Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@23:32:45 GMT

بررسی رشد کودک با استفاده از یک لباس

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۹۱۸۸

بررسی رشد کودک با استفاده از یک لباس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مدیکال‌اکسپرس، محققان فنلاندی با تولید لباس یک‌تکه هوشمند توانستند با دقت تمام حرکات خودبه‌خودی و همچنین اختیاری نوزادان را از سن ۵ ماهگی ارزیابی کنند. بررسی دقیق میزان تحرک نوزادان می‌تواند وضعیت رشد عصب‌شناسی آنها را ارزیابی کرده و وجود هر نوع ناهنجاری را نشان دهد.

یکی از معاینه‌های وضعیت جسمی نوزادان، معاینه حرکات اختیاری نوزادان است و بدین ترتیب متخصصان پزشکی اطفال، سلامت عصب‌شناختی نوزادان را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بررسی عصب‌شناختی نوزادان در محیط طبیعی آنها ممکن نبود و آنها حتما باید در مطب پزشک یا فیزیوتراپیست تحت معاینه قرار می‌گرفتند. از طرفی، محیط معاینه هرگز با محیط طبیعی نوزاد کاملا منطبق نیست و احتمال خطا در ارزیابی سلامت جسمی نوزادان بالا می‌رود.

اما محققان با تولید این نوع لباس هوشمند، این فرصت را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند تا وضعیت حرکتی نوزادان خود را در محیط طبیعی زندگی‌شان بررسی کنند.

اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از ابزارهای هوشمند تعبیه شده در لباس نوزاد، به مرکز داده‌های بیمارستان فرستاده می‌شود و متخصصان با بررسی داده‌ها، وضعیت حرکتی نوزادان را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

محققان می‌گویند، این ابزار می‌تواند تمام حرکات نوزادان را از ۵ ماهگی به بعد با دقت ثبت کرده و در بررسی وضعیت حرکتی نوزادان، تحولی بزرگ به‌وجود آورد. در این لباس، حسگرهای حساس به حرکت ساخت شرکتی در آلمان، کار گذاشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، با استفاده از این ابزار می‌توان ناهنجاری‌های موجود در رشد عصب‌شناختی نوزادان، مانند اختلال در رشد زبان و توجه و رشد نامناسب حرکتی، را به موقع و در مراحل اولیه رشد شناسایی و درمان کرد.

مترجم: نادیا زکالوند

منبع: medicalexpress

کد خبر 1352383

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کودکان محیط طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز

بازرس‌کل استان زنجان پیرامون وضعیت آزادراه زنجان - قزوین و زنجان ـ تبریز تذکر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل خمسه در جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان که با حضور مدیرکل جدید، معاونین و مدیران دستگاه مذکور در محل بازرسی کل استان زنجان تشکیل شد آخرین وضعیت دستگاه از لحاظ تجهیزات و امکانات، احداث راه‌های روستایی، حفظ و نگهداری راه‌ها، نحوه انعقاد قرارداد‌ها و اجرای پروژه‌ها، مصرف اعتبارات، نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافری و کالا، کمیت و کیفیت نیروی انسانی دستگاه و... را مورد بررسی قرار داد.

وی با تبیین آسیب‌ها و چالش‌های اداره‌کل راهداری استان گفت: مهمترین انتظار از اداره‌کل مذکور پیگیری در تعیین تکلیف قرارداد آزادراه زنجان – تبریز، هم زمان با اصلاح روکش آسفالت آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان تبریز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد