Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:31:19 GMT

خطیب جمعه بیرجند: انتخاب نامزد اصلح تکلیف است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۳۸۱۴

خطیب جمعه بیرجند: انتخاب نامزد اصلح تکلیف است

حجت‌ الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: در خراسان جنوبی همواره حضور مردم در انتخابات حداکثری بوده و هرکسی جریان عدم حضور مردم در انتخابات را تقویت کند، در لشکر دشمن قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: انتخاب اصلح هم برای همگان تکلیف است چون اگر کوتاهی شود و کسانی به مجلس راه یافتند که دشمن شاد شود نشان می‌دهد که ما مردم هم در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه بیرجند گفت: افرادی دوران دفاع مقدس و جنگ را زیر سوال می‌برند که مسوولان به مثابه پدر جامعه باید به ارزش‌های انقلاب توجه کنند. 

وی افزود: کسانی که می‌خواهند به مجلس راه یابند باید امانتدار باشند چون مجلس شورای اسلامی یک امانت الهی است که بر دوش افراد گذاشته می‌شود و کسانی که می‌خواهند در این راه قدم بگذارند باید امانتدار و حافظ ارزش‌های انقلاب و اسلام باشند.

حجت الاسلام نوفرستی به برگزاری مراسم اربعین شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و قرائت وصیت نامه وی اشاره و بیان کرد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هر رقابتی با هم می‌کنند و هر جدلی با یکدیگر دارند اگر عمل یا مناظره‌های آنها تضعیف کننده اسلام و انقلاب باشد بدانند که مغضوب راه شهدا هستند.

وی با یادآوری توصیه سردار سلیمانی به جریان‌های سیاسی و اینکه مرزها را تفکیک کنید و بیان صحیح و اتفاق نظر روی اصول داشته باشید گفت: از نظر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اصول یعنی  اعتقاد عملی به ولایت فقیه داشتن به این معنا که نصیحت رهبری را بشنویم و به آن عمل کنیم و مجلس شورای اسلامی  هم باید تابع ولایت باشد.

وی افزود: ولایت عملی بیشتر مخصوص مسوولان است که می‌خواهند بار مهم کشور را به دوش گیرند و افراد باید به ارزش‌های جمهوری اسلامی باور قلبی داشته و همچنین افراد پاکدستی باشند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: مسوولان دوری از تجملات را شیوه کار خود قرار دهند، چون مجلس باید با فساد و آلودگی‌ها مقابله کند و در دوره مسوولیت خود در هر مسوولیتی احترام به مردم را عبادت بدانند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمدن غرب به زن اجحاف بزرگی کرده که قابل جبران نیست، در نظام طاغوت هم با مفاسد و آلودگی‌های اجتماعی قصد له کردن جایگا  زن را داشتند مثل رضاخان ملعون که نوکر غرب بود و با کشف حجاب به جایگاه زن در جامعه آسیب بزرگی زد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: بعضی افراد عزت خود را در بدحجابی می‌ببینند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند نگاه اسلام به زن نگاهی عزت بخش و رشد آفرین است.

وی با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: امیدواریم همواره جامعه فاطمی و پاکدامن و عفیف داشته باشیم که بتواند برای حکومت جهانی امام زمان (عج) زمینه ساز باشد.

وی اظهار داشت: اهل تقوا در جهت زندگی خود بر محور توحید و قرآن و دین عمل می‌کنند و در دنیا بین اهل تقوا پیوند عمیق وجود دارد که این پیوند عمیق، گسستنی نیست و در روز قیامت کسانی که دشمن هم هستند مشخص می‌شود که چه دشمنی‌هایی با هم کرده‌اند اما اولیای خدا در آخرت نیز با هم هستند.

خطیب جمعه بیرجند همچنین از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کرد و گفت: بهمن ماه امسال با اربعین شهید سلیمانی همزمان بود و چه زیبا سید حسن نصرالله می‌گوید که شهادت حاج قاسم و این تشییع جنازه عظیم هم انقلاب را تجلیل کرد و هم به جریان مقاومت حیات دوباره بخشید.

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و حدود ۲۰ سال فرمانده سپاه قدس بود که پایان جریان داعش هم به دست این بزرگمرد رقم خورد و در اقصی نقاط عالم اسلام ۴۰ سال مجاهدت کرد و امروز هم شهادتش منشا خیر و برکات است.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: جریان مقاومت با صلابت و الگوگیری از حاج‌ قاسم‌ به میدان آمده و بساط آمریکایی‌ها را از کشورهای اسلامی بر می‌چینند چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند حمله موشکی ما یک سیلی بود و انتقام خون شهیدان جمع شدن بساط آمریکایی‌ها از منطقه است.

وی افزود: شهید سلیمانی در بخشی از وصیت نامه خود آورده که خدایا از این که امکان درک یکی از بندگان خالصت یعنی حضرت امام خمینی (ره) را نصیبم کردی که سربازش باشم سپاسگزارم و خدایا از اینکه بعد از امام راحل مرا در مسیر بنده صالح دیگری گذاشتی یعنی خامنه‌ای عزیز که جانم فدای جان او باد، باز خدا را شاکرم و  از اینکه در جمع مجاهدان و شهدای راه مقاومت هستم خوشحالم و از اینکه مرا در مسیر حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) و اهل بیت قرار دادی خدا را سپاسگزارم و این بالاترین نعمت‌هاست.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اسلام و انقلاب پدر حجاب حضرت فاطمه مقام معظم رهبری انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حجت الاسلام نوفرستی خطیب جمعه بیرجند حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی تبلیغات مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس سورای اسلامی از امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.

تنها ۸ روز دیگر تا دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، باقی مانده است و تکلیف یک کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" از مجموع چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی در این مرحله مشخص خواهد شد.

در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و منتخبان مردم خراسان جنوبی در سه حوزه انتخابیه مشخص شدند ولی انتخابات در حوزه بیرجند، خوسف و درمیان به دور دوم کشیده شده است.

خراسان جنوبی با داشتن ۱۱ شهرستان چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با توجه به اعلام رسمی نتایج انتخابات منتخبان حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه، طبس، سرایان و بشرویه، نهبندان و سربیشه معرفی شدند ولی حوزه انتخابیه  بیرجند خوسف و درمیان به دور دوم کشیده شده که در ۲۱ اردیبهشت نیز تکلیف این حوزه مشخص خواهد شد.

در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف نیز دو منتخب مردم که بیشترین آرا را کسب کردند، سید حسن هاشمی با ۲۶ هزار و ۸۰۹ رای و علی مولوی حقیقی با ۲۴ هزار و ۲۰۲ رای از مجموع ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ رای، ۲ نامزدی هستند که به مرحله دوم انتخابات راه یافتند و رقابت نیز بین این دو فرد آغاز شده است.

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۲۸۷ شعبه اخذ رأی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف پیش بینی شده است.

موسی سلیمی، دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی از آماده بودن تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه، بیان کرد: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تأمین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیداها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیداها که بیشترین آرا را در دور قبل به دست آورده برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه کاندیداها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تأیید دست اندر کاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند، گفت: کاندیداها و طرفداران آن‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است