Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر بهنامجو جمعه شب در حاشیه بازدید از عملیات برف‌روبی معابر و بازگشایی راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف خلخال افزود:  این اعتبار جهت تامین بخشی از هزینه‌های  برف‌روبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی و معابر پوشیده از برف خلخال  وتامین هزینه کرایه ماشیین‌آلات سنگین بخش خصوصی تخصیص یافته است.

وی  با ابراز رضایت از روند عملیات بازگشایی معابر شهری و راه های مسدود شده از برف روستایی این شهرستان افزود: علی‌رغم بارش سنگین برف و  کولاک شدید در چهار روز گذشته با مدیریت بسیار خوب بحران در خلخاتل خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم و خسارات مالی وارده به گلخانه‌ها وبخش‌هایی از زیر ساخت‌های شهرستان نیز از محل اعتبارات ملی جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل از فعالیت ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری جهت بازگشایی راه‌های روستایی در شهرستان خلخال خبر داد و بیان کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران در حال حاضر راه ۱۰۰ روستای خلخال بازگشایی وتا ظهر فردا راه مسدود ۳۰ روستای باقیمانده نیز باز خواهد شد.

 بهنامجو  اظهار کرد:در شهرستان خلخال تنها ۳۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری وجود دارد و برای تسریع در کارها بیش از ۵۰ دستگاه از شهرستان‌های شمال استان، پروژه‌های راهداری، راه آهن و ارگان های مختلف برای خدمات رسانی ماشین آلات به این شهرستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این بارندگی در دو دهه گذشته در این شهرستان بی‌سابقه بوده است، گفت: به جهت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خلخال در مقایسه با استان همسایه مدیریت بحران اردبیل خوب عمل کرده است.

استاندار اردبیل افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط چندین  روز است شبانه روزی جهت بازگشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند و در کنار آن راه‌های اصلی نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۱۳۰ روستا از ۱۴۲ روستای این شهرستان  بر اثر بازش بر ف سنگین مسدود شده بود تشریح کرد: در لحظات اولیه با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط راه‌های تعداد زیادی از این روستاها برف روبی شد اما دوباره بسیاری از آنها بر اثر کولاک مسدود شدند ضمن اینکه  تنها ۹ روستای دور افتاده مشکل دارند  که این روستاها هم مورد توجه قرار گرفته اند.

بهنامجو  با تاکید بر اینکه این ماشین‌آلات مستقر در خلخال تا پایان عبور سامانه بارشی پیش بینی شده در منطقه مستقر بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد بیان کرد:  تلاش بر این خواهد بود که در  هفته جاری تمامی راههای روستایی خلخال بازگشایی شود.

او اظهار کرد:افزایش امکانات اولیه و مواد غذایی از جمله آرد مورد نیاز به روستاهای صعب العبور تخصیص داده شده و ذخیره یک ماهه آنها تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه درهیچ یک از روستاها قطعی برق و گاز نداریم افزود: خوشبختانه ازهزارو ۸۰۰ روستای استان نزدیک ۸۰ روستا قطعی برق داشته که با تلاش مسوولان شرکت توزیع نیروی برق استان این مشکل  در اسرع وقت برطرف و برق روستاها مجددا وصل شد.

بهنامجو  از حضور اکیپ‌های امدادی در منطقه خبرداد و گفت:تا به حال گروه امداد نجات هلال احمر و فوریت‌های پزشکی ۹۱۵نفر را در مسیر های مختلف امداد رسانی کرده‌اند که از این تعداد  ۱۵ مورد اورژانسی بوده و افراد با انتقال به بیمارستان نجات یافته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت داخل شهری خلخال از فعالیت۴۰دستگاه ماشین‌آلات برفروبی در  شهر  خبر داد و گفت: در داخل شهر مشکل خاصی که بحران‌زا باشد با تلاش‌های انجام شده وجود ندارد و برخی معابر عمومی نمک‌پاشی شده است.

استاندار اردبیل همچنین از پیگیری و توجه ویژه دکتر نوبخت به مشکل برف خلخال خبرداد و افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه پرداخت هزینه کلیه تجهیزات و ماشین آلات  فعال در این شهرستان  را اعلام کرده است.

بهنامجو  گفت: برف با تمام مشکلات خود  نعمت بزرگ الهی است که در تغذیه آبهای زیر زمینی، تامین  آب‌های پشت سدها و رشد و رونق کشاورزی نقش اساسی دارد. 

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث تونل جاده خلخال - اسالم 

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به حادثه خیز بودن جاده خلخال - اسالم بویژه گردنه الماس گفت:  ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار  برای اجرای پروژه احداث تونل و حذف گردنه پرخطر الماس در این جاده  تخصیص یافته است.

به گفته بهنامجو ، احداث تونل در محور جاده خلخال به اسالم یکی از آرزوهای دیرینه مردم خلخال برای رهایی از برف، یخ وکولاک گردنه صعبالعبور الماس است و با اجرای پروژه احداث تونل در این مسیر منتهی به استان گیلان علاوه بر حذف گردنه و ۱۳ نقطه پرخطر جاده ۱۳ کیلومتر از طول مسیر فعلی خلخال به گیلان  نیز کوتاهتر خواهد شد.

برچسب‌ها خلخال بارش برف استانداری اردبیل اکبر بهنام جو  پروندهٔ خبری بارش برف در گیلان و خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال بارش برف استانداری اردبیل اکبر بهنام جو خلخال بارش برف استانداری اردبیل اکبر بهنام جو دستگاه ماشین آلات بازگشایی راه استاندار اردبیل احداث تونل مسدود شده برف خلخال خواهد شد برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟

گاهی حتی قشر تحصیلکرده تفاوت روانشناس و روانپزشک را نمی دانند و شاید در محاورات مردم شنیده باشید که می گویند: مگر من دیوانه ام به روانشناس مراجعه کنم!

این در حالی است که دکتر کیهان نیا، روانشناس به قدس آنلاین می گوید: مراجعه به روانشناس تنها مربوط به قشر یا سن خاصی از جامعه نیست؛ بلکه ممکن است در هر سنی، فرد نیاز به مشاوره روانشناسی پیدا کند.

دکتر اصغر کیهان نیا، روانشناس

وی ادامه می دهد: کمک گرفتن از روانشناس با هدف دریافت مشاوره و راهنمایی و مراجعه به روانپزشک برای درمان برخی بیماری ها از جمله افسردگی، فوبیا و ترس های ناگهانی ضروری است.

امروزه مشکلات روحی روانی بسیاری، به دلیل تورم، فقر، بیکاری و ... در سراسر دنیا وجود دارد که جامعه ما نیز از این مسئله مستنثنی نیست. بنابراین عواملی اینچنینی سبب نگرانی، استرس، فوبیا و دیگر اختلالات روانی می شود.

دکتر اصغر کیهان نیا درباره مقاومت برخی مردم در مراجعه به روانشناس می گوید: برای مثال وقتی دندان درد می گیریم به راحتی می پذیریم به دندانپزشک مراجعه کنیم بنابراین برای رفع مشکلات روحی نیز باید از مشاوره روانشناسی کمک گرفت.

این نویسنده بیش از ۲۰ کتاب مشاوره ادامه می دهد: متأسفانه برخی مردم به روانشناسان اعتماد ندارند و معتقدند که خودشان درباره همه چیز آگاهی دارند و تنها مطالعه چند کتاب و مقاله درباره روانشناسی را دلیل مراجعه نکردن به روانشناس عنوان می کنند.

وی درباره سن درگیری با مشکلات روحی و روانی می گوید: مشکلات روانی تنها مختص سالمندان نیست بلکه گروه های مختلف سنی اعم از  نوجوانان، میانسالان و سالمندان ممکن است درگیر مشکلات روحی روانی شوند.

نویسنده کتاب «نوجونان چه می گویند؟» می افزاید: نوجوانان دو مرحله بحران دارند که یکی بحران هویت و دیگری بحران بلوغ است.

بحران اولیه مربوط به بلوغ و از سن ۹ تا ۱۲ سالگی است و دومین مرحله بلوغ، بحران هویت است که از ۱۲ تا ۱۷سالگی را شامل می شود. در این مرحله نوجوان از خود می پرسد: من کیستم، چکاره ام، آیا دوست داشتنی هستم؟ چه شغلی خواهم داشت؟ و پرسش هایی از این دست که او را دچار بحران می کند. بنابراین در این مرحله حتما نیاز به مشاوره روانشناسی دارد تا از او راهنمایی بگیرد و بتواند بهتر با بحران های مربوط به خود کنار بیاید.

کیهان نیا تصریح می کند: علاوه بر نوجوانان، میانسالان و سالمندان نیز به مشاور نیاز دارند تا درد دل کنند، تخلیه روحی شوند و روانشناس با صبوری گوش کند و برای مشکل آن ها راه حل پیشنهاد دهد.

تفاوت روانشناس با روانپزشک

کیهان نیا درباره تفاوت روانشناس با روانپزشک می گوید: روانپزشک، برای درمان یک سری از بیماری های روحی روانی از جمله افسردگی، فوبیا و ترس های ناگهانی و ... مجوز نسخه نویسی و تجویز دارو دارد اما روانشناس حق تجویز دارو ندارد و تنها می تواند برای کمک به حل مشکلات روحی افراد، راهنمایی و مشاوره دهد.

مقایسه ایران با دیگر کشورها

این مشاور روانشناسی با اشاره به تجربه زندگی در آمریکا می گوید: در واقع مردم همه دنیا با مشکلات روحی روانی مواجهند. من مدتی در آمریکا زندگی کردم. مردم آمریکا مراجعه بیشتری به روانشناسان داشتند و بیشتر ناایمن بودند، چون اگر شغل شان را از دست می دادند راه فرار نداشتند اما در کشور ما اگر فردی شغلش را از دست دهد می تواند از والدین یا دیگر خویشاوندان کمک بگیرد بنابراین چنین نیست که فکر کنیم خارج از ایران امنیت روانی بیشتری وجود دارد.

علاوه بر نوجوانان، میانسالان و سالمندان نیز به مشاور نیاز دارند تا درد دل کنند، تخلیه روحی شوند و روانشناس با صبوری گوش کند و برای مشکل آن ها راه حل پیشنهاد دهد.

کیهان نیا ادامه می دهد: بیشتر مردم تمایل دارند در مراکز شهرهای بزرگ زندگی کنند و این موضوع سبب استرس های گوناگون و فشارهای روحی روانی بیشتری می شود. بنابراین توصیه می شود کسانی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند بیشتر به طبیعت بروند تا آرامش بیشتری داشته باشند.

وی برای آرامش روانی بیشتر به چهار اصل مهم اشاره می کند و می گوید:

تحرک (جنب و جوش، ورزش و کار کردن)

تنفس (وقتی تحرک باشد تنفس نیز سالم است)

تغذیه (استفاده از غذای سالم، بدون چربی و قند)

تخلیه (در صورت تحرک، تنفس و تغذیه سالم، تخلیه سالمی نیز خواهیم داشت و دچار یبوست نخواهیم شد چراکه متأسفانه یبوست یکی از بیماری های مهم قرن است.)

 کیهان نیا می گوید: در واقع انسان به ظاهر سالم نیز گاهی نیاز به مشاوره روانشناسی دارد چراکه اکنون آمار مشکلات روحی روانی بالاست و مردم جامعه برای هر مسئله پیش پا افتاده ای زود عصبانی می شوند و پرخاشگری می کنند و این موضوع یعنی مشکل روحی روانی دارند و باید به کمک روانشناس کنترل زندگی را به دست بگیرند و به آرامش خود کمک کنند.  

عفت زارع

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان