Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@01:17:39 GMT

مقصر خیابان‌های پر از زنان بزک‌کرده ما هستیم!

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۸۹۲۷

خرداد: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به انتقاد شدید از رویکردهای سیاسی و جناحی در مقوله فرهنگ فاطمی و تاثیرات مخرب آن بر وضعیت فرهنگی و حجاب نوشته است.
به گزارش خرداد، متن سرمقاله این روزنامه را در ادامه می خوانید.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: برای تحقق فرهنگ فاطمی خوب شروع کردیم و در سال‌های دهه 60 خوب عمل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان ایرانی سهم بزرگی را در صحنه‌های مختلف انقلاب از دفاع مقدس تا مقابله با تحریم‌ها و تا حضور در عرصه‌های علمی و فرهنگی و مدیریت جامعه برعهده گرفتند و انصافاً شایستگی خود را نیز به اثبات رساندند.

متأسفانه بعد از عبور از گردنه پر پیچ و خم جنگ، دچار بی‌تصمیمی و بلاتکلیفی شدیم مثل بسیاری از مسائل دیگر که شعارهای خوبی درباره آنها می‌دهیم ولی هرگز به جائی نمی‌رسانیمشان.

تأسف بالاتر اینست که مسائل مربوط به فرهنگ فاطمی هم اسیر بازی‌های جناحی شده‌اند و هر جناحی بسته به منافع زودگذر خود درباره آنها موضع می‌گیرد و حتی در مواردی نیز آگاهانه یا ناآگاهانه تابع سیاست‌های بیگانگان می‌شود. نهایت خواسته یک جناح این می‌شود که زنها به ورزشگاه بروند و نهایت همت آن جناح دیگر این می‌شود که در راه‌پیمائی 22 بهمن و روزهای انتخابات زن‌های بزک‌کرده را از قاب تلویزیون نشان بدهد و بگوید اینها هم ما را قبول دارند!

مدعیان ترویج فرهنگ فاطمی از هر دو جناح به خانه‌های اشرافی منتقل می‌شوند و هرچه از دستشان بربیاید بر تجملات می‌افزایند و از کنار خیل عظیم مردمی که زیر خط فقر قرار دارند و از خانه که بماند حتی از نان شب هم محرومند، به راحتی عبور می‌کنند. به یک خانه در بالای شهر اکتفا نمی‌کنند و در شمال و ییلاقات اطراف تهران هم خانه تهیه می‌کنند تا بعد از کارهای طاقت‌فرسای پشت‌ میزنشینی و علیه همدیگر توطئه کردن و شمردن مبالغ هنگفت درآمدها، بتوانند در هوای پاک خستگی در کنند و برای ادامه کار آماده شوند. متأسفانه به امام خمینی که مظهر ساده‌زیستی بود هم رحم نکردند و به بهانه ساختن حرم، کاخی ساختند که تمام‌شدنی هم نیست درحالی که مردم روستاهای اطراف حرم در محرومیت می‌سوزند.

اینگونه از فرهنگ فاطمی حراست کرده‌ایم که امروز خیابان‌های شهرهایمان پر است از زنان بزک‌کرده و گریزان از حجاب اسلامی. اینها را نباید مقصر دانست. مقصر ما هستیم که فرهنگ فاطمی را به ابزاری برای تأمین اهداف سیاسی‌مان تبدیل کرده‌ایم. این را همه باید بدانند که تا دست از برخورد ابزاری با ارزش‌ها برنداریم، راه به جائی نخواهیم برد. جابجائی‌ها در صندلی‌های سبز و سرخ نیز هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. مشکل از بی‌تصمیمی‌هاست، مشکل از جفائی است که به فرهنگ فاطمی کرده‌ایم.


برچسب ها: جمهوری اسلامی ، حجاب ، فرهنگ فاطمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: جمهوری اسلامی حجاب فرهنگ فاطمی جمهوری اسلامی فرهنگ فاطمی بزک کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟