Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -

روش هایی برای دور کردن گرد و غبار از خانه
اگر چه خانه ها به طور عملی هرگز نمی توانند کاملاً عاری از گرد و غبار باشد، اما با این نکات می توانید خانه خود را تا حد امکان از گرد و غبار دور نگه دارید. به یاد داشته باشید هنگام جارو زدن تمام نقاط خانه را جارو بکشید.
با این 5 نکته خانه شما بدون گرد و غبار باقی خواهد ماند
سعی کنید هرگز با کفش های بیرون داخل منزل نیایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا گرد و غبار و کثیفی های کفش وارد خانه می شود.
نکته 1: از پادری ها استفاده کنید
شما می توانید با استفاده از پادرها در هر درب خانه خود، از گرد و غبار جلوگیری کنید. بهتر است یک پادری را دقیقاً در قسمت بیرونی درب قرار دهید، و یک پادری دیگر را درست در قسمت داخلی درب خانه قرار دهید. به این ترتیب کثیفی هایی که در داخل خانه به پایان می رسد را کاهش می دهید.
به یاد داشته باشید که بطور دوره ای پادری ها را تمیز کنید. شما با تمیز کردن پادری داخل خانه، پادری بیرون از منزل را تمیز کنید و با آب پاشیدن آن را تمیز کنید.

در بیرون و داخل خانه از پادری استفاده کنید
نکته 2: فیلترهای هوا را بررسی کنید
گرد و غبار و خاک زیادی در فیلترهای هوای خانه شما باقی مانده است. بنابراین مهم است که هر 3 ماه یکبار آن را کاملاً تمیز کنید. حتی اگر این فیلترها پنهان باشند. سپس ایده خوبی است که آنها را به طور کامل جایگزین کنید.
تمیز کردن منظم فیلترهای هوا باعث ماندگاری بیشتر آنها می شود و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه های آن می شود.
نکته 3: پنجره های خود را بسته نگه دارید
گرد و غبار زیادی از طریق پنجره وارد می شود. بنابراین ایده خوبی است که در صورت وجود گرد و غبار زیادی در هوا (به عنوان مثال در بهار) آنها را بسته نگه دارید. زمانی که گرد و غباری در هوا نیست پنجره های توری دار را باز کنید تا هوا در خانه ی شما جا به جا شود. همچنین باید هر سه ماه یکبار این پنجره های توری را تمیز کنید.

سعی کنید پنجره های خود را باز نکنید
نکته 4: وسایل مناسبی را انتخاب کنید
نمی توانید از گرد و غبار فرار کنید: برای پاک کردن گرد و غبار باید آن ها را تمیز کنید. زمانی که این کار را کردید، بهتر است مناسب ترین دستمال تمیز کردن را انتخاب کنید. به عنوان مثال پارچه های میکرو فیبر ذرات کوچک غبار را به خوبی جمع می کنند. همچنین پارچه های برفی و پارچه های گرد و غبار الکترواستاتیک دارید که گرد و غبار را به خوبی جذب می کنند.

دستمال مناسب برای گردگیری کردن را انتخاب کنید
نکته 5: از کاورها استفاده کنید
با قرار دادن کاورهای روی مبلمان خود ، لازم نیست بین مبلمان یا کوسن ها را گردگیری کنید. به راحتی می توانید پوشش را شسته یا تمیز کنید و بلافاصله از شر خاک خلاص می شوید. شما همچنین از مبلمان خود در برابر کثیف شدن در برابر انواع لکه ها محافظت می کنید.

با قرار دادن کاور روی مبل ها از گرفتن گرد و غبار روی آن ها جلوگیری کنید
گردآوری: بخش خانه داری بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخاب کنید فیلترهای هوا گرد و غبار تمیز کنید داشته باشید نگه دارید داخل خانه تمیز کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز

میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

دیگر خبرها

  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد