Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@15:44:27 GMT

ضرورت طراحی الگوی رسانه مطلوب اسلام و انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۸۰۲۰

ضرورت طراحی الگوی رسانه مطلوب اسلام و انقلاب اسلامی

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان ضمن اشاره به بایسته‌های بصیریت رسانه‌ای بر طراحی الگوی رسانه مطلوب برای اسلام و انقلاب اسلامی و در اختیار قراردادن آن برای کاربران، به نقش طلاب به‌عنوان پیشتازان جبهه‌های فرهنگی در فضای مجازی، اشاره کرد و گفت: روحانیت باید شناخت و درک مناسبی از فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی داشته باشد تا بتواند به رسالت خود عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد کهوند، عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری، در گفت‎وگو با ایکنا؛ در پاسخ به پرسشی مبنی بر بایسته‌های بصیرت رسانه‌ای با هدف تبلیغ صحیح مبانی دینی و قرآنی در جامعه و مهم‌ترین وظایف روحانیت در این عرصه، گفت: بدون شک در عصری که رسانه‌ها شکل جدیدی به خود گرفته‌اند، استفاده مناسب از ابزار انتقال پیام در رسانه‌ها، مستلزم ارتقای سواد رسانه‌ای و به‌صورت خاص در فضای‌ مجازی، ارتقای سواد فضای‌ مجازی است. اما این سؤال اساسی مطرح است که آیا صرفاً افزایش و ارتقا سواد رسانه‌ای، می‌تواند باعث استفاده صحیح و مناسب از رسانه‌ها باشد یا خیر؟
وی افزود: قطعاً گام نخست در این مسیر ارتقای سواد رسانه‌ای است، اما از نگاه دیگر الزاماً منجر به یک کنش و رفتار نمی‌شود، پس زمانی این اتفاق روی می‌دهد که دانش سواد رسانه‌ای فرد به مرحله خردمندی برسد تا بتواند این دانسته‌ها را عملیاتی کند. در حقیقت خردمندی رسانه‌ای این قابلیت را به فرد می‌دهد تا بتواند سواد رسانه‌ای را کاربردی کند.
عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحقق بصیرت رسانه‌ای در یافتن پاسخ این سؤالات است که در صورت ارتقای سواد رسانه‌ای چه عواملی باعث می‌شود این دانش به مرحله کاربرد برسد و سیاست‌های رسانه‌ای چه تأثیری بر خردمندی رسانه‌ای دارد و آیا نوع نگاه اسلامی یا غیر آن بر باور‌ها و آینده مطلوب بر نوع اقدامات و رفتار‌ها اثرگذار است؟ گفت: امروز اگر چه مسئله ارتقای سواد رسانه‌ای و فضای‌ مجازی در کشور مورد توجه قرار گرفته، اما با وجود اقدامات انجام شده، همچنان نیازمند فعالیت‌های بسیار گسترده‌تری است.
حجت‌الاسلام کهوند با تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای با بصیرت رسانه‌ای تفاوت‌های متعددی دارد، افزود: مخاطب سواد رسانه‌ای جعمی از کاربران هستند که بیشترین قشر آن عموم مردم محسوب می‌شوند، اما مخاطب بصیرت رسانه‌ای، شامل کاربران عادی، نخبگان و در نگاه کلان مسئولان و مدیران کشوری هستند. در سواد رسانه‌ای به کاربر تکالیف و وظایفی می‌دهند که غالب آن برای سایر کاربران عادی رسانه غیرقابل اجرا است؛ حتی برخی راهکارها، تکالیف و باید‌ها و نباید‌ها را نخبگان سواد رسانه‌ای هم نمی‌توانند اجرا کنند، اما در بصیرت رسانه‎ای، مطابق آیه شریفه «لا یکلف الله نفساً الا وسعها»، به‌تناسب توان مخاطب، راهکار و تکلیف ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه محور فعالیت در بصیرت رسانه‌ای، دین و احکام فقهی است، افزود: در بصیرت رسانه‌ای، دین و آموزه‌های دینی محور تولید، توزیع، مصرف و ارائه اطلاعات و ارتباطات است؛ اما در سواد رسانه‌ای، محور فرهنگی است که منشأ آن غرب است. بر همین اساس است که اساتید و کارشناسان سواد رسانه‌ای معتقدند که معضلات و آسیب‌های موجود در این عرصه، ناشی از فعالیت نادرست کاربران خواه به دلیل نداشتن فرهنگ و یا سواد رسانه است. این در حالی است‌که در آموزه‌های بصیرت رسانه‌ای، معضلات رسانه شامل فرآیند تولید، ساختار، توزیع و مصرف، نحوه مدیریت، ویژگی‌های کاربر و محتوای موجود در رسانه است.
عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در آموزه‌های بصیرت رسانه‌ای، با توجه به اصل امر به معروف و نهی از منکر و واقعیات زندگی بشری تلاش می‌شود، اما در آموزه‌های سواد رسانه‌ای کمتر به حوزه مدیریت رسانه متمرکز است و حوزه دشمن‌شناسی و وحدت مورد غفلت واقع می‌شود. بصیرت رسانه‌ای، معتقد است باید الگوی رسانه مطلوب برای اسلام و انقلاب اسلامی داشته باشیم و براساس آن رسانه‌ها را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار دهیم. اصول بصیرت رسانه‌ای با توجه به انسان‌شناسی و نقاط ضعف، قوت و نیاز‌های واقعی انسان‌ها، بنا نهاده شده است.   پیشرفت حوزه‌های علمیه هماهنگ با علم و فناوری
حجت‌الاسلام کهوند در ادامه به وظایف روحانیت در این عرصه و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین قدم در این عرصه، پیشرفت حوزه‌های علمیه هماهنگ با علم و فناوری است. در عصر حاضر، با پیشرفت فناوری، تولید و انتشار محتوا به اندازه‌ای سرعت گرفته است که اطلاعات در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل شده و در دسترس استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ لذا لزوم پیشرفت حوزه‌های علمیه متناسب با سرعت پیشرفت علم و فناوری، از جمله موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با طلاب و روحانیون همواره بر آن تأکید داشته‌اند.   استفاده از ظرفیت گسترده فضای مجازی در جهت تبیین مبانی دینی
وی ادامه داد: دومین قدم استفاده از ظرفیت گسترده فضای مجازی در جهت تبیین مبانی دینی و قرآنی است. در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بود که با گسترش اینترنت در میان جامعه، با وجود آنکه هنوز بحث معضلات فرهنگی ناشی از اینترنت و فضای مجازی به گستردگی حال نبود، درایت و پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی طوری بود که ایشان مکرر به بیان معضلات و معایب این عرصه می‎پرداختند و از آن به عنوان «بزرگ‌ترین تهدید» یا «بزرگ‌ترین فرصت» برای تبلیغ و نشر معارف انقلاب اسلامی یاد می‌کردند. از نگاه رهبر معظم انقلاب فضای مجازی فرصتی استثنایی است که حوزه‌های علمیه می‌توانند آن را برای نشر معارف عظیم انقلاب اسلامی به خدمت گیرند.   لزوم آشنایی روحانیون با فضای مجازی
عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سومین قدم لزوم آشنایی روحانیون با فضای مجازی و ابزار‌های مرتبط با آن است. امروز ویژگی‌های منحصر به‌فرد فضای مجازی، بهترین امکان را برای ترویج و تبلیغ دین فراهم آورده است و لازم است حوزه‌های علمیه در جهت مقابله با برنامه‌های تخریبی دشمن و تبیین معارف و مفاهیم دینی، با این فضا و شیوه استفاده صحیح از آن آشنا شوند. این مهم همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.
حجت‌الاسلام کهوند بیان کرد: حوزه علمیه و در کنار آن روحانیت، در راستای آگاهی‌ و بصیرت‌ دادن به جامعه، دارای رسالت سنگینی هستند. از آنجایی که فضای مجازی هم به عنوان یک جامعه اثرگذار وارد زندگی مردم شده است، قدم بعدی آنان باید حضور فعال و اثرگذار در فضای مجازی باشد. امروزه، استفاده وسیع مخاطبان از فضای مجازی، باعث غلبه این فضا بر فضای واقعی شده و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را در میان افراد جامعه به وجود آورده است. ازاین رو، روحانیون به عنوان کسانی که تکلیف تبلیغ مبانی دینی و اخلاقی جامعه را بر عهده دارند، باید از این فرصت، در جهت روشنگری جامعه و مقابله با آسیب‌های آن، استفاده کنند.
‎‎وی اضافه کرد: رهنمود‌ها و دغدغه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فضای مجازی و نقش طلاب به عنوان پیشتازان جبهه‌های فرهنگی در این فضا، نشان‌دهنده نقش و اثرگذاری خطیر حوزه‌های علمیه در این عرصه است. لذا حوزه‌های علمیه باید ضمن شناخت و درک مناسب فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، با وظیفه و رسالت خود در این باره هرچه بیشتر آشنا شده و به شکل مطلوب به وظایف خویش عمل کنند تا بهترین بهره را از دانش روز عاید کشور کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فضای مجازی سواد رسانه ای بصیرت رسانه حوزه های علمیه نقش حوزه در فضای مجازی فناوری اطلاعات اسلام و انقلاب اسلامی پیشرفت حوزه های علمیه ارتقای سواد رسانه ای بصیرت رسانه ای بصیرت رسانه ای رهبر معظم انقلاب فضای مجازی مبانی دینی علم و فناوری رسانه ای تا بتواند رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجاد کننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

حسین حقیقی؛ واکنش به یک موسیقی ضد صهیونیستی

حسین حقیقی از خوانندگان فعال موسیقی پاپ که طی سال های اخیر علاوه بر تولید آثار عاشقانه، حضور فعالی نیز در عرصه تولیدات مربوط به آثار اجتماعی و موضوعی دارد و اخیرا هم خوانندگی موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «ضد» را به عهده داشت، طی روزهای گذشته و از پس تجمع ضد اسراییلی دانشجویان حامیان فلسطین در آمریکا اقدام به انتشار سلسله استوری هایی درباره یک موسیقی اعتراضی به نام «leve palestina» کرده است و در این باره نوشت:

این روزها در راهپیمایی ها و تجمعات ضد اسراییلی و در میان حامیان فلسطین یک موسیقی خاص پخش می شود که با وجود تلاش صهیونیست ها خیلی خوب منتشر شده و دست به دست می شود.

این موزیک به زبان سوئدی است و جورج توتاری ۴۷ سال پیش آن را ساخته است. توتاری فلسطینی است اما سال ۱۹۷۰ اجبارا به سوئد پناهنده شده است. در همان سال ها برای اینکه صدای وطنش باشد و از ظلم رژیم غاصب حرف بزند، یک گروه موسیقی به نام «کوفیا» تشکیل می دهد به معنی «چفیه». ترجیع بند آن هم چنین است: زنده باد فلسطین، مرگ بر صهیونیسم.

علیرضا عصار؛ انتشار یک تک آهنگ جدید با آرزوهای خوب

علیرضا عصار از خوانندگان گزیده کار و کم حاشیه موسیقی پاپ ایران که این روزها در بی خبری کامل مشغول به سرانجام رساندن پروژه جالب توجهی است، طی روزهای گذشته بود که پس از مدت ها تک آهنگ جدیدی به نام «پیرمغان» را منتشر کرد.

وی در صفحه شخصی اش پیرامون انتشار این تک آهنگ که همچون سایر کارهایش از حال و هوایی متفاوت تر از جریان فعلی موسیقی پاپ برخوردار است، نوشت:

ترانه «پیر مغان» با آرزوی روزهای روشن و به امید شنیدن خبرهای خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم می‌شود.

در این قطعه سبزه منصور شاعر بخش اول، بهرام آقاخان و همایون نصیری تنظیم کنندگان، دارا دارایی نوازنده گیتارباس، پویا نیکپور نوازنده پیانوو میکس و مستر، همایون نصیری نوازنده پرکاشن، بهرام آقاخان نوازنده گیتار نایلون، رضا عسگرزاده نوازنده دودوک برخی از اعضای گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

حسین صفامنش؛ اعتراض در فضای مجازی پاسخ در نشست خبری

پس از پخش آخرین قسمت های سریال تلویزیونی «نون.خ» به کارگردانی سعیدآقاخانی بود که حسین صفامنش از خوانندگان موسیقی کردی با انتشار ویدیویی نسبت به استفاده آثارش در سریال «نون. خ» اعتراض کرد و گفت: به زودی پیگیری قانونی و قضایی نسبت به این موضوع را آغاز خواهد کرد.

صفامنش در این ویدیو عنوان کرده که استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.

گویا مدیر برنامه های حسین صفامنش شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است.

پس از طرح این انتقادها بود که مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون.خ» در نشست خبری این سریال که طی روزهای گذشته برگزار شد در رابطه با موضوع مطرح شده از سوی صفامنش توضیح داد: موضوع ربطی به آقای آقاخانی ندارد و به من به عنوان تهیه کننده مربوط می شود. ما در یکی از فصل ها هم از «شیرین شیرین» آقای محمدیان استفاده کردیم که او تماس گرفت و بسیار هم تشکر کرد و گفت این موسیقی موجب شعف و تحسین شده است. ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم ولی تصورم نبود شکایت کنند. فکر می کردم او زنگ می زند و می گوید دمت گرم وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. حتما برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این ۲ فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.

سید جواد هاشمی؛ ماجرای رپ خوانی و پاسخ به حواشی در شبکه دو

از دیگر نکاتی که طی روزهای گذشته در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد، مربوط به ماجرای رپ خوانی سید جواد هاشمی در پوشش غیرمتعارف آنچه از او دیده ایم، با همراهی خواننده ای به نام علی حسینی در یک کلیپ است که واکنش های زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت.

هاشمی اما سرانجام در برنامه تلویزیونی «مداربسته» شبکه دو سیما بود که در گفت‌وگو با حسین رفیعی مجری برنامه نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: من در این فیلم یک «هودی (به سویی‌شرت‌هایی که کلاه داشته باشند هودی گفته می‌شود)» پوشیده بودم و موسیقی را که توسط خواننده اجرا می شد لب می زدم. موضوعی که گویا با حواشی و واکنش های بسیار زیادی مواجه شد که برایم بسیار جالب توجه بود. در حالی که بسیاری از دوستان می دانند من در آموزش و پرورش موسیقی کار می کردم و بسیاری از هنرمندانی که اکنون به صورت حرفه ای موسیقی کار می کنند عضو گروه های سرودی بودند که بنده در آنها به عنوان مربی حضور داشتم. به هر حال من کارم موسیقی بوده و حالا آمدم با یک جوان، موسیقی اش را لب زدم. شرایطی که موجب شد خیلی به من بد و بیراه بگویند.

وی افزود: حتی برخی از کاربران دایم اعتراض می کردند که چرا «هودی» پوشیدی؟ حالا که پوشیدی چرا مارک دارش را به تن کردی؟ خلاصه که در معرض انواع و اقسام حرف در فضای مجازی بودم. در حالی که جالب است بدانید همین علی حسینی که با او در قطعه لب خوانی کردم از خوانندگان خوبی است که کارهای مذهبی هم زیاد خوانده و حتی در حمایت از فلسطین نیز کارهایی را تولید کرده و این بار از من خواست تا در کنارش باشم.

این بازیگر اظهار کرد: وقتی هودی را به من دادند تا بپوشم می دانستم که ممکن است مساله شود ولی هیچ نگفتم و پوشیدم و رفتم، اجرا کردم. حتی هادی حسینی پدر علی حسینی که از تهیه کنندگان موسیقی بود به من گفت: «آقا ترکاندید» و من به او نگفتم که این من را می ترکاند.


محسن چاوشی؛ حرف های محمدعلی بهمنی کذب محض است

محسن چاوشی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ که فعالیت هایش همواره زیر ذره بین اصحاب رسانه و فضای مجازی است، طی روزهای گذشته بود که از پس مصاحبه تصویری محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت کشورمان با سامانه «بیلبورد» که انتقادات تندی را بر علیه محسن چاوشی درباره مجوز شعر یکی از آثارش بر زبان آورده بود، واکنش نشان داد.

وی در کامنتی برای پست منتشر شده این مصاحبه تصویری نوشت:

خوب است شاعران پا به سن گذاشته و پیشکسوت حرمت عمر و قلم خود را نگه دارند و لااقل از حافظه به دروغ کمک نگیرند یا نه ... از قول کسی، دیگر خاطره و خطاب شخصی در نیاورند. من کسی را فلانی جان صدا که نمی کنم هیچ؛ از اساس چنین مکالمه و مراوده ای که آقای محمدعلی بهمنی ذکرش را می کنند به یاد نمی آورم. حرف های شاعر در گفت‌وگویی که داشته از اساس کذب است و محلی از اعراب ندارد. جز به جز آن.

کد خبر 6093770 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد