Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:21:46 GMT

وضعیت آب و هوای استان ها در ۲۶ بهمن

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۸۹۲۲

وضعیت آب و هوای استان ها در ۲۶ بهمن

باشگاه خبرنگاران: شنبه در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین در خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدیدگاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه به‌تدریج سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور شده و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال‌غرب کشور بارش برف و در ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب‌غرب بارش پراکنده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در اواخر وقت با شمالی شدن جریان‌ها برروی غرب دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

دوشنبه این سامانه علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال‌شرق فعال بوده و بارش باران کل سواحل شمالی را در بر می‌گیرد این سامانه در اواخر وقت از شمال‌شرق کشور خارج خواهد شد. بارش برف در جنوب آذربایجان‌غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و جنوب لرستان شدت خواهد داشت.

شه‌شنبه در نوار شمالی و شمال‌غرب کشور و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب بارش پراکنده ووزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در نیمه‌شرقی کشور جو آرام خواهد بود به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب کشور بارش در استان‌های واقع در جنوب‌غرب، غرب شروع شده و بعداز ظهر شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا خواهد گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: کاهش دما هواشناسی استان ها واقع در جنوب غرب پیش بینی می شود بارش پراکنده غرب کشور شمال غرب وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت