Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین"، المقداد همچنین به طرح ننگین دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پرداخت و افزود:ملت ما برای شکست معامله قرن و تمام توطئه‌هایی که علیه ملت‌های عرب ریخته شده است، مبارزه خواهد کرد.

المقداد به پیروزی اخیر ارتش سوریه برای بازگشایی جاده حلب- دمشق اشاره کرد و گفت: سوریه وارد جنگی شده که کشورهای غربی با حمایت گروه‌های تروریستی تحمیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش بی‌بدیل رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه پرداخت و افزود:اسرائیل همواره از تمام جزییات جنگ در سوریه آگاه بوده و برنامه ریزی کرده است که حملات خود را در سرتاسر سوریه انجام دهد.

المقداد هرگونه تشکیل دولت خودمختار (کردها) در شمال سوریه را رد کرد و گفت که ما بر یکپارچگی کامل خاک سوریه مصر هستیم.

معاون وزیر امورخارجه سوریه ادامه داد: کردها بخشی‌ جدایی ناپذیر از مردم سوریه هستند و تلاش برای جدا کردن آنان، یک طرح آمریکایی- صهیونیستی است

وی تصریح کرد: هربار که ارتش سوریه در میدان نبرد پیروزی‌هایی بدست می‌آورد، کشورهای غربی برای گمراه‌سازی (افکار عمومی) خواستار جلسه شورای امنیت می‌شوند.

المقداد در بخش دیگری از سخنانش به درگیری‌های اخیر ارتش ترکیه و سوریه پرداخت و افزود: رژیم ترکیه مرزهای کشورش را به روی ده‌ها هزار تروریست باز و آنان را روانه سوریه کرد.

المقداد اضافه کرد: کسانی که امروز با آنان می‌جنگیم گروه‌های تروریستی مسلح هستند که ترکیه همه جانبه از آنان حمایت می‌کند.

معاون ولید المعلم  اضافه کرد: اردوغان در به راه انداختن جنگ علیه سوریه دست دارد و نیروهای ترکیه همچنین برای جنگ راهی لیبی شده‌اند.

معاون وزیر امورخارجه سوریه بار دیگر ترکیه را متهم کرد که نه به توافق صلح سوچی و نه به توافقاتی متعهد است که در جریان دیدار تیم‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه در مسکو بر سر آن توافق شد.

المقداد ادامه داد: مقاومت در برابر گروه‌های تروریستی مسلح و اشغالگری ترکیه و آمریکا حق مسلم سوریه است ودولت آنکارا باید بداند که هرگونه تضعیف کشور سوریه موجب خواهد شد که این مسأله دامن ترکیه را در آینده بگیرد.

وی در بخش دیگری ازسخنانش به توطئه برخی از کشورهای عربی علیه سوریه اشاره کرد و افزود: امیدوارم که برخی از کشورهای عربی علیه یکدیگر و درجهت تضعیف همدیگر برنیایند.

المقداد تصریح کرد: از کشورهای عربی می‌خواهیم که بدانند با گذشت ۹ سال از گذشت جنگ سوریه، موضع ما اصلا تغییر نکرده است.

اظهارات المقداد ساعاتی پس از آن انجام می‌شود که ترکیه از ساخت دو برج‌ دیده‌بانی جدید در غرب شهر حلب واقع در مرکز سوریه خبر داد.

این دو برج دیده‌بانی در منطقه "الاتارب" ساخته خواهد شد.

پیش از این، ترکیه براساس توافق با روسیه ۱۲ برج دیده‌بانی در شمال غرب سوریه برای نظارت بر فعالیت‌های تروریست‌های مستقر در این مناطق ایجاد کرده بود.

از دیدگاه سوریه این برج‌های دیده‌بانی بیشتر به جای نظارت بر فعالیت‌های تروریست‌ها، از آنان حمایت می کردند و به همین خاطر توافق‌نامه آتش بس در این ارتباط با توجه به حملات تروریست‌ها به مناطق مسکونی در داخل مناطق آزاد شده سوریه نقض شده به حساب می‌آمد.

صبح سه‌شنبه هفته جاری نیز یک کاروان جدید نظامی ترکیه از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» گذشت و لشکر «اسکندرون»   وارد شمال ادلب شده بود.

برچسب‌ها سوریه ترکیه پروندهٔ خبری منازعه جدید نظامی ترکیه و سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه ترکیه دونالد ترامپ سوریه ترکیه گروه های تروریستی کشورهای عربی ترکیه و سوریه تروریست ها دیده بانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک پنج روز پس از جدال 120 دقیقه‌ای مقابل پرسپولیس که برد ارزشمندی به دست آورد، با شرایط سختی به مصاف فولاد رفت، اما با این وجود بازنده نشد و توانست یک امتیاز از حریف خوزستانی بگیرد که عملکرد خط دفاعی اراکی‌ها در کسب یک امتیاز برای این تیم و کسب روحیه برای ادامه فصل قابل توجه بود و میلاد بدرقه هم در این بین موثر کار کرد.

میلاد بدرقه که شرایط خوبی در این فصل داشته و 23 بازی برای آلومینیوم در لیگ برتر و دو بازی در جام حذفی انجام داده و به اجبار در دو مسابقه غایب بوده، جدال احساسی را این هفته برابر فولاد خوزستان پشت سر گذاشت، اما تلاش زیادی برای بسته ماندن دروازه ایرالکو کرد.

این مدافع خوزستانی که محصول آکادمی باشگاه فولاد است و 6 فصل در لیگ برتر برای این تیم به میدان رفته و قهرمانی را همراه با آن به دست آورده، طی دو فصل اخیر دور از فولاد و زیر نظر سیدمجتبی حسینی بوده که این هفته هم قبل از گل فولاد توپ را دفع کرد، اما در ریباند ساسان انصاری موفق به گلزنی شد.

بدرقه پس از سپری کردن دیدار مقابل فولاد خوزستان و تیم سابق خود که دوران موفقی را در آنجا سپری کرده بود، حالا باید خود را آماده بازی هفته آینده برابر پیکان و باشگاه فصل گذشته‌اش کند تا در دو هفته، به مصاف تیم‌های قبلی خود رفته باشد.

دیگر خبرها

  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • احیای بازیکنی که فراموش شده بود
  • (ویدئو) فراموش نکنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق مدار
  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • هواداران دورتموند و سردادن شعار تو هرگز تنها قدم نخواهی زد، سرود معروف هواداران لیورپول / فیلم