Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@21:42:06 GMT

هفته‌ای برفی و بارانی در پیش است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۸۸۴۲

هفته‌ای برفی و بارانی در پیش است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی  افزود: امروز شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده، وزش باد و کاهش محسوس دما دارند. همچنین خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهند داشت.

وی اظهار داشت: فردا یکشنبه به تدریج سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که با تاثیر آن دامنه‌های زاگرس، غرب و شمال غرب بارش برف خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتفاعات البرز، زاگرس جنوبی و جنوب غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد، اواخر وقت فردا جریانات بر روی سواحل دریای خزر شمالی می‌شود و اواخر وقت بارش در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

گودرزی ادامه داد: دوشنبه هم گستره و هم قدرت سامانه بارشی تقویت می شود و نیمه شمالی و دامنه های زاگرس بارندگی خواهند داشت، شدت بارش برف دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و جنوب لرستان خواهد بود.

به گفته وی سه شنبه بارش ها پراکنده می شوند و تا چهارشنبه که موج بعدی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود، این روند ادامه دارد.

بارش پراکنده در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح تهران ۴ درجه زیر صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد، تهران نیز از فردا شب و طی روز دوشنبه بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و دما نیز روند افزایشی خواهد داشت.

گودرزی گفت: زنجان با دمای ۱۳ درجه زیر صفر، تبریز ۱۲ درجه زیر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استانی کشور در ۲۴ ساعت گذشته بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارندگی برف بارش پراکنده درجه زیر وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، امروز جمعه در استان بویژه در مناطق شرقی رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است و احتمال تقویت نقطه‌ای بارش‌ها نیز محتمل خواهد بود.

توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به مناطق مرتفع و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

در مناطق دریایی استان  نیز رگبار باران و احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد.

بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

به لحاظ دمایی،  از امروز جمعه دوباره در برخی نقاط دمای بیشینه افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • موج جدید بارش در شمال کشور/ تهران تا کی بارانی است؟
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده
  • پایان هفته بارانی در استان سمنان