Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز (جمعه) بار دیگر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل متحد شد.

اخبار سیاسی - پامپئو در صفحه شخصی توئیتر خود، با به اشتراک گذاشتن تصویری ادعایی، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «این نمونه دیگری از تداوم سرپیچی بزرگترین حامی دولتی تروریسم، یعنی جمهوری اسلامی ایران، از شورای امنیت سازمان ملل است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا، که کشورش بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات رژیم سعودی در جنگ تحمیلی 5 ساله علیه مردم یمن است، نوشت: «جهان باید خشونت ایران را رد کرده و همین الان برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل اقدام کند».

شامگاه پنجشنبه هیئت آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای پنجشنبه خواستار جلوگیری از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی این سازمان علیه ایران شده بود.

پامپئو چندی پیش نیز در اظهاراتی که حاکی از نگرانی از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سال آینده (مهر ماه ۹۹) بود، از شورای امنیت خواست این تحریم‌ها را تمدید کند.

طبق یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ‌افزار بخرد.

قطعنامه ۲۲۳۱ در سال ۲۰۱۵ در تأیید توافق هسته‌ای برجام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی پامپئو ایران تروریسم جنگ سازمان ملل متحد وزیر خارجه آمریکا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی ایران سازمان ملل متحد سازمان ملل شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد