Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو در حاشیه اولین روز کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به بحران‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد که اتحاد اعضای ناتو اینک بیش از هر زمان دیگری مهم است.

«ینس استولتنبرگ» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که ناتو روزانه امنیت یک میلیارد نفر در جهان را تامین می‌کند.

او افزود که با اعضای ائتلاف جهانی مبارزه با داعش دیدار و درباره برنامه ناتو برای افزایش حضور نیروهای خود در عراق صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو، چهارشنبه گذشته توافق کردند که بخشی از وظایف اعضای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به این سازمان محول شود.

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت که در این رابطه با مقامات عراق رایزنی و بر لزوم حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده است.

وی افزود، درباره میزان افزایش حضور ناتو در عراق در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

دبیرکل ناتو همچنین از دیدارش با رهبران و وزیران امورخارجه برخی از کشورها در حاشیه نشست امسال خبر داد و گفت قرار است با رییس جمهوری افغانستان هم ملاقات و درباره پیدا کردن راه حل، برای رسیدن به صلح پایدار در این کشور گفت‌وگو کند.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار نیروی عملیاتی ناتو در افغانستان حضور دارند تصریح کرد که این سازمان می‌تواند از طریق حمایت از نیروها و ارتش افغانستان به استقرار صلح در این کشور کمک کند تا گروه طالبان درک کند که در میدان جنگ قادر به پیروزی نیست و باید به میز مذاکره برگردد.

او در پاسخ به سووالی درباره رویکرد آمریکا در قبال ناتو گفت: برای من مهم است که بتوانم با سران تمام کشورهای عضو سازمان کار کنم.

وی با اذعان به برخی اختلاف نظرهای دفاعی میان اعضا، اهمیت همکاری میان اعضای ناتو را مورد توجه قرار داد و مدعی شد که ایالات متحده آمریکا حامی قوی ناتو است.

در سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو دچار چالش‌های بزرگی شده است. ترامپ از آغاز ریاست جمهوری خود همواره اعضای ناتو را برای پذیرفتن مسئولیت‌های بیشتر تحت فشار قرار داده است. 

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دبیرکل ناتو اعضای ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تجمعات دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه گفت: دبیرکل سازمان ملل از حق مردم آمریکا برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل حامی سرسخت آزادی بیان از جمله در آمریکا است و از حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می کند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که باید اطمینان حاصل شود این اعتراضات تبدیل به انتشار اظهارات نفرت انگیز نشود. ما در زمان حساسی هستیم. روسای دانشگاه‌ها با زمان چالشی مواجه هستند و باید در تمام این مسایل موازنه ایجاد کنند.

کد خبر 748193

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم