Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اینترنتی هیئت آمریکا در سازمان ملل در گزارشی مدعی شد: ایران مسئول حمله ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی بوده است. این حمله نه تنها حمله‌ای علیه یک کشور مستقل، بلکه علیه اقتصاد جهانی بود. شواهد علیه ایران است؛ برخلاف ادعاهای اثبات نشده که مسئولیت این حمله را متوجه حوثی‌های یمن می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش همچنین ادعا شده است: گزارشی از جانب هیئت کارشناسان در شورای امنیت سازمان ملل این واقعیت را تایید می‌کند که حوثی‌ها نمی‌توانستند چنین حمله‌ای را انجام بدهند و این تاکیدی بر نتیجه‌گیری آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس می‌باشد که مسئولیت حمله بر عهده ایران است.

همچنین در گزارش هیئت آمریکایی درباره تحریم‌ تسلیحاتی ایران آمده است: با نتیجه‌گیری هیئت کارشناسان، شورای امنیت اکنون کمتراز ۳۶ هفته تا انقضای تحریم تسلیحاتی در ماه اکتبر و تمدید آن برای ممانعت از فروش برخی سامانه‌های تسلیحاتی به ایران فرصت دارد. از شهادت دادن کارگران میدان‌های نفتی سعودی و خانواده‌هایشان معلوم است که قصد ایران از به کارگیری موشک‌های کوتاه‌بردش چیست.

هیئت آمریکا تاکید کرد: آمریکا سرسختانه با دیگر عضوهای سازمان ملل همکاری خواهد کرد تا ایران را در موقعیتی قرار دهد که در آن روابطی صلح‌آمیز و کارآمد با همسایگانش داشته باشد.

ادعای حمله به آرامکو از جانب ایران در حالی مطرح می‌شود که تا کنون مدرک مستدلی از جانب نهادهای مستقل در این باره ارائه نشده و انصارالله یمن هم رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. مقامات کشورمان هرگونه نقش داشتن ایران در این حمله را تکذیب می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا سازمان ملل آرامکو حمله به ارامکو هیئت آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاسوج در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.   خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است.   برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران‌ ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند. تشکل‌های دانشجویی نیز تجمعات حمایتی از این خیزش برگزار کردند.
 دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است