Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله هوایی به یک خودرو در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دست‌کم جان ۱۱ غیرنظامی را گرفت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، منابع محلی در ولایت ننگرهار اعلام کردند که در نتیجه حمله هوایی به یک خودرو در شهرستان «سرخ‌رود» این ولایت ۱۱ غیرنظامی کشته شدند.

«ایمل نیازی» فرمانده پلیس ولایت ننگرهار به خامه گفته است که جزئیات بیشتری در دست نیست و هویت این غیرنظامیان نیز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«اجمل عمر» یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار نیز گفته است که شمار غیرنظامیان کشته‌شده در حمله هوایی عصر جمعه ۱۱ نفر هستند.

وی افزود: روز‌های جمعه در شهرستان «خوگیانی» ولایت ننگرهار جشن‌های محلی برگزار می‌شود و بسیاری از مردم از شهرستان‌های نزدیک در آن شرکت می‌کنند.

هنوز نیرو‌های افغان و خارجی مسئولیت این حمله هوایی را به‌عهده نگرفته‌اند، اما حملات هوایی آمریکا یکی از مهمترین عامل‌های کشتار غیرنظامیان در افغانستان است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان هفته گذشته با اشاره به حملات اخیر هوایی در ولایت «بادغیس» و «فراه» در غرب این کشور که براساس گزارش‌ها توسط نیرو‌های آمریکایی صورت گرفته، این حملات را «مصداق جنایت جنگی» دانست.

این نهاد همچنین از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا برای حفاظت از جان، مال، حقوق و منافع شهروندان غیرنظامی کشور، با جدیت تمام کار و تلاش کنند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان پیشتر نیز گزارش داده بود که در ماه گذشته میلادی بر اثر حملات هوایی ۲۶ غیرنظامی افغان کشته و ۲۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

این نهاد شمار تلفات غیرنظامیان در سال گذشته میلادی را نیز دو هزار و ۸۱۷ کشته و ۷ هزار و ۹۵۵ زخمی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله هوایی در ننگرهار افغانستان ولایت ننگرهار ۱۱ غیرنظامی حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس