Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال معتقد است توجه نکردن به فاکتورهای لازم باعث شده تا مصدومان تیم استقلال در این فصل افزایش پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال در ماه‌های اخیر و به‌خصوص در چند هفته گذشته با مصدومان زیادی به مصاف حریفان رفته است. آبی‌پوشان در هر مسابقه نتوانستند از چند بازیکن خوبشان استفاده کنند که این موضوع منجر به از دست رفتن امتیازات مهمی شده است که بدون تردید در پایان فصل نبود این امتیازها برای این تیم ایجاد دردسر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل فصل محسن کریمی که در فصول قبل هم با پارگی رباط صلیبی نتوانست کمک چندانی به آبی‌پوشان کند دچار پارگی رباط صلیبی شد. داریوش شجاعیان هافبک طراح و خلاق آبی‌ها بار دیگر دچار پارگی رباط صلیبی شد و او هم فصل را از دست داد. شیخ دیاباته در ابتدای فصل مصدوم شد و پس از آنکه به شرایط بازی بازگشت و بازی‌های بسیار خوبی انجام داد در دیدار با نفت مسجدسلیمان آسیب دید تا دیدار با الاهلی عربستان سومین بازی باشد که او تماشاگر تلاش هم‌تیمی‌هایش است.

سیاوش یزدانی که در اوایل فصل مصدوم شده بود در دیدار با سپاهان آسیب دید و پس از غیبتی نسبتاً طولانی احتمال دارید برابر الاهلی بازی کند. عارف غلامی یکی از بازیکنان خوب این فصل استقلال با مصدومیتی که در تمرینات برایش ایجاد شد 5 بازی مهم استقلال را از دست داد و شاید برابر الاهلی بازی کند. مهدی قائدی که فوتبال ناب او این فصل شکوفا شده هفته قبل مقابل الشرطه عراق آسیب دید و احتمال حضور او برابر نماینده عربستان زیر 50 درصد است. فرشید اسماعیلی هم پس از غیبت در 5 بازی اخیر آبی‌پوشان اختصاصی تمرین می‌کند و اگر به شرایط بازی رسید، شاید برابر الاهلی وارد زمین شود.

نکته جالب در مورد تیم استقلال اینکه بازیکنان همواره غایب این تیم در زمان بازگشت به تیم با مشکل مصدومیت مواجه هستند. محمد بلبلی که نیم‌فصل از همراهی استقلال محروم بود، هنوز فرصت حضور در فهرست 18 نفره را هم پیدا نکرده است و تلاش می‌کند تا از هفته آینده وارد فهرست تیمش شود. مرتضی آقاخان هم که دو فصل پیش از پیکان به استقلال آمد در نیم‌فصل به شرایط بازی نزدیک شد و با صلاحدید مجیدی به‌صورت قرضی به سایپا پیوست.

فشردگی بازی‌ها مصدومان استقلال را افزایش داده است اما نباید فراموش کنیم که این فشردگی برای سپاهان، شهر خودرو و پرسپولیس نیز وجود دارد اما تعداد مصدومان دیگر نمایندگان آسیایی ایران کمتر از استقلال است. عوامل متعددی وجود دارند که باعث شده تعداد نفرات آسیب‌دیده استقلال بیشتر از سایر نمایندگان کشورمان باشد. نوع تمرینات، امکانات و ... عواملی هستند که مصدومان استقلال را بیش از حد کرده است.

دکتر احمد هاشمیان درباره اینکه عوامل افزایش مصدومان استقلال چه بوده است، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: فاکتورهای متعددی در رشد مصدومان یک تیم فوتبال دخیل هستند. آمادگی جسمانی ورزشکار که بتواند پس از پایان فصل تا شروع تمرینات پیش فصل افت نکند و به آمادگی مطلوبی در هفته نخست برسد در جلوگیری از آسیب‌دیدگی نقش زیادی دارد.

وی ادامه داد: مسئله بعدی شرایط فیزیکی زمین تمرین و مسابقه و استفاده از کفش‌های استاندارد است. اگر از زمین باکیفیت استفاده شود در پیشگیری از مصدومیت اهمیت زیادی دارد. موضوع تغذیه ورزشکار را باید جدی گرفت. تیم‌ها باید از متخصص تغذیه بهره ببرند و رژیم غذایی مشخصی برای ورزشکاران خود تعیین کنند.

رئیس سابق کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال یادآور شد: موضوع مهم دیگی که باید رعایت شود، معاینات پیش از فصل توسط باشگاه‌ها است که خیلی تأثیر دارد و به غربالگری مناسبی ختم می‌شود. اگر این معاینات وجود نداشت بدون تردید شرایط سخت‌تری برای تیم‌های فوتبال وجود داشت. مراقبت از بازیکن پیش از شروع مسابقه نیز نقش بسزایی دارد. ورزشکاران قبل از شروع مسابقه باید آمادگی خوبی داشته باشند و در گرم کردن نهایت دقت را به خرج دهند. پس از مسابقه و در هنگام تعویض نیز باید دقت زیادی شود تا بازیکنان در سرد کردن دچار مشکل نشوند.

دکتر هاشمیان خاطرنشان کرد: تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره شد ریسک آسیب‌ها را در مسابقه پایین می‌آورد و آسیب‌دیدگی در یک مسابقه فوتبال امری اجتناب‌ناپذیر است. جای هیچ تردیدی نیست هر تیمی که با مصدومیت‌های مختلف و متعددی در طول فصل مواجه می‌شود در اجرای یک تا چند مورد از فاکتورهایی که به آن‌ها اشاره کردم عملکرد درستی نداشته و برای همین بازیکنان مصدوم بیشتری در مقایسه با تیم‌های دیگر دارد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال فرشید اسماعیلی داریوش شجاعیان مهدی قائدی شیخ دیاباته پارگی رباط صلیبی مصدومان استقلال شرایط بازی برابر الاهلی آبی پوشان آسیب دید تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌محمدی، احتمالا سرمربی جدید تراکتور/ جواد نکونام از سبک کی‌روش تقلید می‌کند

علی لطیفی پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز درباره پیش بازی استقلال و تراکتور اظهار کرد: بازی امروز بسیار حساس است، اگر استقلال می خواهد در پایان لیگ برتر جام را بالای سر ببرد باید این مسابقه را برنده شود و از طرف دیگر با توجه به اینکه گویا یحیی گل محمدی سرمربی تراکتور است، پرشور های تبریز می خواهند قبل از آمدن سرمربی جدید به پیروزی در این بازی فینال گونه برسند، پس به احتمال بسیار زیاد امروز مسابقه بسیار جذابی را تماشا خواهیم کرد.

کارشناس فوتبال ادامه داد: این بازی حاشیه های بسیار زیادی دارد، از طرفی این اولین مسابقه ای است که استقلال با حضور مالک جدید خود به مصاف حریف می رود و از طرفی دیگر در اطراف نیمکت تراکتور صحبت های زیادی به گوش می‌رسد و این موضوعات کمک کرده است تا حساسیت این بازی دو چندان شود و دو تیم برای پیروزی به زمین بیایند.


لطیفی در مورد نحوه بازی استقلال و وضعیت خط حمله این تیم تصریح کرد: جواد نکونام به علت اینکه در اولین تجربه مربیگری خود همکار کارلوس کی‌روش بود از سبک او تقلید کرده است و سعی می کند در اکثر بازی ها ابتدا گل نخورد و بعد با استفاده از ضد حملات به مانند مار به حریف خود نیش بزند، پیش بینی می شود استقلال در برابر تراکتور کمی محتاط بازی کند و سپس در دقایق پیش‌روی بازی به حریف خود ضربه بزند.


بازیکن اسبق استقلال در رابطه با وضعیت نیمکت تراکتور و عملکرد محمدرضا زنوزی مالک این تیم ادامه داد: محمدرضا زنوزی در سال های اخیر هزینه های زیادی برای تراکتور انجام داده ولی در یک برهه صحبت هایی از رفتن این مالک از تراکتور شد و متاسفانه بعضی از هواداران تراکتور بر علیه او صحبت های زیادی را انجام دادند ولی آنها به این موضوع توجه نکردند که زنوزی از روی عشق خود به تراکتور هزینه های زیادی را انجام داده است و نباید به این شکل به او هجمه وارد کرد، سرمربی تراکتور در چند روز آینده انتخاب خواهد شد و گفته می شود شانس یحیی گل محمدی برای سرمربیگری بیشتر است ولی فعلا حمید مطهری شخص اول فنی این تیم است و باید منتظر بمانیم تا سرمربی قرمز های تبریز به شکل رسمی اعلام شود.


پیشکسوت فوتبال درباره شانس قهرمانی استقلال در رقابت های لیگ برتر امسال افزود: این بازی مهم ترین تجربه دوران سرمربیگری جواد نکونام است و او باید در این مسابقه پیروز از زمین مسابقه بیرون بیاید، آبی های پایتخت یک تیم کامل را در اختیار دارند و فاصله ای میان نفرات اصلی و ذخیره شاگردان جواد نکونام نیست اما بازیکنان استقلال کمی کم تجربه هستند و شاید این موضوع در بازی امروز برای آنها مشکل ساز شود.

پرهام نوروزعلی کد خبر: 1229198 برچسب‌ها یحیی گل‌محمدی استقلال تهران

دیگر خبرها

  • الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • گل‌محمدی، احتمالا سرمربی جدید تراکتور/ جواد نکونام از سبک کی‌روش تقلید می‌کند
  • ترکیب دو تیم تراکتور و استقلال اعلام شد
  • اقدام جالب شمس‌آذری‌ها علیه حکم کمیته انضباطی
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم