Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@22:49:34 GMT

انتخابات فرصت هم گرایی ملی و منطقه ای است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۶۵۴۱

انتخابات فرصت هم گرایی ملی و منطقه ای است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: انتخابات فرصت هم گرایی ملی و منطقه ای است بنابراین نباید دچار قوم گرایی و محله گرایی شد و برخی از شایعات را در تخریب چهره های انقلابی که احتمال پیروزی آنان است داریم که باید مراقب بود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگویی والا برای زنان جامعه اسلامی است، این بانوی بزرگوار یک شخص نیست بلکه یک مکتب بوده و برای سعادت انسان نظام فکری و تربیتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: انسان سازی، جامعه سازی و خانواده سازی از موضوعات مهم مکتب تضمین شده فاطمه زهرا (س) است که برای سعادت جامعه باید این مکتب را مورد توجه قرار داد.

امام جمعه کرج گفت: روش حضرت ولی عصر (عج) نیز مکتب فاطمی است و صدیقه طاهره براساس روایت حقیقت شب قدر بیان شده است.

وی همچنین بیان داشت: امروز بانوان باید با تاسی از زهرای اطهر(س) به نقش خود درجامعه بیش از پیش بپردازند و مهمترین نقش زنان مادری و تربیت فرزندان  است که باید به این نکته توجه داشت.

حسینی همدانی افزود: زن حرمت دارد و هرچه که کرامت زن را خدشه دار کند از نظر اسلام مردود است.

وی با اشاره به این که زنان اولین هدایت کننده فکری و عاطفی جامعه هستند، اذعان داشت: امروز دشمنان، دختران و زنان جامعه اسلامی را نشانه رفته اند تا با ضربه زدن به این قشر مهم جامعه نهاد خانوئده را خدشه دار کنند.

حسینی همدانی خاطرنشان کرد: نباید حضور و فعالیت اجتماعی زن مانع از رسیدن به وظیفه و مسئولیت اصلی او در خانواده  شود و امروز شاهدیم که دشمنان به دنبال بی بندباری و فساد اخلاقی هستند تا خانواده ها دچار فروپاشی شوند.

وی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با علم آموزی و ابزارهای هنری حتی شعرخوانی فرزندان خود را تربیت کردند بنابراین باید این بانو را هرچه بیشتر الگو در جامعه قرار داد.

امام جمعه کرج با اشاره به سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز گفت: حضرت امام (ره) تربیت شده مکتب فاطمی است امام (ره) کسی بود که با اساس این مکتب از استقرار نظام الهی نهراسید و فتوای قتل سلمان رشدی را نوشت.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی تربیت شده مکتب فاطمی هستند و در مسیر این تربیت بارها جمله ما می توانیم را مورد تاکید قرار داده اند .

حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: امروز تمام دنیا متوجه شده که ایران اسلامی توانسته موشک با برد ۱۰ هزار کیلومتر را بسازد و اکنون موشک با برد ۲ هزار کیلومتر را آماده داریم و این موفقیت ها پیام دیگری نیز دارد و آن به مسئولان خواب زده است که تحریم ها تهدید نیست و اگر برنامه ریزی باشد می توان به اهداف رسید .

وی با اشاره به مبحث کشور ترکیه گفت: باید این کشور دست از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بردارد و ظاهرا صهیونیست ها زودتر از موعد مقرر قرار است دچار ضربه مغزی شوند چراکه ایران مصمم است پاسخ هر حرکتی را محکمتر بدهد.

حسینی همدانی در ادامه به بحث مهم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفند ماه امسال  پرداخت و افزود: مردم نظام اسلامی با همه مشکلات به نظام پایبند هستند و با توجه به نحوه اداره برخی از مسئولان صحنه را ترک نمی کنند، اگرچه دشمنان بارها ترفند رسانه ای و خبری برای عدم حضور مردم در عرصه های مشارکتی داشته اند .

وی همچنین ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی از تخریب یکدیگر در هرجناحی که هستند پرهیز کنند و با حفظ وحدت بسترها برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم شود.

امام جمعه کرج بیان داشت: اگر وحدت نباشد فرصت برای خباثان فراهم می شود که پشت ثروت هایی که از همین استان البرز به یغما رفته است اقداماتی داشته باشند در صورتی که تلاش شده تا این فرصت ها از آنان گرفته شود بنابراین باید تشریک مساعی برای دفاع از ارزش ها داشت.

وی اضافه کرد: باید مجلس گام دوم تراز باشد بنابراین مراقبت های لازم از همین برهه زمانی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شورای نگهبان صلاحیت ها را احراز می کند بنابراین شایستگی ها باید ازسوی رای دهندگان تشخیص داده شود بنابراین باید افرادی را انتخاب کرد که وقتی در مسند نشستند احتمال اینکه طاغوتی عمل کنند وجود دارد .

وی ادامه داد: اما عده ای که صلاحیتشان رد شده به همراه طرفداران خود  با پول و امکانات کمر همت بسته اند تا در جایگاه ها باقی بمانند بنابراین باید روی شفافیت مالی اصرار داشت و اگر کسی خود را انقلابی می داند باید اعلام کند که کمک های تبلیغات انتخاباتی را از کجا آورده است.

امام جمعه کرج تاکید کرد: باید خروجی انتخابات مجلس مقتدر باشد و بنده به عنوان امام جمعه کرج از شش ماه گذشته گفتم از هیچ فرد و گروهی حمایت نمی کنم ملاک ها گفته شده اگر بعضی از ملاک ها با برخی از افراد تطبیق دارد به آن معنی نیست که  من فردی را معرفی می کنم.

وی خاطرنشان کرد: دروغ گویی یکی از شاخص هایی است که نباید رای داد و نامزدهای انتخاباتی مسئول عملکرد ستادها و طرفداران خود هستند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماز جمعه کرج حسینی همدانی امام جمعه کرج استان البرز مکتب فاطمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه: امام موسی صدر در ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ شمسی در قم و در بیت مرحوم حضرت آیت الله سید صدرالدین صدر متولد شد. او تحصیلات علوم دینی را در شهر قم به اتمام رسانده و یکی از معدود روحانیونی بود که در کنار دروس حوزوی تحصیلات رسمی را هم با تکمیل کردن دوره دبیرستان ادامه داد. در همان سال‌ها او به عنوان اولین طلبه تحصیل در دروس دانشگاهی خود را آغاز کرد و سرانجام لیسانس رشته حقوق در اقتصاد را به عنوان نخستین طلبه‌ای که وارد دانشگاه تهران شد، دریافت کرد. صدر در سال ۱۳۳۸ به دعوت علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین، پیشوای شیعیان لبنان به این کشور سفر کرد. پس از شرف‌الدین، مسئولیت هدایت شیعیان لبنان بر عهده سید موسی صدر گذاشته شد. وی همراه با کار فرهنگی و فقر زدایی از جامعه مسلمانان لبنان به ایجاد تشکیلات اسلامی برای احقاق حق مسلمانان و مبازره مؤثر با صهیونیسم نیز اقدام کرد. تشکیل مجلس عالی شیعیان لبنان (حرکت المحرومین) از اقدامات مهم وی در این کشور بود.

امام موسی صدر در طول ۲۰ سال اقامت خود در لبنان، تلاش‌های فراوانی در جهت ارتقای کمی و کیفی رفاه شیعیان و ارتقای دین و اخلاقیات آنان انجام داد. با برنامه‌ریزی‌های وی و حمایت اکثریت جوانان شیعه لبنان، مشاغل متعددی به شکل گرفت و بسیاری از زنان و مردان در آموزشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌ها و مدارس مشغول کار و تحصیل شدند. در شهریور ۱۳۵۷، امام موسی صدر در پاسخ به دعوت دولت لیبی برای دیدار با معمر قذافی، رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور، بیروت را به مقصد طرابلس غربی ترک کرد. سرانجام پس از پنج روز اقامت در این کشور، اعلام شد که سید موسی صدر و همراهانش یک روز پیش از آغاز مراسم سالگرد بزرگداشت به قدرت رسیدن معمر قذافی، به‌طور غیر منتظره لیبی را به مقصد رم در ایتالیا ترک کرده‌اند حال آنکه همه اسناد، شواهد و مدارک نشان می‌داد که او توسط معمر قذافی جنایتکار ربوده شده است. خبر ناپدید شدن امام موسی صدر در ۹ شهریور ۱۳۵۷ اعلام شد.

با نگاهی به زندگی و اندیشه امام سید موسی صدر می‌توان گفت او بیش از هر کس دیگری تحت تأثیر تعالیم و ارشادات پدر کم نظیرش حضرت آیت الله سید صدرالدین صدر، وصی مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم و از مراجع ثلاث است. آیت الله سید صدرالدین صدر بسیار متواضع بود و به نظرهای طلاب جوان و نوجوان نیز توجه می‌کرد.حتی گاه، هنگام بحث‏‬ با دانشمندان از طلاب معمولی نیز می‌خواست تا نظرهایشان را بیان کنند. همواره در سلام بر طلاب پیشی می‌گرفت.مرحوم آقابزرگ تهرانی در شرح حال او می‌نگارد: «کان کثیر التواضع یجالس‬ ‏سواد‬ الناس; بسیار متواضع بود و با مردم عادی می‌نشست.»

آیت‬ ‏الله صدر پیوسته به فکر محرومان بود. موسسه‌ها و صندوق‌هایی سامان داد تابه این گروه کمک شود. با آن موقعیت ممتازی که داشت‏به خانه دیگران می‌رفت و برای نیازمندان کمک‌هایی گرد می‌آورد. حتی وقتی دولت‬ ‏به بهانه‌های واهی از تأمین برق بعضی از خیابان‌ها سرباز می‌زند; آن استاد بزرگ هزینه برق را‬ می‌پرداخت و در محله‌هایی که نیاز به آب داشتند در حد توان چاه آب و آب انبار‬ می‌ساخت.ایشان همواره مراقب بود تا میان صفوف علما اختلاف ایجاد نشود. هنگام اقامت در مشهد و قم، اختلافاتی میان علما پدید آمد. آن بزرگوار با تلاش فراوان، آنها را از میان برد و صفوف اهل علم را متحد ساخت.

روش تربیتی صدر

یکی از علل تأثیر فوق‌العاده آیت الله سید صدرالدین صدر بر فرزندان خصوصاً سید موسی، توجه ویژه ایشان بر تربیت فرزندان با روش‌های خاص خودشان بود، دقیقاً همان روشی که امام سید موسی صدر نیز با فرزندان خود صدرالدین، حمید، حورا و ملیحه در پیش گرفت.

ملیحه صدر در این خصوص می‌گوید: «شب‌ها دیر می‌آمدند. اما سعی می‌کردند که آن موقعی که هستند، صمیمی باشند. من می‌دویدم و ایشان دنبالم می‌دویدند. با هم نماز می‌خواندیم. وقتی که در خانه بودند کنار سفره می‌نشستیم با هم ناهار می‌خوردیم. ما روی زمین ناهار می‌خوردیم، یعنی سفره‌مان را روی زمین می‌انداختیم. یادم هست من را در بغلشان می‌گذاشتد، با هم غذا می‌خوردیم. ریششان را شانه می‌کردم. موهایشان را شانه می‌کردم. حتی آن پنج دقیقه‌ای را که بعد از غذا می‌خوابیدند، کنار سفره می‌خوابیدند که کنار ما باشند. وقتی که بودند، بودند. یعنی خیلی صمیمی بودند. احساس دیگری نمی‌کردیم، مثل الآن ما خودمان که سرمان شلوغ می‌شود زود به بچه‌ها می‌گوئیم که حوصله ندارم. من نه هیچ وقت این را ندیدم با این‌که خیلی کم بود ولی هیچ وقت این را ندیدم. و سعی می‌کردند که هر چه را در موردش صحبت می‌کنند و از آن یک نتیجه‌ای بگیریم. مثلاً یک گلی را می‌دیدند، فوراً درباره‌اش صحبت می‌کردند. سعی می‌کردند که بحث علمی بکنند که ما هم استفاده کنیم.»

این‌طور نیست بابا؟

امروز سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی آغاز به کار کرد. غرفه مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در سال‌های گذشته در نمایشگاه کتاب همواره محل آمد و شد دوستداران و کسانی است که می‌خواهند از خلال کتاب‌ها، خاطرات، نوشته‌ها و سخنرانی‌ها با امام سید موسی صدر آشنا شوند. امسال محصول ویژه این مؤسسه کتابی است، که پیاده شده همان صحبت‌هایی است که امام موسی صدر با فرزندانشان در موقعیت‌های مختلف بیان می‌داشت و توسط سید صدرالدین صدر فرزند بزرگ امام، روی نوار کاست و با صدای امام ضبط شده است.

کتاب «این‌طور نیست بابا؟» گفتارهای پدرانه امام موسی صدر با فرزندانش است که پس از نیم قرن، کمی بیشتر یا کمتر، سخنان او به صورت مکتوب در آمده است. در این کتاب بابا، که دیگران به او امام می‌گویند، مسائل دینی و اجتماعی را برای فرزندانش بازگو کرده است. در طراحی کتاب «این‌طور نیست بابا؟» مخاطبان عکس‌های خانوادگی موسی صدر را با فرزندان و دیگر نزدیکانش خواهند دید. لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند این کتاب را با تخفیف و بازگشت نقدی ۵٪ از سایت مؤسسه تهیه کنند.

می‌توانید یکی از صوت‌های مربوط به کتاب را در زیر بشنوید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

کد خبر 6099301 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ۲ هزار رای اولی در زنجان روز جمعه پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند
  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم