Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:49:05 GMT

وضعیت صادرات سیب آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۸۹۰۰

وضعیت صادرات سیب آذربایجان‌غربی

با نزدیک شدن به ایام عید نگرانی باغداران نسبت به فروش محصولات خود بیشتر شده است و رفع این نگرانی نیازمند توجه جدی مسوولان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از، آذربایجان‌غربی با متوسط تولید بیش از یک میلیون  تن سیب، رتبه نخست تولید سیب کشور را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که در بازاریابی و صادرات سیب تولیدی استان با مشکل جدی مواجه هستیم و هرسال سیب استان در سردخانه ها فاسد شده و ضرر جبران ناپذیری به باغداران وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا رییس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و معاون اتاق بازرگانی ارومیه در خصوص سیب تولیدی استان اظهارهای  ارائه کردند.

اعتراض سازمان صمت نسبت به عوارض صادراتی سیب اعتراض / حفظ بازارهای صادراتی جزو تاکیدات استاندار است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این خصوص گفت: نسبت به مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور مبنی بر برقراری عوارض صادراتی برای محصول سیب درختی اعتراض داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سازمات صنعت، معدن و تجارت آذربلیجان غربی، رضا بابایی اظهار داشت: پیرو دستور مقام عالی استان نسبت به این مصوبه در راستای حفظ بازارهای صادراتی استان به قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اعتراض نموده ایم.

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده از مجموع ۷۵۰ هزار تن سیب موجودی در سردخانه‌های استان، کمتر از ۳۰۰ هزار تن باقیمانده و روزانه شاهد صادرات ۳ هزار تنی این محصول هستیم.

این مقام مسوول گفت: علیرغم اینکه روند صادرات سیب استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما برای حفظ بازارهای صادراتی به مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور اعتراض کردیم که نسبت به تجدیدنظر در آن خوشبین هستیم.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی افزود: آمار سیب درختی استان به صورت روزانه از سردخانه‌ها اخذ می شود و با روند فعلی صادرات، مشکلی در این مسیر وجود ندارد.

روند صادرات سیب آذربایجان غربی بسیار مطلوب است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه نیز طی روزهای گذشته با بیان اینکه روند صادرات سیب آذربایجان غربی بسیار مطلوب است، گفته بود: با پیگیری های استاندار آذربایجان غربی و اتاق بازرگانی ارومیه روند صادرات سیب به بازارهایی چون اوراسیا و روسیه بسیار مطلوب است.

بهنام تاج الدینی افزود: مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور مبنی بر وضع عوارض صادراتی برای سیب درختی غیر کارشناسی و به ضرر استان است.

وی با بیان اینکه نسبت به این مصوبه نامه نگاری ها و پیگیری های اعتراضی از سوی استاندار و اتاق بازرگانی ارومیه به وزرای صمت و جهاد کشاورزی انجام گرفته است، گفت: امیدواریم متولیان کشوری که مسبب این تصمیم غیرکارشناسی هستند نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه یکی از دستاوردهای مثبت تعامل بخش خصوصی و دولت در آذربایجان غربی را رفع موانع صادراتی از جمله در خصوص سیب درختی دانست.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی صادرات سیب ارومیه صادرات سیب آذربایجان غربی اتاق بازرگانی ارومیه حفظ بازارهای صادراتی روند صادرات سیب بسیار مطلوب عوارض صادراتی معدن و تجارت سردخانه ها سیب درختی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد