانی که انتخاب می‌شوند باید با اشراف به این مشکلات در راستای احقاق حقوق مردم تلاش کنند.

عبداللهی گفت: کاندیداها به ملت دروغ نگویند چون مردم حقایق جامعه را بیش از آنها می‌دانند و همه برای عزت، اقتدار و استقلال بیشتر کشور و نظام جمهوری اسلامی دوم اسفند پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

وی افزود: نماینده منتخب مردم باید به قشر جوان و نیازهای آنان توجه کند و در این مسیر کوتاهی نکند زیرا جوانان به‌عنوان سرمایه های انسانی جامعه به شمار می‌روند.

عبداللهی گفت: استان بوشهر از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی و فرهنگی کمبودهای زیادی دارد که باید به آن پرداخته شود و از تیم‌های فوتبال استان نیز حمایت ویژه کنند چون وجود این تیم‌ها در لیگ برتر در روحیه جوانان استان تاثیرگذار است.

 همزمان با سراسر کشور ۱۰۱ نامزد تائید صلاحیت شده در استان بوشهر فعالیت های تبلیغاتی رسمی خود را برای تصاحب چهار کرسی نمایندگی این استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کردند.

 از این شمار نامزد ۳۴ نفر در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، ۲۳ نفر دشتستان، ۲۳ نفر دشتی و تنگستان و ۲۱ نفر در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور ۲ اسفند ماه در ۷۲۰ شعبه رای‌گیری شامل ۵۰۱ شعبه ثابت و ۲۱۹ شعبه سیار در استان بوشهر برگزار  خواهد شد.

 واجدان شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۷۸۳هزار و ۳۳۳ نفر شامل ۴۲۰هزار مرد و ۳۶۳هزار نفر زن هستند و از این مجموع جمعیت واجد شرایط رای دادن در استان بوشهر ۳۷هزار و ۶۵۹ نفر به عنوان رای اولی هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انقلاب توسعه و پیشرفت جامعه قانون نظام جمهوری اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای حاضر می شوند وعده های بی عمل استان بوشهر خود را به مردم جمهوری اسلامی برای رسیدن داشته باشند انتخاب کنند وعده ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  رحمت عباس‌نژاد سرستی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان و منتخبان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با هیاُت رئیسه دانشگاه مازندران به ماموریت‌های توسعه استان مطابق سند آمایش آموزش عالی در استان اشاره کرد وگفت:  جایگاه برتر صنعت دانش‌بنیان، مدرن و دوستدار محیط زیست در کشور، تامین حیات و بقای محیط زیست شکننده و منحصر به‌فرد استان، کاهش اتکای اقتصاد استان به رشد بخش مستغلات و بازار زمین، مدیریت و حکمرانی سیاسی _ اداری شمال کشور، مدیریت و نظارت بازرگانی در سطح فراملی و ملی در شمال کشور و مرکزیت گردشگری طبیعی، ورزشی و فرهنگی در سطح ملی و شمال کشور ازجمله ظرفیتهای موجود برای دستیابی به توسعه بیشتر مازندران است.

دکتر عبدالوحید فیاضی منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این‌که برای بهبود وضعیت استان و کشور و ماموریت‌هایی که در این زمینه بر دوش داریم، باید وارد یک تعامل و مراوده شویم، گفت: آن تعامل، منجر به پیشرفت خواهد شد و ما را به مدار توسعه‌یافتگی نزدیک می‌نماید.

دکتر فیاضی با تاکید بر این مطلب که دانشگاه مازندران با پیشینه بسیار خوب و عناصر کارآمدی که از نخبگان علمی هستند، برای کشور ما کارساز است، تصریح کرد: باید مراتب مراوده و ارتباطات ما با دانشگاه معنادار و هدف‌مند باشد و برای خارج‌شدن از بن‌بست، باید مشکلات را مشخص کرده و راهبرد‌های برون‌رفت از آن را نیز مشخص نماییم و وارد گردونه‌ای شویم که با کار تعاملی، مشکلات و مسایل جامعه و کشور را حل نماییم.

دکتر غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به مسایل و مشکلات استان اشاره کرد و گفت: مازندران عقب‌افتادگی‌های جدی دارد و مشکل اساسی که به نظر بنده سد راه پیشرفت و توسعه استان است موضوع بین سازگاری محیط زیست و پیشرفت و توسعه استان است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به پیشرفت‌های علمی که در کشور در حال انجام است و در سطح دانشگاه‌ها هم بسیار مشهود و محسوس می‌باشد، انتظار می‌رود برای حل مشکلات و مسایل استان نیز به طور جدی دانشگاه‌ها وارد عمل شود.

دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: از دانشگاه مازندران با توجه به امکانات و عناصر علمی موجود در آن، انتظار می‌رود مشکلات محیط زیستی و پسماند و ... را حل نماید. دانشگاه مازندران باید شجاعت و جسارت لازم را برای حل معضلات استان با کمک صنعت داشته باشد. ما دانشگاه را برای حل علمی مشکلات نیاز داریم.

دکتر احمد فاطمی منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر این نکته که دانشگاه باید نشاط و امید را به جامعه تزریق کند، گفت: دانشگاه باید جامعه‌ای را که دارای رخوت است، امید را در آن جامعه تقویت نماید.

دکتر فاطمی با انتقاد از برخی از مسوولان به دلیل مواجهه غیراصولی با حضور دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی صحیح گفت: اساتید دانشگاه با طرح و ایده به میدان بیایند. از دانشگاه می‌خواهیم در بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، پسماند و ... ورود کند و در حل معضلات استان مشارکت فعال داشته باشد.

دکتر حسن حسن‌نتاج منتخب مردم بابل در این نشست با تاکید بر این‌که حل نظام مسایل و مشکلات اساسی کشور باید علمی باشد نه هیاتی و گعده‌ای، گفت: دانشگاه ظرفیت خوبی است که متاسفانه از این ظرفیت، هم در استان و هم در کشور غافلیم.

دکتر حسن‌نتاج یکی از ایرادات دانشگاه‌ها را تقسیم شدن آنها دانست و افزود: از نکات مهم و قابل تامل در دانشگاه‌ها این است که اعتماد به نفس در میان دانشجویان از بین رفته است. اساتید دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا حس خودباوری در بین دانشجویان شکوفا شود که در غیر این‌صورت، قطعا با مهاجرت بیشتر نخبگان مواجه خواهیم بود.

منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، یکی از چالش‌های اصلی استان مازندران را فقدان زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان استان، ظرفیت بسیار خوبی است که می‌بایست آن را جدی گرفت و از این فرصت در راستای تامین زیرساخت لازم به خوبی استفاده نمود.

دکتر علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: این جلسات می‌تواند در گام اول، دل‌ها را به یکدیگر نزدیک نماید که با این‌کار، افکار هم می‌تواند به تعالی بیاندیشد. افکار مختلفی که موجب خیر و صلاح مملکت و تعالی استان بشود.

دکتر باقرزاده با تاکید بر این نکته که مازندران را به عنوان یک کلان‌شهر می‌شناسیم، اظهار داشت: در بحث منطقه آزاد، تمامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پای کار آمدند و من معتقدم که تمام نمایندگان استان می‌بایست با اتحاد، برادری، وفاق و همدلی و به صورت یکپارچه برای توسعه و تعالی استان مازندران تصمیم بگیرند و عمل کنند.

 ایزدی‌فرد معاون دانشجویی دانشگاه مازندران به اهداف این معاونت در دانشگاه اشاره کرد و افزود: عمده هدف ما در معاونت دانشجویی دانشگاه، سلامت دانشجویان است.

دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با تاکید بر این‌که دانشگاه مادر استان می‌تواند مدیریت کلان استان را برعهده بگیرد، گفت: بسیاری از طرح‌های ما در مازندران، فاقد پیوست فرهنگی است در حالی‌که پیوست فرهنگی بسیار مهم و کارساز است.

دکتر قشقاوی منتخب مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نیز که به‌عنوان یکی از مازندرانی‌ها در مجلس حضور دارد، میهمان این نشست بود، بزرگ‌ترین عامل افزایش سکته و سرطان، بی‌توجهی به معضل زباله است که باید حسابی و جدی در این خصوص فکر کنیم، اظهار داشت: خوش‌بختانه زمینه فراهم است و فقط اهتمام ویژه مسوولان را لازم دارد. متاسفانه استان ما به خاطر بی‌توجهی به بازیافت و زباله در مرز سرطان‌پروری قرار دارد.

دکتر قشقاوی با بیان این‌که در این دوره از مجلس شورای اسلامی، افراد قوی و باسابقه‌ای از استان مازندران به مجلس راه یافتند، اظهار داشت: به فضل الهی، حضور شما نخبگان و افراد قوی در مجلس باعث شکوفایی بیشتر استان مازندران شود.

دکتر علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به توانمندی‌های استان مازندران اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های استان مازندران بسیار بالاست. نادیده گرفتن استان مازندران در سطح ملی نیز، اشتباه بزرگی است. در هیچ کجای کشور نمی‌توانید این امکانات و ظرفیت‌هایی که در مازندران است را مشاهده کنید. ما در مازندران هم دشت داریم، هم کوه، هم دریا، هم جنگل و ...

کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: جایی که می‌تواند از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کرده و مشکلات استان را برطرف نماید، دانشگاه است. در گذشته، مسوولان استان، دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها را ندیدند که امروز ما در حوزه پسماند مشکل داریم. اگر کارگروه‌های تخصصی آن زمان ایجاد می‌شد، اکنون ما این مشکلات را نداشتیم.

دکتر بابایی کارنامی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده درست از نخبگان دانشگاهی در سایر کشور‌ها اشاره کرد و افزود: ما در حوزه‌های مختلف از دانشگاه‌های خود غافل شدیم. اکثر کشور‌هایی که موفق هستند به این خاطر است که دانشگاه‌های خود را وارد اتاق‌های فکر خود کرده‌اند. در بحث اقتصاد دریامحور هم نتوانستیم تا به امروز از این ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه‌ها استفاده نماییم. ان‌شاءالله با تشکیل مجمع نمایندگان استان، باید به سرعت برنامه ریزی کرده و از این استراتژی در راه اعتلای استان بهره بگیریم.


دکتر یحیی کامیابی معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه نیز در این نشست، با تاکید بر این‌که ۹۰ درصد اعتبارات صرف دستمزد و حقوق می‌شود، گفت: در سال گذشته با کمک نمایندگان استان به‌ویژه نماینده شهرستان بابلسر، اعتبار دانشگاه مازندران افزایش یافته است و انتظار داریم برای کسب موفقیت‌های بیشتر، کمک‌های بیشتری به دانشگاه مازندران شود.

دکتر کامیابی با گلایه از این‌که مسوولان استان، ۳درصد بودجه متوازن ما را به سایر دستگاه‌ها اختصاص می‌دهند، اظهار داشت: ما انتظار داریم که این اعتبار به دانشگاه‌های استان مازندران نیز اختصاص یابد.

دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به کارکرد کشوری و جهانی دانشگاه‌ها گفت: ما نباید به دانشگاه‌ها نگاه محلی داشته باشیم که بعضا به دانشگاه‌ها آسیب خواهد رساند. نگاه ما این است که اثرپذیری علمی دانشگاه باید در جامعه احساس شود.

دکتر قاسمی افزود: دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت، از وظایف مهم مجلس شورای اسلامی است. از نمایندگان انتظار داریم که راه برون‌رفت کشور ما از مشکلات موجود را که توجه ویژه به دانش بنیان و دانش‌پایه است در دستور کار قرار دهند. زیرا اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم، همان فرصت‌ها بعدا به چالش تبدیل خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران