Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه در گیلان دچار فقر سبز هستیم، گفت: در بارش برف اخیر بیشتر از مدیریت بحران شاهد نظارت بحران بودیم و مسئولین ضمن عذرخواهی از مردم به‌دنبال جبران کوتاهی ها و تمهیدات لازم در اتفاق های آینده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز جمعه این هفته (جمعه، ۲۵بهمن) با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: تمام وجود فاطمه زهرا(س) نماد دین اسلام و قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه جامعه مهدوی جامعه ای است که بر مدار و نقطه پرگار فاطمی می چرخد افزود: حضرت فاطمه(س) نه تنها الگوی بانوان بلکه الگوی مرد و زن است.

وی در ادامه ایام ولادت حضرت امام خمینی(ره) را نیز تبریک گفت و تصریح کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی است که معجزه قرن را رقم زد و منافع یک امت را در نظر گرفت و حرکت بزرگ انقلاب را رقم زد.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه به اتفاق های روزهای اخیر در استان گیلان اشاره کرد و بارش برف را رحمت الهی دانست و افزود: اگر رحمت تبدیل به سختی شود مسبب آن خود ما هستیم.

وی گفت: ما از مسئولین خود بیشتر از کارهایی که انجام دادند انتظار داریم، زیرا از یک هفته قبل اعلام شده بود که قرار است چنین برف سنگینی ببارد و مدیریت بحران نیز تشکیل شده بود اما در این منطقه بیشتر از مدیریت بحران شاهد نظارت بحران بودیم.

امام جمعه سنگر با ابراز ناراحتی از اینکه وقتی با چند روز تعطیلی مواجه می شویم سیل مسافران به این استان سرازیر می شوند ای کاش شاهد سیل امکانات هم باشیم، افزود: ما در شمال کشور دچار فقر سبز هستیم.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: این سرسبزی ها، فقر و کاستی های این مناطق را پوشانده است و به چشم خود دیده ام که خیلی از امکاناتی که در مناطق محروم است در استان گیلان نیست.

وی با بیان اینکه قدردان کسانی هم که با کمبود امکانات و وسایل تلاش کردند هستیم اما نقد ما، نقد بر عملکرد است خاطر نشان کرد: در برف چند روز پیش راهداری مردود شد.

حجت الاسلام محمدیان گفت: مردم مالیات می دهند و با شما همکاری می کنند تا در اینگونه بزنگاه ها بدادشان برسید.

وی در ادامه با نقدی به مسافرانی که به گیلان سفر می کنند نیز افزود: کسی که به جایی سفر می‌کند باید کمی دقت داشته باشد و اگر ضرورتی برای سفر وجود ندارد در اینگونه آب و هوا اصلا حرکت نکنند که کیلومترها پشت ترافیک در جاده امام زاده هاشم درگیر نشوند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: نیروهای انسانی که می توانستند در شهرها و مکان های دیگر خدمات داشته باشند دغدغه شان این بود که در این سرما و در جاده ها کسی گرسنه نباشد و یا از سرما و بیماری نمی‌رد.

وی تصریح کرد: پلیس راهور نیز می توانست قبل از رسیدن مسافران به جاده امام زاده هاشم خوب عمل کند و آنها را برگرداند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به عملکرد نامناسب مدیریت ستاد بحران اظهار کرد: مشاوره گرفتن از کسانی که سابقه این کار را داشتند حتی اگر با آنها مشکل هم داریم،  باید از آنها دعوت کنیم و از تجربیاتشان بهره مند شویم.

وی ادامه داد: این ناراحت کننده است که بعضی از مکان ها بیش از سه روز برق و آب نداشتند اما باید بدانیم که خیلی ها مجاهدانه تلاش کردند که این مشکلات مرتفع شود.

خطیب جمعه سنگر  اظهار کرد: مردم ما ملت قانعی هستند و حداقل کاری که می شود ضمن غذرخواهی برای این مردم انجام داد جبران کوتاهی ها و تمهیدات لازم در اتفاق های آینده است.

وی از مسئولین خواست بعضی از بخش های خدماتی و خصوصی و دهیارانی که در این ایام عملکرد خوبی را از خود نشان دادند مورد تشویق و تقدیر قرار دهند و کسانی که کوتاهی و بی مسئولیتی کردند را هم شناسایی کنند.

گفتنی است، در پایان نماز جمعه به درخواست امام جمعه سنگر، بخشدار، شهردار، رییس شورای بخش و... جهت پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به مشکلات مردم در عملکرد برف روزهای اخیر لحظاتی را با مردم به گفت و گو نشستند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه سنگر ستاد مدیریت بحران استان گیلان حجت الاسلام محمدیان امام جمعه سنگر فقر سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت :همزمان با گرامیداشت هفته مقام والای معلم ، نخستین بازرسی و پایش خانه‌های محیط زیست کشور با حضور رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از استان گیلان آغاز شد.


حمزه عشوری گفت : خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفتگو ، بحث و مطالبه گری است که منجر به افزایش دانش محیط زیستی مردم می شود و موجب حفاظت از محیط زیست می گردد.

وی افزود: در پایش‌های صورت گرفته که با حضور رعنا محمدی رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان و رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از خانه‌های محیط زیست شرق گیلان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود ، رودسر و املش انجام گرفت،فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیران خانه‌های محیط زیست از ابتدای افتتاح تاکنون مورد بررسی و‌پایش قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود : در این نظارت میدانی همچنین از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و زیرساخت‌های ۵ خانه محیط زیست در استان گیلان بازدید گردید و با گروه‌های مخاطب برنامه‌ها ،گفتگو‌ و تبادل نظر صورت گرفت.

عشوری اظهار داشت : مهمترین مساله برای ایجاد خانه های محیط زیست، آموزش همگانی و شناخت حفاظت محیط زیست است تا برای انجام هر اقدامی، مردم به شناخت و آگاهی در این زمینه برسند.

وی افزود : خانه های محیط زیست کمک می کنند تا آحاد مختلف مردم در این خانه ها حضور یابند و برنامه های آموزشی را بصورت عمومی و تخصصی فرا بگیرند و  با فعالیت های زیست محیطی انجام گرفته بوسیله خادمین مردم در دولت  مطلع شوند.

لازم به ذکر است که در کشور حدود ۲۵۰۰ و در  استان گیلان ۲۲ خانه محیط زیست افتتاح و به بهره برداری رسیده است .

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) هیأت کجا برویم؟
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است