Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروری بر بهترین پیگیری‌های انجام‌شده برای سوژه‌های شما؛ از ماجرای دلالی ماسک‌های ضد کرونا گرفته تا متروی غرب استان تهران.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ از ماجرای متروی غرب تهران تا کمپین هزاران نفر از متخصصان علوم آزمایشگاهی و موضوع اخذ عوارض از محدوده طرح ترافیک توسط شهرداری تهران. همه و همه روی میز پیگیری‌های «فارس من» قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر و کله کروناویروس هم هفته گذشته درمیان سوژه‌های مردم دیده شد! این‌که دلال‌های محترم چطوری برای فروش ماسک‌ تنفسی، خونِ مردم را در شیشه کردند. همراه من باشید با گزارش هفتگی پیگیری‌ها.

 

اول| کرونا ویروس به «فارس من» رسید!/ ماسک‌های تنفسی سوژه تازه دلال‌ها

اپیدمی «کرونا» خیلی‌ها را نگران کرده؛ سازمان جهانی بهداشت برای همین توصیه‌هایی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر تجویز کرده است. مسؤلین وزارت بهداشت ولی مکرراً تأکیده کرده‌اند تا این لحظه نمونه‌ی مثبتی از ابتلا به بیماری در ایران دیده نشده. خبری که البته نافی اقدامات ایمنی برای پیشگیری از ابتلا نیست. برخی شهروندان برای همین از ماسک‌های تنفسی استفاده ‌می‌کنند. ماسک‌هایی که اگر مرغوب بوده و مرتباً تعویض شود، می‌تواند تا حدی از استنشاق ویروس جلوگیری کند. برای اطلاعات بیشتر درباره روش‌های پیشگیری از ابتلا به «کرونا» این گزارش را بخوانید.

همین افزایش تقاضا برای ماسک‌های تنفسی، حضرات دلال را به طمع انداخته است. برای آن‌که ماسک‌های ارزان دیروز را با بهای چند برابر به خلق‌الله بفروشند. بعضی سودجوها هم متأسفانه درحال توزیع ماسک‌های درجه چندم به‌جای ماسک باکیفیت در بازار هستند. همین موجبات نگرانی مردم شده؛ آنقدر که جمعی از آن‌ها باتشکیل یک کمپین در «فارس من» خواستار ورود مسؤلین و برخورد با متقلبان شوند.

در این کمپین آمده است: «هم‌اکنون در بازار ایران ماسک مدل ۸۲۱۰ که تا پیش از این با قیمت ۶تا۷ هزار تومان قابل خریدن بود، به بیش از ۲۱هزار تومان رسیده است! این درحالی است که هنوز گزارشی مبنی بر رسیدن کرونا به ایران تأیید نشده. اگر خدایی نکرده ویروس وارد ایران شود، آن وقت است که همین ۲۱۰۰۰ تومان می‌شود دو برابر و صد برابر! یادمان باشد وقتی همه چیز پول شد و جان و مال دیگران برایمان بی‌ارزش شد، روزی هم جان و مال ما برای دیگران بی‌ارزش خواهد شد.»

موضوع مهمی است؛ همکاران من پیگیری کردند. محمدعلی اسفنانی رئیس تعزیرات تهران پاسخگو شد. وی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «برخی مراکز فروش تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها ماسک‌های معمولی را به جای ماسک‌های باکیفیت N۹۵ به مردم عرضه می‌کنند. هم چنین مواردی از فروش ماسک‌های بی‌کیفیت گزارش شده که با آنها برخورد شده است. ظرف یکی دو روز آینده نتایج بازرسی‌ها اعلام خواهد شد.»

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران همچنین در مورد گران‌فروشی ماسک‌ها در سطح داروخانه‌ها گفت: «پرونده گرانفروشی ماسک نیز تشکیل شده و بازرسی‌ها در حال انجام است.» از پیگیری‌های آقایان باید تشکر کرد. نباید اجازه داد سودجوها این‌بار به این بهانه برای مردم دندان تیز کنند. «فارس من» هم‌چنان پیگیر ماجرا است.

 

دوم| مرثیه‌ای برای یک مترو؛ عاقبت خط‌‌آهن غرب تهران چه خواهد شد؟

مردم شهرستان‌های غربی تهران حسابی گرفتارند. ده‌ها هزار نفر که شبانه‌روز درگیر ترافیک‌های سنگین برای رفت‌وآمد به پایتخت هستند. از ملارد و شهر قدس گرفته تا شهریار. اغلب از مستضعفین؛ مردم تنگ‌دستی که رفت‌وآمد به تهران برای آن‌ها حتماً از دلخوشی نیست. بنزین که گران شد، دردهای آن‌ها اضافه شد. شاید اگر زودتر از این‌ها مترو کشیده شده بود، مشکلات کمتری داشتند. مطالبه‌ی آن‌ها همان اوایل راه‌اندازی «فارس من» ثبت شد. با هزاران امضا.

در این کمپین آمده بود: «روزانه هزاران نفر از مردم از شهریار، اندیشه، مارلیک، فردیس، ملارد، سرآسیاب و غیره برای حضور در محل کار به تهران می‌آیند. مسیر نیم‌ساعته را بین ۴ تا ۶ ساعت در ترافیک هستند. این واقعاً ظلم است. احداث یک خط مترو همه مردم این مناطق نجات پیدا می‌کنند.» از همان روز اول پیگیر مطالبه‌ی آنها شدیم. مطلب را بارها از استاندار تهران، معاون عمرانی و دیگر مسؤلین مرتبطه پیگیری کردیم. همه‌شان امروز و فردا می‌کردند. استاندار تهران قبلاً وعده کرده بود عملیات عمرانی را تا انتهای همین امسال آغاز خواهد کرد.

 

نشد که نشد. حالا معاون عمرانی استاندار گفته قرار بوده این خط‌آهن با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید و راه‌آهن احداث شود. طولانی شدن ماجرا هم تقصیر مجموعه‌های زیر نظر راه‌آهن و وزارت راه‌وشهرسازی است. تقی‌زاده به خبرنگار ما می‌گوید: «به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود عملیات اجرایی قطار شهری غرب استان تهران در نیمه نخست سال ۹۹ آغاز خواهد شد.» مردم هم‌چنان چشم‌انتظارند. کاش حضرات مسؤلین کمی تکان بخورند.

 

سوم| زورگیری به سبک شهرداری!/ دیوان عدالت: دریافت عوارض طرح ترافیک غیرقانونی است

​شهرداری پول ندارد. توان پول درآوردن هم ندارد. بیشتر از ۳ سال گذشته را مداوم برای جبران کم و کسری‌ها، مشغول افزایش هزینه‌های شهری است. هر روز یک طرح و عوارض نو. یکی از آن‌ها عوارض طرح زوج و فرد است. عوارضی که زورکی علاوه بر جریمه‌هایی که پلیس برای راننده‌ها منظور می‌کرد، دریافت کردند. از همان ابتدای اجرای طرح سر و صداهای زیادی بلند شد. خیلی‌ها معتقد بودند اقدام شهرداری اساس قانونی ندارد. مردم بیشتر.

جمعی از مردم برای همین یک کمپین تشکیل دادند؛ کمپینی که برای اعتراض به همین موضوع تشکیل شده بود. در یک‌سال گذشته بچه‌های گروه اجتماعی از هر مقامی که توانستند، پیگیری کردند. از شهرداری گرفته تا ناجا؛ تا فرمانداری تهران و سرآخر دیوان عدالت اداری. حتی باوجود اعلان صریح فرمانداری و پلیس راهور مبنی بر غیرقانونی بودن اخذ این عوارض، مرغ شهرداری یک پا داشت. حناچی معتقد بود اخذ این عوارض بر اساس مصوبه شورا است و ایراد قانونی بر آن مترتب نیست.

پلیس پیگیر ماجرا شد. شکایت کرد. دیوان عدالت اداری برای بررسی ماجرا به پرونده وارد شد. هیأت عمومی دیوان بعد از بررسی پرونده اعلام کرد: «مصوبه شورا برای اخذ عوارض از محدود ترافیک، مغایر ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است و مستند به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.» خدا را شکر! عاقبت وجوه پرداختی مردم پس به شهرداری بابت همان عوارض کذایی چه می‌شود؟ معلوم نیست! شهرداری که زیر بار نمی‌رود. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره این گزارش را بخوانید.

 

چهارم| درباره کمپین هزاران نفری متخصصین علوم آزمایشگاه/ وزارت بهداشت: پیگیری می‌شود

بیشتر از ۲۵۰۰ نفرند؛ تحصیل‌کرده‌های علوم آزمایشگاهی که مورد بی‌مهری وزارت‌خانه و مراکز تخصصی قرار گرفته‌اند. آنها با تشکیل یک کمپین در «فارس من» خواستار رسیدگی مسؤلین به مشکلاتشان شدند. اول این‌که چرا در برخی آزمایشگاه‌ها، به جای استفاده از نیروهای با تحصیلات مرتبط، از گرایش‌های متفرقه استفاده می‌شود؟ چرا پرداختی به این قشر زحمت‌کش علاوه بر همه‌ی مشکلات و سختی‌های کار، کمتر از مصوبات دولت است؟ و این‌که چرا نام آنها در قانون «ارتقای بهره‌وری نظام سلامت» دیده نشده است؟

آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت پاسخ داد. در این جوابیه آمده است: «از رئیس جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور (جابک) خواسته شده به منظور پیگیری اشتغال دانش‌آموختگان رشته علوم آزمایشگاهی و افزایش شانس کاریابی در بازار کار آزمایشگاه پزشکی، نسبت به تهیه فهرست دانش آموختگان متقاضی و آماده به کار در استان‌های مختلف اقدام نماید. تا این اداره کل بتواند فهرست اسامی متقاضیان را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهد.»

 

مسؤلین مرتبط در وزارت بهداشت البته از این‌که انجمن صنفی مربوطه هنوز لیست مورد نظر را ارسال نکرده، شکایت دارند. هر چه که هست امیدواریم مشکلات این بچه‌ها هم با تعامل انجمن صنفی و وزارت‌خانه هر چه سریعتر رفع و رجوع شود.

 

«فارس من» حالا یک‌ساله شده است. ظاهر جدید و امکانات تازه‌ی سامانه به‌زودی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هدف تعاملی‌تر شدن هر چه بیشتر خبرگزاری است. برای آنکه شما سردبیر واقعی آن باشید. برای آنکه مطالب بخش‌های مختلف خبرگزاری به‌طور واقعی محصول سفارش و نیازهای شما شود. برای آنکه بدانید بزرگ‌ترین خبرگزاری کشور متعلق به شما است. «فارس من» شبانه‌روز برای تحقق این هدف در کنار شما است. منتظرتان هستیم.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس من کرونا ویروس پیشگیری از ویروس کرونا عوارض طرح ترافیک طرح ترافیک ملارد اندیشه شهریار کرج محمد آزادی ماسک تنفسی فروش ماسک دیوان عدالت اداری علوم آزمایشگاهی علوم آزمایشگاه ماسک های تنفسی وزارت بهداشت هزاران نفر پیگیری ها برای همین برای آنکه خواهد شد یک کمپین فارس من ماسک ها برای آن ی آن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

تین نیوز

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ماموریت داد که تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به نصب دوربین های ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان افزود: با توجه به پیگیری های انجام شد برای تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این محور آزادراهی از طریق مولدسازی، ضرورت دارد که دستگاه های ذی ربط در اجرای توافقات سرعت عمل داشته باشند.

وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان نیز با توجه تعریف مثلث طلایی گردشگری بین استان های فارس، اصفهان و یزد، جاذبه های طبیعی پیرامون آزادراه شیراز اصفهان را با تمرکز بر حفظ محیط زیست معرفی و زمینه های استفاده گردشگران و عموم از این جاذبه ها را فراهم کند.

ایمانیه از مدیریت امور شعب بانک ملی و بانک مسکن استان نیز خواست ظرف ۲ هفته نسبت به پیگیری و واریز تسهیلات ماده ۵۶ برای اجرای قطعه تنگ خیاره به لپویی اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

ایمانیه، همچنین به اداره کل راه و شهرسازی فارس ماموریت داد تا نسبت به بررسی اتصال آزادراه شیراز اصفهان به شهر مرودشت جهت سهولت بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید اقدام و نتیجه بررسی را در جلسه آتی اعلام کند.

وی، همچنین از اداره کل امور عشایر فارس خواست که با هماهنگی شرکت ساخت و بهره برداری از آزادراه و همچنین فرمانداری های ذی ربط، تمهیدات لازم برای عبور ایمن ایلات یا تعیین مسیر جایگزین اتخاذ کند.

استاندار فارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس را نیز مامور کرد تا پیگیری لازم برای استقرار کامل اورژانس در آزادراه شیراز اصفهان طبق استانداردهای کشوری و حسب مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان انجام و نتیجه را اعلام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا