Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولف دو کتاب ایران ۲۰ و آمریکا منفی ۲۰ گفت: کتاب ایران ۲۰ گویای پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در مقایسه با دوره پهلوی و سایر کشور‌های دنیا طبق آمار‌های جهانی است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بدون شک رویارویی با دشمن تا بن دندان مسلح به مراتب آسان‌تر از رویارویی با دشمنی است که با جنگ تصویرسازی و شبهه افکنی به دنبال تزریق یاس و ناامیدی در بین مردم یک کشور است؛ چرا که با چیره شدن یاس و ناامیدی بر یک ملت شکست آن ملت با تحمیل کمترین هزینه بر دشمن قطعی است و چه بسا این شکست نیز به دست پیاده نظام خودی که قربانیان تصویرسازی جعلی دشمن هستند رقم بخورد و این راهبردی است که نظام سلطه به سردمداری آمریکا در این سال‌ها علیه ملت ایران به کار گرفته و چه بسا برخی‌ها نیز غافل از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این جنگ تصویرسازی دچار وادادگی و تسلیم دشمن شده و از قطار انقلاب پیاده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به هر روی در برهه کنونی که جنگ تصویرسازی دشمن علیه انقلاب اسلامی اوج گرفته ضرورت ایجاب می‌کند تا محققین و پژوهشگران در مقام فرماندهان رویارویی با جنگ تصویرسازی دشمن ظاهر شده و با بیان واقعیت‌ها بیش از این مجال جولان به دشمن ندهند.

رضا قیومی پور، پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین (ع) از جمله پژوهشگرانی است که با تالیف دو کتاب ایران ۲۰ و آمریکا منفی ۲۰ با استناد به آمار‌های جهانی در این عرصه قدم نهاده و در هر یک  از این آثار به طور جداگانه به بیان موفقیت‌های جمهوری اسلامی در این چهار دهه و بیان واقعیت‌هایی که زمینه ساز افول جهان غرب و به ویژه آمریکا هستند، پرداخته است. «خبرگزاری دانشجو» در ایام چهل و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفتگویی با این پژوهشگر جوان ترتیب داده که در ادامه آن را می‌خوانید:   از تحمیل جنگ و مهار پیشرفت‌ها تا جنگ تصویرسازی دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره به فراخور شرایط و اتفاقات یک راهبرد را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است. مثلا یک راهبرد دشمن تغییر رژیم و جایگزین کردن رژیم جدید از طریق کودتا و جنگ نظامی بوده و یا در مقطعی راهبرد مهار پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را در پیش گرفتند؛ اما در اجرای هر دو راهبرد با شکست مواجه شدند.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در در دیدار با جهادگران و بسیجیان که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، گفتند اگر دشمن از سمت شرق کشور به ما حمله کند و ما تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود را ببریم و از سمت غرب کشور دفاع کنیم این باعث شکست ما می‌شود، چون ما عرصه تهاجم دشمن را در حال حاضر نشناختیم. همچنین رهبر معظم انقلاب گفتند امروز عرصه تهاجم دشمن این است که ابتدا یک تصویر غیر واقعی از ایران به مردم کشورمان و دنیا نشان دهند و بعد یک تصویر غیر واقعی از خود به دنیا نشان دهند و این عرصه تهاجم دشمن است. با این وجود در حال حاضر سومین راهبرد دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران پس از راهبرد تغییر رژیم و مهار پیشرفت‌های جمهوری اسلامی جنگ تصویرسازی و محاصره تبلیغاتی است.  
امروز دشمن با توجه به دستاورد‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کند تا از طریق جنگ تصویرسازی ابتدا این موفقیت‌ها را بپوشاند و در گام بعدی این موفقیت‌ها را به عنوان نقاط ضعف نشان دهد. مثلاً دشمن برای تضعیف موفقیت‌های کشور در حوزه موشکی می‌گوید شما این همه در داخل مشکل اقتصادی دارید توسعه موشکی چه دستاوردی برای شما دارد و یا به مردم دنیا می‌گویند ایران به دلیل توسعه فعالیت‌های موشکی خود به دنبال جنگ افروزی است. همچنین با توجه به پیشرفت‌های هسته‌ای دشمن می‌گوید چرخ اقتصاد مردم ایران نمی‌چرخد بعد می‌خواهند چرخ سانتریفیوژ‌ها را بچرخانند. با این وجود دشمن در هر کجا که نقطه قوتی وجود داشته یا تلاش کردند که این موفقیت‌ها را بپوشانند و یا آن‌ها را به عنوان نقطه ضعف وانمود کنند.
مقابله با جنگ تصویرسازی با آمارهای جهانی
یکی از مسائلی که در راستای جنگ تصویرسازی دشمن با آن مواجه ایم ارائه آمار‌ها و رتبه‌های مختلف در سایت ها، کانال ها، گروه‌ها و متاسفانه از زبان مسئولان مختلف برای مایوس سازی و زدن روح امید در مردم است مثلا بار‌ها بر این موضوع تاکید شده که ایرانی‌ها افسرده‌ترین و عصبانی‌ترین مردم دنیا هستند و بیشترین خودکشی را در دنیا دارند. به هر روی رهبر معظم انقلاب نیز در بخش آخر بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرده اند: «پیش از همه چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه قفل ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.

آنچه می‌گویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّت‌های عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز بر حذر داشته ام و برحذر می‌دارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است».   گرفتار شدن آقای پژوهشگر در محاصره تبلیغاتی دشمن! با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب ما در راستای مقابله با جنگ تصویرسازی دشمن به سراغ ابزاری به نام آمار‌های بین المللی که معمولا به عنوان یک تهدید بیان می‌شدند، رفتیم. به گونه‌ای که در ابتدا تحقیقی را با کمک بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام انجام دادیم تا به آمار‌های موسسات بین المللی اشراف پیدا کنیم و پس از این اشراف در مرحله دوم این فرضیه را مطرح کردیم که آیا می‌شود این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد یا خیر؟ علی‌ای حال ما در این مسیر تصمیم گرفتیم تا رتبه‌های زیر ۲۰ ایران در آمار‌های جهانی را شناسایی کنیم اگر چه اعتراف می‌کنیم در ابتدا خود ما نیز در محاصره تبلیغاتی دشمن افتاده بودیم، اما در نهایت حدود ۱۷۰ شاخص مختلف را در ۱۳ حوزه شامل ظرفیت ها، سلامت، آموزش، کشاورزی، انرژی، صنعت و معدن، فناوری، اقتصاد، ورزش، حوزه نظامی، بخش علمی، توسعه انسانی و قدرت جهانی شناسایی کردیم که ایران در این شاخص‌ها طبق آخرین به روزرسانی‌های آمار‌های جهانی زیر رتبه ۲۰ قرار داشت که در نهایت این یافته‌ها را در قالب کتابی با عنوان «ایران ۲۰» منتشر کردیم.

در حال حاضر کتاب ایران ۲۰ به چندین زبان زنده دنیا از جمله عربی، ترکی استانبولی، اردو و انگلیسی ترجمه و در دیگر کشور‌ها هم مورد استفاده قرار گرفته و در قالب نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن عرضه شده است. البته همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب هم در اردیبهشت ماه سالجاری ما غرفه‌ای را با عنوان گام دوم برپا کردیم و با استفاده از محتوای کتاب ایران ۲۰ رتبه‌ها و پیشرفت‌های مختلف کشورمان را به نمایش گذاشتیم. همچنین پس از بازدید رهبر معظم انقلاب از غرفه گام دوم کتاب ایران ۲۰ به ایشان اهداء شد.

تاکنون ۲۰ هزار جلد از کتاب ایران ۲۰ منتشر شده و ما قصد داریم در مراحل بعد هم محتوای آن را بروزرسانی کنیم و هم محتوای جدید به آن بیافزاییم. به هر حال محتوای کتاب ایران ۲۰ بازخورد‌های جالبی داشته، چون ما هر جا در مورد محتوای این کتاب بحث کرده ایم مورد استقبال مردم قرار گرفته و خیلی‌ها می‌گفتند برای ما باعث غرور است که توانسته ایم به چنین دستاورد‌ها و پیشرفت‌هایی برسیم.  
اعتراف دشمن جدال احسن است؛ با این وجود اولین کارکرد استفاده از آمار‌های بین المللی این است که ما از طریق منابع دشمن همچون بانک جهانی، سازمان بهداشت جهانی و فائو می‌توانیم موفقیت‌ها و دستاورد‌های جمهوری اسلامی را بازگو کنیم و البته استناد به این آمار‌ها نیز موثر است، چون وقتی به آمار‌های وزارت کشور و یا مرکز آمار ایران استناد می‌کنیم برخی‌ها منکر پیشرفت‌ها می‌شوند.   زبان گفتگو با استادی که اسرائیل را به رسمیت می شناسد
نکته دیگر اینکه آمار‌های بین المللی زبان گفتگو با سلایق مختلف هستند؛ مثلاً ما در همین تهران استادی داریم که می‌گوید، چون سازمان ملل اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد من هم اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم پس معیار حقانیت برای این استاد سازمان ملل است؛ با این وجود وقتی در گفتگو با این استاد به آمار‌های سازمان ملل در خصوص پیشرفت‌های ایران استناد می‌کنیم او باید این آمار‌ها را بپذیرد. مثلا دفتر توسعه سازمان ملل شاخصی برای توسعه انسانی دارد با عنوان HDI که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به رتبه بندی حوزه‌های مختلف مثل امید به زندگی، کیفیت نظام آموزشی، درآمد واقعی و سرانه درآمد ملی بر اساس نمره HDI رتبه بندی می‌پردازد با این وجود طبق این شاخص سازمان ملل می‌گوید در طول سالهای۱۹۸۰ تا ۲۰۱۶ ایران بالاترین رشد توسعه انسانی را در دنیا داشته است؛ پس وقتی با استادی که معیار حقانیت برای او سازمان ملل است صحبت می‌کنیم او باید این آمار را بپذیرد.

کتاب ایران ۲۰ با توجه به رتبه‌های ایران در آمار‌های بین المللی تدوین شده است؛ مثلا ما در این کتاب ایران پهلوی را با جهان آن دوره و ایران اسلامی را با جهان امروز مقایسه کرده ایم. با این وجود رتبه‌های بین المللی ایران در دوران پهلوی و رتبه‌های بین المللی ایران در دوران جمهوری اسلامی در این کتاب مشخص شده پس نمی‌توان هیچ شبهه‌ای به میانگین رشد ایران در دوران جمهوری اسلامی وارد کرد.

همچنین بخشی از کتاب ایران ۲۰ به نرخ رشد پرداخته است؛ مثلا بانک جهانی شاخصی برای پیشرفته کشور‌ها دارد به نام درصد رشد باسوادان که طبق این شاخص درصد باسوادان بالای ۱۵ سال ایران در سال ۱۹۷۶، ۳۷ درصد بوده و در آخرین به روز رسانی این شاخص در سال ۲۰۱۴ به ۸۵ درصد افزایش یافته است؛ با این وجود شاید این سوال مطرح شود که اگر پهلوی هم بود این درصد محقق می‌شد؟ ما برای اینکه در کتاب ایران ۲۰ به این سوال پاسخ بدهیم درصد رشد باسوادان تمام کشور‌های دنیا را که اطلاعات آن‌ها در سایت بانک جهانی ثبت شده بررسی کردیم و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که جمهوری اسلامی بیش از هر دولت دیگری در طول ۴۰ سال گذشته مردمش را باسواد کرده یعنی ایران رتبه اول درصد رشد باسوادان را دارد.

ما در گذشته به خاطر نبود خدمات بهداشتی و پزشکی و نبود پزشک مجبور بودیم با منت کمبود پزشک را از طریق دیگر کشور‌ها جبران کنیم؛ اما امروز به جایی رسیده‌ایم که توریسم سلامت داریم و از کشور‌های مختلف دنیا برای درمان به ایران سفر می‌کنند. با این وجود ما در کتاب ایران ۲۰ به بررسی پیشرفت‌های ایران در حوزه پزشکی در مقایسه با سایر کشور‌ها پرداخته ایم. مثلا کاهش مرگ و میر نوزادان یکی از مواردی است که برای مردم ایران کاملا محسوس است به همین دلیل ما با بررسی کاهش مرگ و میر در سایر کشور‌ها به این نتیجه رسیدیم که ایران دارای رتبه یازدهم کاهش مرگ و میر نوزادان در هر ۱۰۰ هزار نفر در کل دنیا است؛ پس دیگر شبهه‌ای نسبت به این پیشرفت وارد نیست.

با وجود پمپاژ خبر‌های دروغ علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران، اما متاسفانه آسیبی که وجود دارد این است که کسی حاضر نیست چند دقیقه در مورد بررسی صحت و سقم این خبر‌ها تحقیق کند. با این وجود ما در کتاب ایران ۲۰ برای بالا بردن اعتبار کار علاوه بر ذکر منبع، کیو آر کد را نیز در تمام صفحات کتاب قرار دادیم تا مخاطب از طریق یک نرم افزار تلفن همراه به طور مستقیم وارد صفحات مربوط به سایت‌هایی شود که به رتبه بندی ایران پرداخته اند.   دروغ بزرگ!
یکی از دروغ‌های بزرگی که همواره در فضای مجازی مطرح می‌شود این است که می‌گویند مردم ایران افسرده‌ترین مردم دنیا هستند و خودکشی در این کشور بیش از دیگر کشور‌ها است؛ اما واقعیت این است که ایران از مجموعه ۱۸۳ کشور در دنیا رتبه ۱۶۴ خودکشی را دارد؛ یعنی ما جزو ۲۰ کشور با کمترین خودکشی هستیم. به هر روی وقتی ما بحث خودکشی را بررسی می‌کردیم این سوال را نیز پرسیدیم که چرا می‌گویند مردم ایران افسرده هستند؟ که برای یافتن پاسخ این سوال به جنگ تصویر سازی رسیدیم و متوجه شدیم که دشمن می‌خواهد از این طریق نقطه قوت ما را که محرم و صفر و گریه برای ابا عبدالله الحسین (ع) است به نقطه ضعف تبدیل کند و از این طریق ملت ایران را مردمی افسرده نشان دهد و این در حالی است که کشور‌های اروپایی خود در خودکشی، اضطراب، استرس و افسردگی در دنیا سرآمد هستند و بدترین وضعیت متعلق به این کشور هاست.

ایران در دوره پهلوی و قاجار در عقب ماندگی کامل علمی بوده، اما امروز در بحث تولیدات و مستندات علمی و مقالات رتبه اول منطقه و رتبه شانزدهم جهان را دار هستیم با این وجود شبهه‌ای که مطرح می‌شود این است که می‌گویند مقالات تولید شده در ایران از کیفیت علمی برخوردار نیستند. برای پاسخ به این شبهه و بررسی کیفیت مقالات یک راهکار وجود دارد و آن هم تعداد ارجاعات به مقالات است که بنابر آمار‌های موجود ایران رتبه اول منطقه و رتبه هفدهم جهان را داراست.

در گزارشی که در سال ۲۰۱۰ توسط نشریه نیوساینتیست منتشر شده آمده که ایران دارای سریع‌ترین نرخ رشد علمی در جهان بوده و ۱۱ برابر میانگین جهانی رشد علمی داشته است. با این وجود رهبر انقلاب معتقدند که ما به خاطر عقب ماندگی که در دوره پهلوی و قاجار داشته‌ایم ۵۰ سال از قله علمی دنیا عقب هستیم. به هر روی ایران امروز در برخی از حوزه‌ها مثل نانو، سلول‌های بنیادین، فناوری هسته‌ای و فضایی به قله‌های علمی دنیا رسیده و جزو کشور‌های برتر دنیا است، اما در مجموع علم هنوز دارای عقب‌ماندگی هستیم، چون در دوران پهلوی سیاستمدارانی داشتیم که معتقد بودند مردم ایران حتی نمی‌توانند «آفتابه» هم بسازند.

بحث مهمی که وجود دارد این است که گفتن دستاورد‌ها در کتاب ایران ۲۰ به معنای نفی آسیب‌ها در کشورمان نیست و رهبر معظم انقلاب نیز که بیش از همه در بیان پیشرفت‌های کشور پیشرو هستند چندین مرتبه هم در حرم رضوی و هم در بیان گام دوم فرمودند: ایران طبق آمار بانک جهانی از نظر عدم استفاده از ظرفیت‌های خود در دنیا اول است؛ بنابراین ما باید آسیب‌ها را هم ببینیم و هیچ وقت به خاطر پیشرفت‌هایی که به دست آورده ایم مغرور نشویم.   قطعا پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف قابل قیاس با دوره پهلوی نیست؛ اما متاسفانه به نسبت سایر بخش‌ها در زمینه اقتصاد پیشرفت نکرده ایم؛ با این وجود باید خود به دنبال شناسایی علت عدم پیشرفت در بخش اقتصاد باشیم. در غیر اینصورت اگر غفلت کنیم دشمن در کنار روایت این آسیب، ایستادگی و مقاومت در مقابل آمریکا را که نقطه قوت ما هستند به عنوان دلیل مشکلات اقتصادی کشور مطرح می‌کند.

طبق بررسی‌هایی که ما در حوزه‌های مختلف مثل شیلات، زعفران، مرکبات، پوشاک و نساجی، خرما و خدمات فنی مهندسی انجام دادیم به این جمع بندی رسیدیم که در هر کدام از این حوزه‌ها ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که اگر از هر کدام از آن‌ها استفاده شود باعث ارزآوری، ایجاد اشتغال و رونق صادرات خواهند شد. به هر روی هدف ما از انجام این بررسی که در نهایت عنوان منهای نفت را برای آن انتخاب کردیم این بود که بگوییم در کشورظرفیت‌هایی داریم که می‌توانند چند درصد از فروش سالیانه نفت را جبران کنند، اما به دلیل عدم توجه به ظرفیت‌های داخل از آن‌ها غفلت شده است. معتقدم اگر ما توانسته ایم در حوزه‌های مختلف با اتکاء به مردم، توجه به ظرفیت‌های داخل و مدیریت جهادی پیشرفت کنیم پس می‌توانیم در بخش اقتصاد هم پیشرفت کنیم.   تصویر فاجعه بار غرب در آمریکا منفی ۲۰
وقتی که ما در حال بررسی وضعیت کشور‌های مختلف طبق آمار‌های جهانی بودیم تمرکزمان بیشتر روی ایران بود با این وجود متوجه شدیم که آمریکا و غرب نیز در بر اساس شاخص‌های منفی موجود در آمار‌های جهانی رتبه‌های زیر بیست فراوانی دارند پس ما با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: یک بخش از جنگ تصویرسازی این است که دشمن ایران را سیاه نشان می‌دهد و یک بعد دیگراین است که خود را در دنیا غیرواقعی نشان می‌دهند به این جمع بندی رسیدیم که می‌توانیم کتاب آمریکا منفی ۲۰ راهم به وجود بیاوریم.

کتاب آمریکا منفی ۲۰ را باید کتاب غرب منفی ۲۰ بدانیم، چون هر کجا که در آمار‌های جهانی آمریکا را می‌بینیم چند کشور غربی دیگر هم در کنار آن حضور دارند. کتاب آمریکا منفی ۲۰ با استناد به منابع معتبر بین المللی در چهار حوزه آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، اقتصاد و سلامت گردآوری شده به گونه‌ای که بنابر بررسی صورت گرفته این کشور در شاخص‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی شامل خشونت، آمار زندانیان، وضعیت فاجعه بار زنان، وضعیت کودکان، ثبات خانواده، سرقت و مواد مخدر، در بخش شاخص‌های مربوط به بخش بهداشت و سلامت شامل اضطراب و استرس، چاقی، سرطان، مرگ بر اثر دیوانگی و آلزایمر، مرگ بر اثر پارکینسون، سقط جنین، تولید محتوای مستهجن و ترافیک، در شاخص‌های مربوط به بخش اقتصاد شامل نابرابری اقتصادی، نرخ فقر، شکاف حاصل از فقر، بدهی خارجی و کسری بودجه و در شاخص‌های مربوط به بخش سیاسی شامل فساد سیستماتیک و اعتماد به دولت جزو چند کشور اول دنیا است.
پنجه طلاق بر شهر عشاق 
سرطان یکی از مواردی است که همواره مردم ایران را به دلیل بالا بودن آمار مبتلایان می‌ترسانند؛ اما بنابر اعلام مرکز جهانی تحقیقات سرطان در سال ۲۰۱۸ استرالیا، نیوزیلند، ایرلند، مجارستان، آمریکا، بلژیک، فرانسه، دانمارک، نروژ، هلند، کانادا، انگلیس، آلمان و سوئیس به ترتیب بالاترین تعداد مبتلایان به سرطان را داشته اند؛ با این وجود ایران در بین ۲۰ کشور اول دنیا در ابتلاء به سرطان هیچ جایگاهی نداشته است. همچنین شهر پاریس در دنیا به نام شهر عشاق شناخته می‌شود؛ اما فرانسه بعد از کشور‌های لوکزامبورگ و اسپانیا سومین کشور دنیا از نظر درصد طلاق محسوب می‌شود و کشور‌های روسیه و آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از طرفی امروز آمریکا از بعد امنیت برای زنان در کنار کشور‌های جنگ زده قرار دارد به هر حال وضعیت این کشور‌ها در حوزه‌های مختلف مثل سرقت، مواد مخدر، خشونت، امنیت زنان، کودکان و شاخص‌های مختلف مشخص است؛ اما از طریق جنگ تصویرسازی و تبلیغاتی و از طریق رسانه‌ها شرایط را برعکس جلوه می‌دهند.

ما در حوزه‌های مختلف تجربه‌های موفق، الگو‌های موفق و مدیریت‌های جهادی موفق فراوانی کسب کرده ایم؛ بنابراین برای اینکه قوی شویم باید از تجربه ها، الگو‌ها و مدیریت‌های جهادی موفق الگوبرداری کنیم. از طرفی باید به ظرفیت‌های کشور توجه شود، چون تا زمانی که بنشینیم و برای حل مشکلات به دنبال این باشیم که آیا دنیا با ما مذاکره می‌کند یا نمی‌کند و یا توافق حاصل می‌شود یا نمی‌شود مشکلات همچنان باقی خواهند ماند.

معتقدم ما راهی جز تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور چه ظرفیت‌های طبیعی و چه ظرفیت‌های انسانی نداریم، اما مانعی که وجود دارد این است که روی رفع آسیب‌هایی که در روند بهره برداری از ظرفیت وجود دارند تمرکز نمی‌شود به هر حال رفع این مانع نیازمند یک عزم و حرکت جهادی است.

با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم باید از نامزد‌ها مطالبه کنیم که چقدر ظرفیت‌های بالقوه جمهوری اسلامی را می‌شناسند و چه راهکار‌هایی برای استفاده از این ظرفیت‌ها دارند؛ اما متاسفانه بحث‌ها و دعوا‌ها به سمت دیگری می‌رود. معتقدم مطالبه شفافیت، عدالتخواهی و اعلام اموال نامزد‌ها خوب است، اما این کف کار است، چون وقتی نماینده‌ای بخواهد عدالت را برقرار کند یعنی مشکلات مردم را حل کند، با فساد مقابله کند و سازوکار‌ها را اصلاح کند ابتدا باید ببیند چه ظرفیت‌هایی برای قدم برداشتن در این حوزه‌ها وجود دارد و اگر این ظرفیت‌ها را نشناسد قطعا نمی‌تواند نماینده خوبی برای مردم باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتاب ایران 20 پیشرفت های هسته ای بیانیه گام دوم انقلاب انتخابات مجلس پیشرفت های ایران جنگ تصویرسازی آمارهای جهانی پیشرفت های جمهوری اسلامی اسرائیل را به رسمیت شاخص های مربوط آمار های بین المللی کتاب ایران ۲۰ جنگ تصویرسازی دشمن حوزه های مختلف آمار های جهانی جنگ تصویرسازی جمهوری اسلامی پیشرفت های ایران جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب محاصره تبلیغاتی موفقیت ها جنگ تصویرسازی عرصه تهاجم دشمن ظرفیت های داخل ایران در دوران کاهش مرگ و میر انقلاب اسلامی اسلامی ایران توسعه انسانی اما متاسفانه سایر کشور ها چه ظرفیت دوره پهلوی دیگر کشور ها حال حاضر دستاورد ها سازمان ملل مردم ایران بانک جهانی عقب ماندگی بخش اقتصاد مردم دنیا فاجعه بار ملت ایران رتبه بندی رتبه اول طبق آمار شبهه ای رتبه ها آسیب ها گام دوم ت ایران خبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه ‏حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش خبرگزاری‌ها و رسانه به صورت عموم در ‏دنیا برجسته و بی‌بدیل است.

وی بیان کرد: اگر بگوییم مناقشات و دعواهای دنیا ساری و جاری بوده و ‏اسلحه و مهمات و سلاح آن رسانه‌ها هستند یک واقعیت را بیان کردیم.‏

این مسئول ادامه داد: امروزه رسانه می‌تواند در نقش افسر خط مقدم مبارزه و جهاد تبیین و کمک ‏کننده به تبیین جهاد تبیین باشد، مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است و نقش رسانه‌ها در این میان غیرقابل انکار است.‏

درویشی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی اگر اتفاقی در غزه ‏رخ بدهد به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند چون عقبه رسانه‌ای قوی دارند و افکار ‏عمومی جامعه و دنیا را با آن جنایات همراه می‌کنند، بیان کرد: البته امروز جوان‌های ‏بیداری در اقصی نقاط دنیا پیدا شده‌اند که نمونه آن‌ها را امروز در دانشگاه‌های مختلف ‏آمریکا شاهد هستیم و در واقع شاهد ظهور یک نسل جدید و جوان در این کشور هستیم.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، بیان کرد: رسانه‌ها باید زمینه‌ساز  پیش‌برندگی و توسعه یک کشور و مؤثر در فرهنگ‌سازی یک کشور و ایجاد زمینه و ‏رواج هنجارهای یک جامعه باشند.‏

وی افزود: امروز در آستانه شهادت شهید مطهری و تجلیل از معلمان قرار داریم که باید ‏جدی و واقعی باشد نه از روی رفع تکلیف، چراکه جایگاه معلم رفیع بوده و حرمت معلم ‏با حرمت بزرگان برابری می‌کند.‏

درویشی اضافه کرد: معلم حامل دانش و تربیت است لذا برای ما مهم است و هرچه جایگاه ‏او رفیع باشد جامعه ارتقاء پیدا می‌کند و حرمت‌ها رعایت می‌شود.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: افکار شهید مطهری مهم ‏بوده و همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود قابل استفاده است و باید از کسانی که حق ‏تربیتی و پدری بر گردن ما دارند تجلیل کنیم.‏

وی تأکید کرد: مبارزه با دشمن در خط مقدم و عرصه جهاد تبیین بدون معلمین امکان‌پذیر ‏نیست.‏

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟