Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:05:37 GMT

محور خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۴۴۶۸

محور خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان اصفهان

 سمیرم 

امام جمعه سمیرم گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی مصداق حق طلبی ایرانیان و تثبت امنیت و اقتدار ملی است.

حجت الاسلام سیف‌الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر تصریح کرد: این به میدان آمدن‌ها با وجود همه مشکلات و فشارها، نشان از بصیرت و موقعیت شناسی مردم ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب را یادآور شد و افزود: بُرد و شعاع این حرکت همزمان با اربعین شهادت فرمانده شهید سپاه مقدس قدس، از موشک‌هایی که پایگاه شیطان بزرگ در عراق را ویران کرد، به مراتب بیشتر و وسیع‌تر بود.

خطیب جمعه سمیرم با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق های رأی، تکلیف ملی و میهنی است، خاطرنشان کرد: بدون شک هر برگه رأی من و شما، استکبار جهانی و آمریکایی ها را خشمگین و اقتدار ایران را تثبیت خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه افرادی که به‌عنوان نامزد انتخابات شده‌اند باید سرباز ولایت باشند همانگونه که شهدا در این مسیر بودند، تصریح کرد: تنزل جایگاه شهیدی والامقام که همه چیزش نثار ولایت، اسلام و ایران بود، در حد یک دیپلمات ظلم به این جایگاه ارزشمند و الهی است.

حجت الاسلام دهقانی افزود: افراد عافیت‌طلبان و مادی‌گرایان بدانند دیگر نمی‌توانند با خون شهدای عزیز ما بازی کنند چرا که رسوا و ناکام دنیا و آخرت خواهند شد.

به گفته خطیب جمعه سمیرم، مردم شریف این خطه و دیگر نقاط ایران نیز باید آگاه باشند که دین خود را برای دنیای دیگران نفروشند و خسارت به اعتقاد و ارزش‌هایشان نزنند.

وی با انتقاد از مشکلات موجود اقتصادی و اجتماعی، اظهار داشت: مدیر و مسوولی که غاصبانه و با رانت و رابطه، مقامی گرفته و حالا با یک حرف و سخن بیهوده و نابجا اختلاف و فتنه‌افکنی می کند، بداند که دستگاه عدالت بزودی او را به سزای عملش خواهد رساند.

دهقانی از مردم خواست هوشیارانه و مطالبه‌گر نمایندگانی مومن، انقلابی، حامی ملت مسلمان و اسلام و در یک کلام ولایتمدار به مجلس بفرستند تا کشور از این پیچ تاریخی حساس نیز به سلامت عبور کند.

نایین 

امام جمعه نایین گفت: نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با رعایت اخلاق و انصاف، صلاحیت خود را نشان دهند.

حجت‌الاسلام سیدعلی سجادی در رواق فاطمیه امامزاد سلطان سیدعلی(ع) نایین افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دارای اخلاص و اخلاق، اهل معامله با خدا باشند و خود را بدهکار انقلاب و اسلام بدانند.

وی بیان کرد: نامزدهای تایید صلاحیت شده در تبلیغات خود وعده‌های انجام نشدنی به مردم ندهند و با اقدامات نابجا، رقیبانشان را تضعیف نکنند.

سجادی بیان داشت: تبلیغات انتخابات آغاز شده و افرادی با سابقه ایثارگری به عرصه نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد شده اند و در این انتخابات ۲ مساله مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بسیار با اهمیت است.

امام جمعه نایین تاکید کرد: وظیفه الهی اقتضا می کند که در انتخابات حضور داشته باشیم و امت اسلامی نسبت به کشور و سرنوشت آن وظیفه‌ای دارند که یکی از مهمترین آنها مشارکت در انتخابات است که باید علاوه بر مشارکت فعال، افرادی مناسبی را هم انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات به منزله تقویت نظام و انقلاب اسلامی است و مجلس قوی می‌تواند با تصویب قوانین پیشرو به وضعیت معیشت و مشکلات مردم رسیدگی کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و حضرت امام بارها ویژگی‌های یک فرد اصلح برای حضور در مرکز قانونگذاری را برشمرده‌اند و باید مردم با بررسی وضعیت افراد و در نظر گرفتن نظام و انقلاب اسلامی و  بدون جناح‌بازی در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند.

امام جمعه  نایین با اشاره به اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فقط کف وضعیت افراد را در نظر می‌گیرد، گفت: نامزد اصلح فردی است که مردمدار، ولایت محور، صادق، مومن، فداکار، دشمن‌ستیز و خادم نظام و انقلاب باشد و همواره وظایف خود را در قبال جامعه دینی و مردم مومن و فهیم انجام دهد.

سجادی گفت: چشم استکبار جهانی به انتخابات و حضور مردم ما دوخته شده، بنابراین هر کس دل در گرو دین و انقلاب اسلامی و آینده کشور دارد باید آن را بیش از گذشته جدی بگیرد .

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: مردم با حضور آگاهانه و شناخت کامل، فرد اصلح و انقلابی را انتخاب کنند تا شاهد مجلسی دشمن‌کوب و انقلابی باشیم.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد موسی بن جعفر(ع) این شهر با اشاره به حضور پرشور مردم این شهرستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: شما در این آزمون بزرگ موفق بیرون آمدید که با قدردانی از این حضور، از اقشار مختلف می‌خواهیم تا در آزمون دوم که انتخابات جمعه آینده است نیز با شرکت گسترده و آگاهانه موفق بیرون بیایند.

وی تاکید کرد: مردم با شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب فرد اصلح، دین خود را به جامعه ادا کنند و فرد اصلح را برگزینند.

امام‌جمعه اردستان تشریح کرد: تعهد، ایمان، امانت‌داری، اخلاق‌مداری، انقلابی بودن و به فکر حل مشکلات جامعه بودن از نشانه‌های نامزد اصلح است که اگر چنین افرادی انتخاب شوند، مجلسی دشمن‌کوب و سرفراز خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ بهمن، سالروز صدور فتوای تاریخی امام خمینی (ره) در مورد سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی افزود: این فتوا را حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز تایید کردند و هنوز پا برجاست و این فرد مرتد نمی تواند لحظه‌ای با آرامش  زندگی کند و ان‌شاءالله فتوا اجرا خواهد شد.

دهشیری، سالروز هدف قرار گرفتن هواپیمای حامل فرماندهان ارشد نظامی از سوی جنگنده حکومت صدام خائن را نیز یادآور شد و اضافه کرد: در این رویداد جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و تعدادی از روحانیون مانند محلاتی و سید حسن طباطبائی‌نسب از اهالی شهرستان اردستان به شهادت رسیدند.

وی همچنین با گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، از خدمات این فرمانده دلاور جبهه مقاومت و حافظ امنیت کشور و منطقه به جامعه اسلامی و کشورهای مسلمان قدردانی کرد.

 آران‌ و بیدگل

امام‌جمعه آران‌ و بیدگل با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و قدردانی از مردم انقلابی گفت: حضور باشکوه مردم مانند همیشه توطئه‌های دشمنان را بی‌اثر می‌کند و وفاداری مردم همیشه در صحنه را به نظام، انقلاب و ولایت نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: حضور جوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در کشور و این شهرستان با توجه به هوای سرد بسیار پرشور بود و البته جوانان باید ارتباط خود با انقلاب، رهبری و اهل بیت را مستحکم‌تر از گذشته کنند زیرا با وجود ۴۰ سال پیشرفت در زمینه‌های گوناگون، هنوز راه‌های نرفته زیادی وجود دارد.

وی به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و لزوم مشارکت گسترده مردم نیز اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس جدید باید نگاه‌شان به داخل باشد و وزیران و مسوولانی انقلابی انتخاب کنند.

امام‌جمعه آران‌ و بیدگل با اشاره به گذشت ۴۰ روز از شهادت سردار سلیمانی و وفاداری بی‌نظیر مردم به ایشان تصریح کرد: دشمنان باید بدانند که اگر یک سلیمانی را از ما گرفتند، هزاران سلیمانی داریم که در خط امام و رهبری از هیچ ازخودگذشتگی دریغ نمی‌کنند.

وی به دیدار رهبر انقلاب با همافران به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و یادآور شد: ایشان، پیمان دوباره همافران با امام راحل در دوران انقلاب و پشت کردن آنها به استکبار را نصرت الهی برشمردند.

سلیمانی اضافه کرد: ثمره بستن پیمان دوباره همافران با امام راحل، پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ بود که این نصرت الهی باید همواره مورد توجه نیروهای انقلاب باشد چرا که خداوند همواره پشتیبان جبهه حق است.

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی ۲۲ بهمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی ۲۲ بهمن ستاد اقامه نماز کشور اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی ۲۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند

استاندار اصفهان گفت: با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی -سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت- در همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها، اظهار کرد: نخستین اصل یک حرکت تشکیلاتی رصد مستمر مسیر حرکت با درنظر گرفتن اهداف اولیه است.

وی ادامه داد: با تشکیل شوراهای اسلامی اتفاقات مبارکی در حوزه ظرفیت‌سازی در امور مختلف حکمرانی رقم خورد از جمله اینکه در نگاه اول کار مردم به آنان واگذار شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شوراها تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند، گفت: کلیات نظام جمهوری اسلامی در چارچوب نگاه مردم‌سالاری دینی تدبیر شده و حرکت می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، از این رو تجلی حکمرانی مردمی در شوراها کار اشتباه و بیهوده‌ای نیست.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن شوراها مردم نسبت به مسائلی که در حوزه زندگی آنها اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت بیشتری دارند که ارزشمند است.

مرتضوی با بیان اینکه با حضور شوراها تصمیمات دقیق‌تر و کاربردی‌تر شده است، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار و مشارکت دادن سرمایه‌های مردم در مدیریت شهری یکی از مسائلی است که نباید از آن غفلت شود و شوراها در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی متذکر شد: در حوزه ارتباط مردم با حاکمیت نیز شوراها نقش ویژه و حلقه میانی این ارتباط هستند، این حلقه نقش دوسویه‌ای دارد که سبب برقراری ارتباط مناسب‌تر میان مردم و حاکمیت خواهد شد.

استاندار اصفهان یادآور شد: البته زمانی شاهد حضور مؤثر شوراها هستیم که در مجموعه تصمیماتی که در نظام شورایی گرفته می‌شود اصول و نکاتی مد نظر قرار بگیرد که مهمترین آنها مدیریت جهادی است.

مرتضوی با تأکید بر شاخصه‌های مدیریت جهادی، عنوان کرد: وقتی در مورد مدیریت جهادی در حوزه شوراها و مدیریت شهری صحبت می‌کنیم، بایستی ارکان نگاه مجاهدانه را در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم دم از مدیریت جهادی بزنیم اما یأس و ناامیدی را به جامعه القاء کنیم.

استاندار اصفهان افزود: مادام به یاد خداوند متعال بودن یکی از اصول اساسی نگاه مجاهدانه است، در کنار توکل به خداوند و نگاه توحیدی در مسیر حرکت، موضوع اعتماد به نفس و خودباوری نیز بسیار بااهمیت است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پرکاری، تلاش شبانه روزی و همت مضاعف از الزامات نگاه و رویکرد جهادی است، مجاهد کسی است که به دنبال ظرفیت‌سازی و باز کردن گره‌ها باشد.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و بصیرت نیز بسیار مهم است تا جهت‌گیری مدیریت شهری بر همین اصل هدف‌گذاری شود زیرا دوری از بصیرت به معنای حرکت در اردوگاه دشمن است.

استاندار اصفهان با تأکید براینکه با تصمیم غیرمدبرانه امید جامعه از بین خواهد رفت، عنوان کرد: از این رو بایستی از نگاه اختلافی دوری کنیم، با نگاهی به تجربیات ادوار گذشته شوراها متوجه می‌شویم که در سال پایانی خدمت، اختلاف در مدیریت شهری اوج گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: نتیجه این اختلافات از دست رفتن فرصت خدمت به مردم و ایجاد جو سنگین ناامیدی در جامعه است.

وی تأکید کرد: از این رو در این دوره بایستی تلاش شود تا سال پایانی خدمت، به سال اختلاف و از دست رفتن فرصت‌ها تبدیل نشود.

مرتضوی نگاه منتقدانه اعضای شورای شهر در تصمیم‌گیری ها را ضروری دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری در تصمیم گیری ها منتقدانه و در اجرای اهداف متحدانه عمل کنند.

استاندار اصفهان در مورد سیاست دولت در برابر شوراهای اسلامی، گفت: در سالهای گذشته سیاست دولت حمایت جامع و کامل از مدیریت شهری و روستایی بوده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این رویکرد در قالب تأمین ماشین‌آلات، تجهیزات، امکانات و قیر مورد نیاز در راهسازی متبلور و بسیار متفاوت تر از سال‌های گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: در استان اصفهان در سه سال گذشته ۶۵۹ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خدمت شهرداران و مدیریت شهری توزیع شده است که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: اعضاء شوراهای اسلامی و شهرداران کاری کنند که امسال سال امیدآفرینی در سراسر استان باشد و از هرگونه تنش واختلافی که سودی به مردم نمی‌رساند دوری کنند.

کد خبر 751529

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح