Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@19:46:43 GMT

حضرت زهرا(س) الگوی جامعه اسلام اعم از زن و مرد است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۵۲۰۴

حضرت زهرا(س) الگوی جامعه اسلام اعم از زن و مرد است

امام جمعه کرمان گفت: جامعه ما به جایگاه زن که نقش او در تربیت انسان و آرامش خانواده و اینکه سلامت خانواده حفظ شود و ده‌ها نقش ارزشمند دارد، توجه کند چون حضرت زهرا(س) فقط سیده نساء نیست بلکه الگوی جامعه اسلام اعم از زن و مرد است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: روزی که مربوط به شخصیت عزیز و ارزشمندی که جمع ‌کننده همه خوبی‌هاست؛ دلیل بر این مدعا خود قرآن است آنجا که در قصه مباهله، زهرا(س) به‌عنوان زن برتر و نمونه انتخاب می‌شود؛ پیام بزرگ ماجرا این است که زهرا مستجمع همه خوبی‌ها و کمالات عالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه ما به جایگاه زن که نقش او در تربیت انسان و آرامش خانواده و اینکه سلامت خانواده حفظ شود و ده‌ها نقش ارزشمند دارد، توجه کند چون حضرت زهرا(س) فقط سیده نساء نیست بلکه الگوی جامعه اسلام اعم از زن و مرد است.

امام جمعه کرمان با اشاره به انتخابات و آغاز تبلیغات کاندیداها، تصریح کرد: افرادی که نامزد شدند، ایثار کردند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: مسئله اول مشارکت حداکثری مهم است وظیفه الهی ما است که در انتخابات حضور داشته باشیم فردفرد امت اسلامی باید نسبت به آن حساسیت داشته باشند، یکی از مهمترین توجهات انتخابات است که مشارکت کنیم و خوب‌ها را انتخاب کنیم و سهم و دینمان را ادا کنیم.

وی بیان کرد: مجلس قوی می‌تواند به جامعه خدمت کند و با تصویب قوانین رسیدگی به مشکلات مردم که وظیفه مجلس است را انجام دهد و در واقع وظیفه انسانی ما اقتضا می‌کند که شرکت کنیم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهارکرد: وظیفه انقلابی کسانی که انقلابی می‌اندیشند حضور در انتخابات است که به‌عنوان وظیفه‌ای بر گردنشان است.

وی بیان کرد: کسانی که شورای نگهبان به ما معرفی کرده صلاحیت‌های لازم را داشتند اما حد این صلاحیت‌ها را در کنار هم گذاشتن وظیفه ما است برای انتخاب اصلح.

امام جمعه کرمان اظهارکرد: با توجه به اینکه در روزهای اربعین سردار اسلام سید شهیدان مقاومت سردار سلیمانی هستیم و افتخار کرمانی‌ها است که این شهید را از خود می‌دانند، یکی از بهترین کسانی که می‌شود معرفی کرد که از جنس او انتخاب کنید برای کشور که حلال مشکلات مردم می‌تواند باشد، جنس این شهید است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های آن شهید خدمت در سنگر نظامی بود، ویژگی دیگر کار صادقانه و بی‌منت و بی‌ادعا برای مردم است و پرکاری در راستای اطاعت از رهبری دیگر معیار کاندید اصلح است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: به صرف نگاه جناحی، به آدم‌ها رای ندهید به معیارهای اصلح انتخاب توجه کنید اخلاص و اخلاق دو شاخصه دیگر یک کاندیدای اصلح است.

وی در توضیحاتی گفت: نماینده‌ای را به‌عنوان نمایندگان استان شهیدپرور بفرستید که مخلص باشند و برای خدا کار کنند و آدم‌های متخلق باشند و تحول و برکت به وجود آورند همچنین خود را بدهکار انقلاب بدانند و نه طلبکار انقلاب، که این نماینده می‌تواند گره از کار جامعه باز کند اما طلبکار نظام و انقلاب گره می‌افزاید.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی همچنین به چند ویژگی دیگر یک کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت: جامعه به انسان‌های شجاع و متدین نیاز دارد، به کسانی که به منویات رهبری توجه کنند، فدایی انقلاب و رهبری باشند، به نصرت الهی اعتقاد داشته باشند تا در تصمیمات سخت و بین‌المللی نترسند و نلغزند و توجه به مسائل اصلی نظام داشته باشند و دشمن‌شناس خوبی باشند تا بتوانند خوب تصمیم بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان سیاست و اقتصاد علیدادی امام جمعه الگو روز زن حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان داشته باشند حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی بعد از ظهر یکشنبه در یادواره شهدای معلم و دانش آموز قرچک طی سخنانی اظهار داشت: مقام و رسالت معلم یک موضوع بسیار مقدس است به همین جهت پیامبر اکرم (ص) مقام آموزگاران را از دانشمند والاتر دانسته چراکه معلم دل‌ها را باز می‌کند، می‌سوزد تا به دیگران بیاموزد.

وی اضافه کرد: شهادت معلم اسوه، شهید دانش و بینش عاملی شد تا این روز را به نام معلم نامگذاری کنند چراکه شهید مطهری معلم دین و دانش در راه خدا بود، نتیجه معلمی با دیدگاه الهی، هدایت و سعادت جامعه است چراکه معلم رهبر افکار و رفتار نسل مستعد است.

امام جمعه قرچک گفت: سعی کنیم برای فرهنگ سازی و سعادت دنیا و آخرت خودمان تأثیرگذار باشیم، تأثیرگذاری وظیفه همه افراد در جامعه است و این موضوع در بین معلمین، بسیجیان، مدیران، مسئولین اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 6097603

دیگر خبرها

  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند