Web Analytics Made Easy - Statcounter

از نکات توصیه‌ای به مردم در رابطه با لیست‌های انتخاباتی تا توصیه به نمایندگان آینده برای تشکیل هیأت اندیشه‌ورز از جوانان و توصیه به جبهه انقلاب در خصوص ظرفیت‌سازی حوزه زنان تنها بخشی از دغدغه‌های جوانان مشهدی بود که لازم است سیاستمداران به این دغدغه‌ها توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، از اولین بار که مقام معظم رهبری توصیه کردند تپش جوانانه انقلابی در خدمت اهداف نظام قرار گیرد بیش از سه دهه می‌گذرد، شاید خرداد ۶۸ هنوز تجربه اعتماد به جوانان در ابتدای انقلاب، از خاطرها نرفته بود اما در تمام این سال‌ها از ضرورت میدان‌داری جوانان مؤمن انقلابی و تکیه به این قدرت عظیم و سرمایه انسانی کاسته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هنگام که مرور می‌کنیم ۳۰ سال بعد هم در مهر ۹۸ همچنان مقام عظمای ولایت هیبت مردان جوان مومن فداکار پرانگیزه را مهم‌ترین بازدارندگی برای دشمنان می‌دانند و کلید واژه جوانان مؤمن انقلابی را تاکنون ۱۸۴ بار در بیانات خود تکرار کردند، درک ضرورت حضور جوانان در عرصه تصمیم‌گیری‌‌های کلان کشور برایمان ملموس‌تر می‌شود.

بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه 40 ساله دوم انقلاب است نیز ضرورت توجه به جوانان و اثرگذاری‌های سیاسی اجتماعی آنان و تصمیم‌گیری‌هایشان را بیش از پیش به اثبات می‌رساند و اکنون که در چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات مجلس را پیش رو داریم دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی بایدها و نبایدهای نمایندگان مجلس آینده را با ما درمیان گذاشتند.

مردم اگر همه را نمی‌شناسند به لیستی رأی دهند که حداقل چند نفرش را می‌شناسند

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، به ضرورت جایگاه جوان‌گرایی در انتخابات مجلس آینده اشاره و اظهار کرد: با بررسی متون تاریخی متوجه می‌شویم که در سیره پیامبر(ص) جوان‌گرایی جایگاه ویژه‌ای داشته، زیرا ایشان در جنگ‌های مختلف و در مباحث گوناگون، امور مهم کار را به جوانان واگذار می‌کردند.

امیر عامری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای در مورد جوان‌گرایی دارند، بیان کرد: زمان آن فرا رسیده که مسؤولان پیشکوست، کرسی‌های مسؤولیت را به جوانان تحویل دهند تا جوانان با انرژی، همت و پشتکاری که دارند به ساختن ایران کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم مردم یا باید تمام افرادی که به آن‌ها رای می‌دهند را کامل بشناسند یا اگر اینطور نیست به لیستی رای دهند که حداقل چند نفر از آن لیست را به صورت کامل می‌شناسند، خاطرنشان کرد: ولایتمداری، انقلابی‌بودن، استکبارستیزی، مردمی و ساده‌زیست بودن، حامی محرومان و عدم وابستگی به جریان‌های قدرت از ویژگی‌های لیستی است که در انتخابات اسفندماه به آن‌ها رای می‌دهم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اشاره به ضرورت حضور بانوان در میان کاندیداها گفت: شمار قابل توجهی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و حضور آنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری کشور بسیار لازم است.

مجلس تنها مکانیسمی است که از مسیر اشتباه دولت جلوگیری می‌کند

دفتر تحکیم وحدت نیز از جمله تشکل‌هایی است که به سابقه فعالیت‌ها و نقش‌آفرینی در مسائل سیاسی شناخته می‌شود، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد هم در رابطه با انتخابات مجلس به خبرنگار فارس گفت: مجلس آینده جای افرادی که به دنبال منفعت شخصی هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند با اسلام و انقلاب ارتباط برقرار کنند نیست، زیرا این امر باعث ضربه به پیکره انقلاب و کشور عزیزمان می‌شود.

محمدرضا عبدالله‌آبادی با اشاره به جایگاه و ضرورت جوان‌گرایی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب جوانان هستند و مجلس یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه ریل‌گذاری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را به عهده دارد.

وی افزود: جوان مومن انقلابی به جوانی گفته می‌شود که شجاع و نترس باشد تا بتواند سختی‌ها را پشت سرگذاشته و آینده روشنی را برای ایران اسلامی رقم بزند، از طرفی با توجه به قانون اساسی و وظیفه نظارتی و قانون‌گذاری مجلس با توجه به وضعیت فعلی دولت و اتفاقات پیش رو مجلس تنها مکانیسمی است که می‌تواند از مسیر اشتباه دولت که بر بدنه مردمی انقلاب اسلامی و عزت ایران ضربه وارد می‌کند جلوگیری کرده و اجازه ندهد هرکدام از بخش‌های دولتی تفکرات اشتباه خود را پیاده‌سازی و عملی کنند.

مردم با شاخص‌محوری انتخاب می‌کنند به کدام لیست رأی بدهند

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد با بیان اینکه منظور از جوان‌گرایی جوان م‍ؤمن انقلابی کارآمد است نه هر جوانی که فقط انقلابی باشد، متذکر شد: کارآمدی در کنار مومن انقلابی تعریف می‌شود، طبق فرمایش حضرت آقا روی کارآمدن دولت جوان حزب‌اللهی امری مهم است.

عبدالله‌آبادی با اشاره به اینکه در جامعه مردم‌سالار خود مردم باید انتخاب کنند که آیا به لیست‌های منتشر شده رای بدهند یا خیر، عنوان کرد: سرمنشأ این موضوع اعتماد مردم به لیست‌های انتخاباتی است که خود این امر نشان از اعتماد مردم به افراد، گروه‌ها و یا جریان‌هایی‌ است که این لیست‌ها را تهیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت انتخابات و حضور زیاد افرادی که کاندیدا شده‌اند باعث شده  انتخاب و بررسی نامزدها برای مردم سخت و وقت‌گیر شود و یا نتوانند به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند، باتوجه به این مسائل در شهرهای مختلف از تمام طیف‌ها گرد هم جمع می‌شوند و فرآیندی را تعریف می‌کنند که در نهایت به نماینده مطلوب مردم از بین افراد مختلف می‌رسند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد با تأکید بر این مطلب که این امر کمک شایانی به مردم در بررسی نامزدها می‌کند، ابراز کرد: مردم باتوجه به لیست‌ها و فرآیندهای رسیدن به آن‌ها و اصل شاخص‌محوری انتخاب می‌کنند که به کدام لیست رای بدهند و کدام لیست قرار است عزت و سربلندی را برای مردم ایران رقم بزند.

لزوم ظرفیت‌سازی جبهه انقلاب در حوزه زنان و خانواده

عبدالله آبادی یادآور شد: حوزه مسائل زنان در بخش خانواده و تربیت جزو مهم‌ترین مسائل فعلی جامعه ما است، این موضوع می‌طلبد جبهه انقلاب در این مسئله ظرفیت‌سازی کند، آن هم در چنین فضایی که قانون‌گذاری انجام می‌شود تا ریل‌گذاری‌هایی در حوزه خانواده و تربیت انجام شده و در نهایت نگاه سرمایه‌ای به زن در جامعه از بین رود.

وی با بیان اینکه باید حضور زنان در مجلس شورای اسلامی پررنگ‌تر باشد تا بتوانند مسائل خود را خود حل کنند، بیان کرد: مردان توانایی و تخصص کامل و کافی را در این حوزه ندارند، همچنین مقام معظم رهبری نیز در این مورد فرموده‌اند که زنان باید خودشان مسائل مربوط به خود را حل کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام‌نور مشهد خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی در حوزه زنان و مقابله با دشمنان باید در چارچوب قانون فضای جامعه حاکم شود، تا گفتمان حقیقی زن که مقام معظم رهبری می‌فرمایند پیاده‌سازی شده و نگاه‌های فمنیستی در حال ترویج در جامعه از بین برود.

عبدالله‌آبادی با اشاره به اینکه مجلس پیش‌رو اولین مجلس در گام دوم انقلاب است، عنوان کرد: توصیه می‌کنم حتما نمایندگان مجلس توصیه‌های یازده‌گانه حضرت امام(ره) به اولین مجلس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مطالعه کنند و به آن پایبند باشند.

مردم می‌توانند به لیست 5 نفره که خروجی شورا است اعتماد کنند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی، دانشجوی جوان دیگری است که دغدغه‌هایش را در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی با فارس مطرح کرده است.

مهدی بزم‌آرا با بیان اینکه نمایندگان فعلی مجلس زیبنده انقلاب اسلامی نیستند، عنوان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم نماینده مردم باشند نه نماینده دولت و وکیل الدوله. انتظار داریم لوایحی که داخل مجلس مطرح می‌شود را بررسی کارشناسی کنند و به دور از بازی‌های سیاسی و حزبی با این لوایح مخالفت یا موافقت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عموم مردم شاید وقت کافی یا علاقه‌ای برای شناخت تمام کاندیداها نداشته باشند، ابراز کرد: وقتی شورایی تشکیل می‌شود که بر اساس معیارها و شاخص‌های درست افراد را طبقه‌بندی و در نهایت به یک لیست پنج نفره می‌رسند، قابل اعتماد هستند و مردم می‌توانند به لیستی که خروجی این شورا است رای دهند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی تصریح کرد: بنده شخصا به لیستی که افراد را بر اساس یک ساز وکار مشخص معرفی می‌کند و فردی که شایستگی نماینده شدن را داشته باشد رای می‌دهم، زیرا این افراد معیارهایی مانند تعهد و تخصص را دارند.

منظور از جوان‌گرایی جوانان متعهد و تخصص است

بزم‌آرا مهم‌ترین ویژگی جوانان را در مقایسه با افراد سن بالا عدم محافظه‌کاری آنان برشمرد و اضافه کرد: جوانان حرفشان را فارغ از اینکه ممکن است چه تبعاتی برایشان به همراه داشته باشد، صریح بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه جوانان در بحث آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی جدی‌تر گام برداشته و مطالبه می‌کنند، بیان کرد: وقتی صحبت از جوان‌گرایی مطرح می‌شود منظور جوان‌هایی هستند که متعهد و متخصص هستند و نه با رانت و پارتی بلکه به دلیل شایستگی تصدی یک پست را گرفته‌اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: گاهی در برطرف کردن مسائل کلانِ بانوان به حضور آنان نیاز است، اما اگر قرار باشد یک نماینده زن و مرد در یک لیست باشند و مرد معیارهای بیشتری نسبت به زن دارد، این مرد بهتر می‌تواند مشکلات حوزه بانوان را رفع کند.

نمایندگان در ظرفیت‌های مختلف از جوانان هیأت اندیشه‌ورز تشکیل دهند

مسؤول هیأت ابناالزهرا دانشگاه امام رضا(ع) نیز سخنانش را با اشاره به ضرورت حضور بانوان در مجلس شورای اسلامی آغاز و تصریح کرد: حضور بانوان از این نظر که از دل جامعه زنان بیشتر اطلاع دارند و می‌توانند ارتباط بهتری را با این قشر برقرار کنند، مؤثر است، البته باید زنان اصلح و شاخصی باشند که بتواند اوضاع را بهبود ببخشند.

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی باید فردی انقلابی و کارآمد باشد، متذکر شد: یعنی فردی که دلش برای انقلاب بتپد، دردش درد مردم باشد، نگاهش به داخل و وابستگی کشور را از بیگانه کم کند و در جهت ایجاد کارآفرینی و رونق ملی تلاش کند.

وی در توصیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس آینده شورای اسلامی، گفت: نمایندگان بهتر است در ظرفیت‌های اجتماعی، علمی، سیاسی و امثال آن با جوانان میزگرد و هیأت‌های اندیشه‌ورز تشکیل دهند تا تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند.

مسؤول هیأت ابنا الزهرا دانشگاه امام رضا(ع) یادآور شد: وظیفه تشکل‌ها معرفی اصلح است، اصلح معرفی فرد نیست، بلکه معرفی شاخصی است تا خود مردم به این نتیجه برسند چه شخصی از بابت مسؤول بودند بهتر است نماینده شود تا بتواند مشکلات مردم را حل و پاسخگوی آنان باشد.

این فعال دانشجویی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند نگاه باید به داخل باشد و به جوان‌ها فرصت دهید، بیان کرد: جوانان نیروی بالقوه‌ای دارند که اگر بستر بالفعل‌سازی آنان فراهم شود، ایده‌های عملیاتی‌تر و اجرایی‌تری را در جهت بهبود کشور می‌توانند انجام دهند، باید به جوانان فرصت داده شود، چرا که در دل جامعه هستند و از درد مردم اطلاع دارند.

از نکات توصیه‌ای به مردم در رابطه با لیست‌های انتخاباتی تا توصیه به نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی برای توجه به جوانان و تشکیل هیأت اندیشه‌ورز و البته توصیه به جبهه انقلاب در خصوص ظرفیت‌سازی حوزه زنان و خانواده تنها بخشی از دغدغه‌های جوانان فعال در دانشگاه‌های مشهد بود که لازم است سیاستمداران به این دغدغه‌ها در گام دوم انقلاب توجه کنند و هر آنکس که در دوم اسفندماه منتخب مردم مشهد و کلات شد، مراجعه به جامعه جوانان و آینده‌سازان گام دوم انقلاب باید از جدی‌ترین اموری باشد که به آن اهتمام ویژه دارد.

==================
گزارش از: حمیده طاهری
==================

انتهای‌پیام/ 70058

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان مجلس دانشجویان مشهد انتخابات مجلس نماینده اصلح مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری هیأت اندیشه ورز نمایندگان مجلس گام دوم انقلاب جبهه انقلاب انتخابات مجلس انقلاب اسلامی جوان گرایی حضور بانوان حوزه زنان تصمیم گیری ظرفیت سازی مجلس آینده ضرورت حضور لیست ها کدام لیست مهم ترین دغدغه ها توصیه ای تشکل ها پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ویسمرادی عصر جمعه در اولین دورهمی تشکیلاتی نهضت اجتماعی جوانان این استان به‌عنوان علمداران اجتماعی که با حضور دبیر نهضت اجتماعی کشور در سالن جلسات دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نهضت اجتماعی جوانان از سال ۱۴۰۰ در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه اندازی شد.

وی افزود: حضرت آقا توضیح دادند که فناوری پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب از طریق حلقه‌های میانی راه‌اندازی جبهه عمومی منضبط صورت خواهد گرفت.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس قرارگاه بقیه الله از سال ۱۴۰۰ یک بازوی اجتماعی را به نام مجموعه نهضت اجتماعی جوانان در کشور راه اندازی کرد.

ویسمرادی خاطرنشان کرد: این نهضت در همه استان‌های کشور، رابطه‌های شهرستانی دارد و فعالان اجتماعی و حلقه‌های میانی را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه نهضت اجتماعی جوانان در هفت عرصه فعالیت دارد، افزود: این عرصه‌ها شامل حوزه‌های محیط زیست، قرض‌الحسنه، خیریه، خدمات اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مروجین کسب و کار خُرد خانگی و کانون‌های حمایت از دامداری و کشاورزی است.

ویسمرادی تاکید کرد: نهضت اجتماعی در این عرصه‌ها به دنبال شناسایی گروه‌های مردمی و ظرفیت‌یابی آنها و سپس شبکه سازی در جهت انجام عملیات عمومی پر تعداد مردمی در جهت گره گشایی از مشکلات اجتماعی است.

وی توضیح داد: این نهضت از افرادی که در عرصه کسب و کار مشغول فعالیت هستند برای ورود افراد دیگری به عرصه اشتغال کمک می‌گیرد و با این کار تلاش دارد از مردم به خود مردم خدمت برساند.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر گره گشایی از کار مردم، یک جبهه عمومی منضبط برای خدمت به انقلاب نیز طراحی و اجرا شده است.

به گفته ویسمرادی، در یک افق زمانی مشخص ۱۰ درصد از مردم به صورت گروه‌های ۴ یا ۵ نفری در کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی مشارکت فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امروز اولین دورهمی تشکیلاتی علمداران اجتماعی در استان کرمانشاه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این نهضت در کرمانشاه طی چهار ماه اخیر به صورت جدی شروع به فعالیت کرده و در همه شهرستان‌های نیز شبکه سازی انجام داده است.

کد خبر 6089365

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است