Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:27:31 GMT

شبستان‌ اصلی مسجد الزهرا رفسنجان بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۷۳۵۶

شبستان‌ اصلی مسجد الزهرا رفسنجان بهره برداری شد

با حضور جمعی از مسئولین شبستان اصلی مسجد الزهرا (س) رفسنجان در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و با زیر بنای ۴۵۰۰ متر مربع در سه طبقه که به همت و تلاش حبیب الله اعتمادی از خیرین شهرستان احداث شده، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه شب( ۲۵ بهمن) در این آئین، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها‌ و روز زن و مادر و نیز با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، گفت:  هرکس کار خیری انجام دهد از آن کار خیر بزرگتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی از کارهای خیر بنای این مسجد تاریخی و ماندگار است؛ افزود: توسط خانواده اعتمادی این بنای زیبا در این شهر مذهبی و تاریخی و انقلابی بنا شده که هم به این توفیق‌ باید غبطه خورد هم خداوند خیر کثیر به این خانواده عطا کند.

 


وی بیان کرد: به مسجد الزهرا از ۳ زاویه می توان نگاه کرد، زاویه اول اینکه یک مسجد عظیم محل عبادت و ذکر ساخته شده که مومنین و مومنات در طول سال ها در این مسجد قدم می گذارند؛ در شهر کرمان مسجد جامع و مسجد امام را داریم‌ مسجد جامع کرمان حدود ۵ قرن پیش و مسجد امام هم حدود ۹ قرن پیش احداث شده اند.

 


امام جمعه کرمان ادامه داد: هنر و معماری این مسجد سال ها برای ًُنسل های بعد می ماند و نکته دیگر اینکه خیلی از افراد به این مسجد می آیند و انگیزه پیدا می کنند تا بتوانند از این مسجد الگو بگیرند لذا از هر زاویه ای که نگاه کنیم برکت است.

 


وی به انتخابات دوم اسفند اشاره و توصیه کرد: مردم حضور گسترده در این عرصه سیاسی داشته باشند.

 

 


حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه سابق رفسنجانهم در این آیین گفت: مسجد الزهرا یکی از کم نظیرترین مساجد کشور و مسجدی خاص در خاورمیانه است.

 

 

وی ادامه داد: در رابطه با مسجد در آیه ۱۸ سوره توبه‌ آمده است که مسجد پایگاه عبادی و اجتماعی است هم باید نقش عبادی ایفا کند تا رغبت حضور مردم در اینجا ایجاد شود و هم اینکه‌ یک قطب بزرگ مذهبی و فرهنگی شود.

 


حجت الاسلام رمضانی پور خاطرنشان کرد: در آیه ۱۸ سوره جن هم آمده است مساجد برای خدا هستند و از آن برای رضای خدا استفاده شود مقری برای تقوا محسوب می شود که افراد با مراجعه به مسجد تقوای الهی پیشه می کنند.

 

 


وی افزود: همیشه افراد بلند نظر و دارای تفکر بالا در طول قرن های گذشته کارهای ماندگار انجام دادند و امروز به عنوان آثار باستانی از آنها استفاده می کنند؛ آقای اعتمادی تنها کار ساخت مسجد را به عهده ندارد بلکه کتابخانه بزرگی به نام حضرت خدیجه کبری ساخته اند و بالغ بر یکصد نفر را مدیریت و برای آنها اشتغالزایی کرده است.

 

 


گفتنی است؛ شبستان اصلی مسجد الزهرا (س) در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه سابق رفسنجان و جمعی از مردم  شهرستان افتتاح شد.
 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفسنجان فعالیت های مسجدی مسجد امام جمعه کرمان حجت الاسلام رمضانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جلال‌مآب در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲هزار و۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت ۲هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴هزار و۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲هزار و۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی – رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین بنام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

کد خبر 6092947 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم