Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:30:37 GMT

مسئولان در مدیریت بحران برف نمره قبولی نگرفتند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۴۴۲۰

مسئولان در مدیریت بحران برف نمره قبولی نگرفتند

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: مسئولان در قدردانی از مردم برای حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در برف و سرما و رفع مشکلات پیش آمده از حادثه برف نمره قبولی نگرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، ۲۵بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) الگوی همه انسان‌ها و او نمونه آفرینش و حقیقت خلقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: از آنجایی که عظمت منزلت زن و مادر بودن برای برخی زنان مسلمان متأسفانه روشن نیست، گاهی از این جایگاه بزرگ با دیده تحقیر نگاه می‌شود و برخی زنان، خانه‌داری و همسر بودن و مادر بودن را دون شأن خود می‌دانند.

 

وی گفت: اینکه خانمی با چند کلاس درس خواندن و مدرکی داشتن، برای خود کسر شأن می‌داند که همسرداری و خانه‌داری و مادری کند، چون فاطمه زهرا(س) را نشناخته است، اما وقتی بفهمد شخصیتی چون فاطمه زهرا(س) با آن شأن و مقامش یک زن خانه‌دار است، به مادر بودنش افتخار می‌کند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: وقتی پیامبر اکرم(ص) برای علی(ع) و فاطمه(س) تقسیم کار می‌کند و امور منزل را به فاطمه(س) واگذار می‌کند، از اینکه مسئولیت و مدیریت خانه و تربیت فرزند و کار در منزل به او واگذار می‌شود، خوشحال می‌گردد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره‌(س) شخصیتی است که امام راحل درباره او می‌فرماید: اگر او مرد بود پیغمبر می‌شد، یعنی رهبر الهی جهانی، یعنی یک انسان متعالی رشد یافته، اما او خانه‌داری و مادر بودن را برمی‌گزیند و بیشتر جایگاه و قدر یک زن مسلمان شناخته می‌شود.  

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: از باب شکر نعمت از حضور باشکوه و کم نظیر مردم شریف و غیرتمند کشورمان در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی به ویژه از مردم ولایت‌مدار استان گیلان و هم‌شهری‌های صومعه‌سرایی که در برف و سرما آمدند، سپاسگذاری می‌کنم، آفرین بر شما مردم شریف که در دهه پنجم انقلاب به مانند سال‌های اول پیروزی بلکه پرشورتر و حماسه‌ای‌تر، روز استقلال و ملی‌تان را جشن گرفتید و برای چند صدمین بار دشمن را مأیوس کردید.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه مسئولان در قدردانی از شما و رفع مشکلات پیش آمده از حادثه برف نمره قبولی نگرفتند و پس از چهار روز هنوز برخی راه‌های روستایی باز نشده و بسیاری از روستاها برقشان وصل نشده است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: اما یک آزمون بزرگ دیگری هم در پیش داریم و آن انتخابات دوم اسفند است که قطعاً مشکلات موجود و ضعف مدیران در ایفای وظیفه و انجام خدمات باعث سستی مردم شریف و حضور مسئولانه در امر انتخابات نمی‌شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: از کسانی که در خود توانمندی و ظرفیت خدمت به مردم را در جایگاه مجلس شورای اسلامی دیدند و ثبت‌نام کردند، ولی به هر دلیلی موفق به ادامه حضور و رقابت در انتخابات نشدند‌، می‌خواهیم که دلسرد و ناامید نباشند و زبان به شِکوه و گلایه نگشایند، قطعاً عدم احراز صلاحیت دلیل عدم صلاحیت و شایستگی‌شان نیست زیرا خدا باید صلاحیت بندگان را تعیین کند.

 

وی افزود: از افراد مذکور انتظار دارم هم خودشان و هم هوادارانشان را توصیه به حضور در انتخابات کنند و امیدوارم در فرصت‌های آینده، امکان خدمتگزاری در این سنگر را پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: درخواستم از کاندیداهایی که در صحنه رقابت حضور دارند صداقت در گفتار و رفتار، شفافیت در اظهار مطالب و همچنین در امور مالی، داشتن برنامه و ارائه نکته نظرات واقع‌بینانه، پرهیز از اسراف در تبلیغات با توجه به وضعیت سخت اقتصادی جامعه، پرهیز از سیاه‌نمایی وضع موجود و نفی دیگران برای اثبات خود و ایجاد امید و اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولان است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: همچنین کاندیداها باید پایبندی به قانون و مقررات، ایجاد شور و نشاط و تأکید بر حضور حداکثری و عدم مزاحمت و رعایت حقوق شهروندان و رعایت اصول اخلاقی را مدنظر داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: حفظ آرامش و پرهیز از تنش و تأکید به هوادان در خویشتن داری و داشتن سعه صدر و پرهیز از درگیری و برخورد با دیگران از دیگر مواردی است که نامزدهای انتخاباتی باید رعایت کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری اظهار کرد: از مردم شریف هم می‌خواهم که نسبت به سرنوشتشان بی تفاوت نباشند و برای دنیای دیگران، آخرت خود را نفروشند، از روی احساسات و حب و بغض شخصی و نسبت قومی و طایفگی و جناحی دنبال افراد نباشند و به تخصص، تعهد، توانمندی، تدین، پاکدستی، امانتداری، صداقت در گفتار و رفتار، وفاداری نسبت به اسلام و انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا، برنامه داشتن و اصالت و ریشه خانوادگی و اعتقادی و... افراد رأی بدهند و در رأی دادن در پیشگاه خداوند حجت داشته باشند.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفع مشکلات مردم راهپیمایی 22 بهمن انتخابات مجلس حجت الاسلام راشدی نوری امام جمعه صومعه سرا فاطمه زهرا س مادر بودن خانه داری مردم شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر خواهد بود، گفت: سرکشی از خانواده‌های شهدا دو بعد رفع مشکلات و صرف دیدار دارد که قسمت دوم برکات معنوی دارد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ۱۳ اردیبهشت در دیدار دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کشور، با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا توفیق است، اظهار کرد: شما از دو جهت باید به خانواده‌های شهدا سرکشی کنید یکی از باب شنیدن مشکلات همچون بقیه مسئولان و دیگر اینکه دیدن و تفقد از این خانواده حتی اگر خواسته‌ای نداشته باشند،برکات معنوی هم وجود دارد.

وی با اشاره به بحث میز خدمت‌ها، افزود: اگر در میز خدمت جواب مثبت ارائه می‌شود پس چرا مراجعین در ادارات پاسخ مثبت نمی‌گیرند؟ باید این میز خدمت‌ها را مقداری جان‌دارتر کرده و آمار درستی از آن داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: باید ببینیم چند مراجعه کننده در میز خدمت بعد از نماز جمعه مصلی آمدند، چند نفر برای بار اول و چند نفر برای بار چندم مراجعه کردند، که اگر فردی مثلا مشکلش با پنج بار مراجعه در ادارات برطرف نشد اینجا حل شد، پس میزخدمت می‌تواند مسئولان را باانگیزه‌تر کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: می‌خواهیم به‌وسیله میزهای خدمتی که در ملاعام گذاشته می‌شود میز خدمت‌هایی که در ادارات وجود دارد فعال و کارآمد شود، هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بیشتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: ششمین سفر شما به استان دیار علویان مبارک باشد و از برکاتش همه مردم نفع ببرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!