Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@16:41:37 GMT

«سرمایه گذاری سپه» 709 ريال سود ساخت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۸۴۸۸

«سرمایه گذاری سپه» 709 ريال سود ساخت

پول نیوز - به لطف رشد بازار سرمایه و افزایش سودآوری شرکت ها به سبب رشد نرخ ها، «وسپه» سال مالی 98 را با رشد 132 درصد سودآوری به پایان رساند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمایه گذاری سپه» سال مالی منتهی به آذر 98 را با تحقق 709 ريال سود به ازای هر سهم به پایان رساند. این در حالی است که در سال مالی 97 برای هر سهم 305 ريال سود ساخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت افزایش 132 درصدی سودآوری، رشد 80 درصدی درآمد سود سهام به همراه افزایش 433 درصدی سود فروش سرمایه گذاری ها است.

«وسپه» در مدت یاد شده 3177 میلیارد ريال از محل سود تقسیمی شرکت های فرعی و زیرمجموعه درآمد شناسایی کرد و در کنار آن، از رشد شاخص های بازار سرمایه نهایت استفاده را برد و با فروش بخشی از سرمایه گذاری ها، 1600 میلیارد ريال سود کسب کرد.

در نهایت 4741 میلیارد ريال سود خالص به بار نشست و جمع کل سود انباشته از رقم 5394 میلیارد ريال فراتر رفت.

بر مبنای این گزارش، بهای تمام شده سبد سهام شرکت های بورسی «وسپه» 10807 میلیارد ريال است که ارزش بازار آن بالغ بر 37178 میلیارد ريال است. علاوه بر این، 155 میلیارد ريال به سرمایه گذاری در شرکت های غیربورسی اختصاص داده است.

نکته جالب توجه این است که در ابتدای سال مالی 354 میلیارد ريال اوراق مشارکت و سپرده های بانکی داشته که در انتهای دوره صفر شده است.

نکته قابل توجه برای سهامداران «وسپه» این است که شرکت تصمیم دارد علاوه بر فروش املاک مازاد از جمله زمین 46 هزار مترمربعی لواسانات و واحدهای تجاری اردبیل، جهت تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ 6۶۹۱ میلیارد ریال به مبلغ 10000 میلیارد ریال را در دستور کار قرار دهد.

قرار است در مجمع سالانه، 450 ريال از سود خالص محقق شده بین سهامداران تقسیم شود. مجمع عمومی عادی سالیانه در ساعت 10 روز 5 اسفند ماه سال 98 برگزار خواهد شد.



شایان ذکر است که در حال حاضر ارزش ذاتی هر سهم «وسپه» حدود 5849 ريال تخمین زده می شود که بیشترین میزان در سال های اخیر است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال سود انباشته سود خالص سهام سرمایه گذاری میلیارد ریال ریال سود سال مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا لطفی گفت: عرضه خارج از شبکه ۱۳۲ هزار کیلوگرم پلی اتیلن به ارزش ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به استعلام از سازمان صمت و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۱۰۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: سازمان صمت پیرامون عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی یک شرکت، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

کد خبر 6093381

دیگر خبرها

  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی