Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفربر‌های ارتش در هشترود برای کمک به مردم روستا‌های محاصره در برف شتافتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری‌های مسئولان هشترود و چاراویماق (قره آغاج) ۴ دستگاه نفر بر مدل کراس و ۵ دستگاه بولدوزر از تبریز به منطقه هشترود و قره آغاج اعزام شدند تا مردم گرفتار در برف را نجات دهند.

بازگشائی راه‌های شهرستان با اولویت راه‌های اصلی صورت خواهد گرفت

امین امینان فرماندار شهرستان هشترود در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان هشترود با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه تبریز – زنجان به عنوان اصلی‌ترین محور استان چند روز است که به دلیل بارش برف و کولاک هوا دچار مشکل شده بگونه‌ای که تنها در طی ۳ – ۴ روز گذشته چندین بار مسدود شده است، گفت: در این شرایط بحران نیاز هست تا امکانات موجود با رعایت اولویت استفاده شوند چرا که به دلیل درگیر بودن همزمان چندین استان و همچنین چندین شهرستان در سطح استان امکان گسیل همزمان امکانات برای تمام مناطق شهرستان را نداریم از این رو چاره جز اولویت بندی در توزیع امکانات بمنظور بازگشایی راه‌ها نیست بنابراین اولویت‌ها به ترتیب باید با شاهراه استان، راه‌های اصلی و سپس راه‌های روستایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باشد.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته تمام مسئولان عضو ستاد بحران شهرتلاش خود را به منظور بازگشایی راه‌ها انجام داده‌اند، اظهار داشت: حتی در بسیاری از موارد درخواست کمک از نیرو‌های نظامی به منظور در اختیار قرار دادن ماشین آلات سنگین همچون (نفربر، لودر، بولدزر، گریدر و ...) داشته‌ایم و از فردا با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار میزان امکانات شهرستان را افزایش خواهیم داد.

امینیان در همین زمینه ضمن درخواست از مردم به منظور افزایش آستانه صبر و تحمل خود گفت: مسئولان هم لازم است با مردم صادقانه برخورد کنند و در مواردی که امکان انجام عملی را ندارند وعده خلاف واقع ندهند.

وی ضمن تاکید مجدد بر بازگشایی مسیر‌ها با اولویت راه‌های اصلی گفت: در حال حاضر امکان بازگشایی راه‌های روستایی میسر نیست و راه ۱۷۱ روستا مسدود اعلام شده است، اما در موارد خاص که مردم در روستا‌ها مشکلاتی از جمله قطعی آب (آب شرب بیش از ۳۰ روستا قطع اعلام شده)، قطعی برق (۴۰ روستا با مشکل قطعی برق مواجه هستند)، کمبود نان، بیمار و ... داشته باشند باید در اسرع وقت نیرو‌های امدادی به محل اعزام شوند و مشکل مردم را برطرف کنند.

فرماندار شهرستان هشترود با بیان اینکه طی روز‌های آینده براساس هشدار‌های هواشناسی بارش‌ها تداوم خواهد یافت، گفت: مسئولان دستگاه‌ها تمهیدات لازم در راستای احصا نیاز‌های روستائیان را انجام دهند تا با اولویت بندی نسبت به ارسال نان و سایر کالا‌های مورد نیاز اقدام شود.

وی همچنین باتوجه به در پیش بودن انتخابات بر ضرورت برطرف کردن مشکل آنتن دهی روستا‌های هدف در طول هفته آینده تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برف گیلان حوادث طبیعی ارتش ایران امداد و نجات بازگشایی راه ها شهرستان هشترود راه های اصلی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب