Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که یک سامانه پر فشار با عبور از کشورمان در برخی مناطق موجب ایجاد بارش‌هایی شده است. این بارش‌ها در برخی نقاط به شکل باران و در برخی دیگر نیز به شکل برف و کولاک پدیدار شده است.  

استان گیلان یکی از استان‌های کشورمان است که بارش‌های سنگین برف از چند روز گذشته مردم این مناطق را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بارش‌ها بسیار سنگین بوده به نحوی که تصاویر ارسالی از این مناطق نشان از آن دارد که بسیار از مراتع، باغات و حتی شالیزار‌های این منطقه با سرمای بیش از حد دچار یخ زدگی شده است. شدت این بارش‌ها به حدی بود که آزادراه محور قزوین به رشت نیز مسدود شده و هموطنانمان نیز در این برف سنگین چند روزی گرفتار شدند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با مشاهده چنین وضعی به تمام دستگاه‌های اجرایی کشورمان دستور داد تا با تمام امکانات خود برای کمک به این مناطق وارد عمل شوند. از بین دستگاه‌های متعدد اجرایی و خدماتی، فعالیت‌های  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیشتر به چشم می‌خورد که پیش‌تر در سیل ابتدای امسال در بیشتر استان‌های کشور با اعزام ماشین آلات و موارد کمک‌های مردم یاری خود را به مردم این مناطق تداوم بخشیده است.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در بارش سنگین برف اخیر نیز با ارسال ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خدمات خوبی را در این مناطق انجام داده است.  

اگر بخواهیم خدمات این قرارگاه در برف و کولاک اخیر را بررسی کنیم، می‌توانیم به خدمت رسانی به مردم شهر رحیم آباد، پاکسازی و بازگشایی کامل ۲۰ کیلومتر جاده‌های مواصلاتی استان که با اقداماتی شامل برف روبی، شن پاشی و نمک پاشی جاده‌های بیش از ۱۰ روستا معادل ۱۵ کیلومتر راه روستایی در منطقه انجام شده استٰ اشاره کنیم.

تلاش برای برقراری ارتباطات تلفن‌های ثابت و همراه  توسط نیرو‌های متخصص نیز از دیگر خدماتی است که در حال پیگیری و انجام می‌باشد.

یکی دیگر از نیاز‌های واقعی مردم نیاز به مواد خوراکی مانند نان و مواد سوختی نظیر بنزین است که قرارگاه در این زمینه هم کار‌های خوبی انجام داده و با توجه به قطعی برق نانوایی‌ها و پمپ بنزین بر اثر برودت هوا در منطقه با استفاده از موتور برق تعدادی از نانوایی‌ها و یک پمپ بنزین راه اندازی شده و در حال خدمت رسانی به مردم است.

 امروز می بینیم که نیروهای مسلح با تمامی امکانات، با فکر و مدیریت وارد صحنه شده و با علاقه به کشور و ملت به یاری حادثه دیدگان در هر حادثه‌ای می شتابد و بی شک تا آخر کار در کنار آنان خواهند ماند و این نهایت فهم و درک نظامیان این مرز و بوم را می رساند که برای ایجاد رفاه دیگران از رفاه خود و خانواده شان می گذرند.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرارگاه خاتم الانبیا برف رشت مردم یاری قرارگاه سازندگی خاتم برف و کولاک بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان

کارشناس سازمان هواشناسی از اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان خبر داد.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت: تهران امروز با وزش باد همراه است و بیشینه دما به ۲۸ درجه بالای صفر می رسد. همچنین از شامگاه پنج شنبه بارش باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود