Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@03:16:20 GMT

فرایند جدید صدور کارت‌های بازرگانی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۶۲۵۳

فرایند جدید صدور کارت‌های بازرگانی

‍‍‍‍‍‍

مدیر پروژه سامانه اعتبار سنجی وزارت صمت گفت: کارت بازرگانی از طریق سامانه "جامع تجارت" وزارت صمت و با اعتبار یکساله صادر می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "مهدی فَسنقری" در گفتگو با 18:30 شبکه خبر از پیشینیه صدور کارت بازرگانی ذیل سامانه اتاق بازرگانی گفت و افزود: بر اساس توافق سه جانبه وزارت صمت، اتاق بازرگانی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از این پس صدور "کارت بازرگانی" از طریق پنجره واحد وزارت صمت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه سامانه اعتبار سنجی وزارت صمت با بیان اینکه تایید کارت های بازرگانی بر عهده وزارت صمت است، افزود: در فرایند جدید برای یکپارچه سازی و کنترل صدور کارت بازرگانی، بازرگانها باید به سامانه "جامع تجارت" مراجعه کنند و اسناد و مدارک خود را بارگذاری کنند تا سیر اداری آن طی شود.

 فَسنقری گفت: بر اساس قوانین و مقررات ابلاغ شده برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از کارت های بازرگانی در سامانه، اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری انجام می شود.

مدیر پروژه سامانه اعتبار سنجی وزارت صمت گفت: در فرآیند جدید صدور کارت های بازرگانی تسهیل و کسب و کار تسهیل می شود. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی نیز در ارتباط تلفنی گفت: استعلام مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت از این پس بصورت سیستمی و "برخط" انجام می شود.

"سلاح‌ورزی" افزود: پیش از این برخی افراد برای فرار مالیاتی یا واردات کالای قاچاق از کارت های بازرگانی سوء استفاده می کردند که با فرایند جدید گمرک و کنترل صدور کارت می توان مانع از برخی سوءاستفاده ها از کارت های بازرگانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حسین تاجمیر ریاحی مدیرکل حقوقی سازمان امور مالیاتی هم در ارتباط تلفنی از چالش صدور کارت های بازرگانی گفت و افزود: افراد فاقد شرایط در گذشته کارت بازرگانی دریافت می کردند و آنرا در اختیار افراد فاقد صلاحیت می گذاشتند.

او گفت: با تفاهم سه جانبه انجام شده از این پس بر اساس اجازه قانون و استعلام برخط از بانک مرکزی، نیروی انتظامی و برخی از سازمان های دیگر صدور کارت بازرگانی برای افراد فاقد صلاحیت کنترل می شود.

او افزود: تلاش می کنیم شفافیت صدور کارت بازرگانی و تجارت محقق شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت صمت اتاق بازرگانی صدور کارت های بازرگانی کارت های بازرگانی صدور کارت بازرگانی اتاق بازرگانی انجام می شود فرایند جدید افراد فاقد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه