Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: تقوا، دین باوری، اصالت خانوادگی، ادب، حیا، عفّت و عصمت، دوری از هوی و هوس، فصاحت و ادب سخن گفتن، پرهیز از مهریه سنگین و ویژگی‌های معنوی و کمالات روحی از جمله ملاک‌های حضرت «عبدالله (ع)» وحضرت «آمنه (س)» در این پیوند خجسته می‌باشد. تاریخ انتشار: 15:00 - 25 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۵۹۸۳

محمد امین نخعی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون سیره حضرت «عبدالله (ع)»گفت: حضرت «عبدالله (ع)» پسر عبد المطلب بود، ایشان فردی سخاوتمند، با کرامت بود و همه مردم مکه از سیره وی آگاهی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حضرت «عبدالله (ع)» پدر «پیامبر اکرم (ص)» بودند. 

وی علت شهرت حضرت «عبدالله (ع)» را در بین مردم مکه بیان کرد و افزود: عبدالمطلب فرزندان زیادی داشت که یکی از آنان عبدالله نام داشت، ایشان فرزندی بود که عبدالمطلب او را بسیار دوست داشت، البته سیره رفتاری ایشان که از نظر اخلاقی یگانه جوانان دوران خودش بود که در محبوبیتش تاثیر داشت. حضرت «عبدالله (ع)» فردی ارزشمند دربین جامعه مکه محسوب می‌شد.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه درس هایی از بزرگان دین  اینجا کلیک کنید وی در مورد چگونگی فراهم شدن زمینه ازدواج حضرت «عبدالله (ع)» اشاره و بیان کرد: زمانی که «عبدالله (ع)» توسط هفتاد نفر از یهودیان در خارج از شهر مکه در محاصره قرار گرفت، در این زمان وهب پدر حضرت آمنه که خود از فرزندان بنی‌هاشم است متوجه این رویداد می‌شود، او برای نجات جان این جوان به همراه اسبش به سوی آنان می‌شتابد.   کارشناس علوم قرآنی به پاکدامنی حضرت «آمنه (س)» اشاره و ابراز کرد: حضرت «آمنه (س)» دختری پاک دامن بود، ایشان با حیا و ادب بوده و نفسی پاکیزه داشت، عقل و فهم و دین باوری وی نیز بی نظیر بود، حضرت «آمنه (س)» همسری گرامی و ارزشمند برای حضرت «عبدالله (ع)» بود و سرانجام مادری دلسوز برای حضرت «محمد (ص)» بود، او بخاطر حفظ جان فرزندش حاضر به پذیرش دوری از حضرت «محمد (ص)» شد.   وی ثمره این ازدواج را «پیامبر اکرم (ص)» دانست و خاطر نشان کرد: حاصل این ازدواج مبارک تنها یک فرزند و آن وجود مقدّس حضرت «خاتم الانبیاء (ص)» بود. در عروسی پدر و مادر «پیامبر اکرم (ص)»، نکات تربیتی فراوان وجود دارد که شاخص‌ترین آن‌ها معیار انتخاب همسر می‌باشد. تقوا، دین باوری، اصالت خانوادگی، ادب، حیا، عفّت و عصمت، دوری از هوی و هوس، فصاحت و ادب سخن گفتن، پرهیز از مهریه‌ سنگین و ویژگی‌های معنوی و کمالات روحی از جمله‌ی ملاک‌های حضرت «عبدالله (ع)» و حضرت «آمنه (س)» در این پیوند خجسته می‌باشد.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا پیامبر اکرم ص پیامبر اکرم حضرت عبد الله کارشناس علوم قرآنی پیامبر اکرم دین باوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشاگرد مدال افتخار ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر والی، برادر حاج عبدالله والی در نشست جشنواره والی گفت: امروز بشاگرد بیش از ۸۶ پزشک دارد و بیشتر مسئولان آن از مردم بومی منطقه هستند.

او گفت: دیدگاه حاج عبدالله این بود که آینده بشاگرد باید به دست مردمان آن ساخته شود و این دیدگاه از  دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) سر چشمه گرفته شده بود.

برادر حاج عبدالله گفت: بیشترین طلاب استان  بشاگردی هستند و در کل استان به خدمت رسانی مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

   

 

دیگر خبرها

  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • گوهری: بعضی وقت‌ها باید شانس داشته باشید
  • شروین و گوهری: تو ستاره‌ای نه من!
  • گوهری: بعضی وقت‌ها باید شانس هم داشته باشید
  • گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • عبدالله گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی