Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری وابسته به معارضان سوری از نشست محرمانه شبه‌نظامیان کُرد با افسران ارتش سوریه در فرودگاه نظامی الطبقه به منظور درخواست برای تقویت حضور در برابر نیرو‌های ترکیه خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شورای نظامی شهر الطبقه در غرب استان الرقه، وابسته به گروه نیرو‌های دموکراتیک سوریه گفت: فرماندهانی از این گروه با افسرانی از ارتش سوریه در فرودگاه نظامی الطبقه به منظور بررسی تازه‌ترین تحولات منطقه دیداری محرمانه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه خبری «استپ نیوز» متعلق به گروه‌های معارض سوری نوشت: «فرماندهان شورای نظامی نیرو‌های دموکراتیک سوریه از افسران ارتش سوریه خواستند حضور خود را در مناطق خط تماس با ارتش ترکیه و گروهک مسلح موسوم به ارتش [آزاد]و گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه در شمال استان رقه و به خصوص پیرامون منطقه عین عیسی و جاده بین المللی تقویت کنند».

به گفته فرماندهان شورای نظامی الطبقه، افسران ارتش سوریه به آن‌ها گفتند سعی خواهند کردند در مقطع پیش رو نیرو‌ها و تجهیزات نظامی بیش‌تری به مناطق شمالی الرقه ارسال کنند.

پایگاه خبری استپ نیوز به نقل از خبرنگار خود در استان الرقه هم گزارش داد: «شورای نظامی الرقه روز پنجشنبه تجهیزاتی نظامی به پیرامون منطقه عین عیسی در شمال الرقه فرستاده است و آسمان شهر تل ابیض و منطقه سلوک شاهد پرواز گسترده هواپیما‌های شناسایی ارتش ترکیه است».

ارتش سوریه به منظور مقابله با تجاوز نظامی ترکیه در شمال سوریه در ۲۴ مهر ماه گذشته وارد شهر «الطبقه» و فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحد‌هایی از نیرو‌های کُرد در آن مستقر هستند.

ارتش سوریه در چارچوب توافق انجام شده تحت نظارت روسیه میان دولت سوریه و نیرو‌های دموکراتیک سریه (قسد) وارد الطبقه و فرودگاه نظامی آن شد که در نزدیکی سد فرات یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سد‌های سوریه واقع شده است.

ارتش سوریه این فرودگاه را در اگوست سال ۲۰۱۴ در نبرد با گروهک تروریستی داعش از دست داد.

ترکیه در ۱۷ مهر ماه از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیرو‌های زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبه نظامیان کرد نیرو های دموکراتیک سوریه نیرو های دموکراتیک افسران ارتش سوریه فرودگاه نظامی ارتش سوریه نظامی الطبقه شورای نظامی استان الرقه پایگاه خبری نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه