Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:49:57 GMT

توسعه گلخانه‌ها را در برنامه کرمانشاه داریم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۹۷۷۴

توسعه گلخانه‌ها را در برنامه کرمانشاه داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از متقاضیان احداث گلخانه در استان حمایت می‌شود.

رضا زارعی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آماده واگذاری بودن  ۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در قالب سامانه گرمسیری در حد فاصل نفت‌شهر تا قصرشیرین، گفت: از متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی در این اراضی حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی گفت: اولویت اصلی در واگذاری‌ها با متقاضیانی خواهد بود که به دنبال اجرای پروژه های مرتبط با احداث گلخانه، باغ و یا صنایع تبدیلی مرتبط با این دو بخش باشند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در صورت تقاضا از اراضی این مناطق به صورت اجاره به شرط تملیک برای اجرای طرح های کشاورزی برخوردار شوند، گفت: همچنین به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت اعطا خواهد شد.

 وی با بیان اینکه اولویت واگذاری زمین در اراضی سامانه گرمسیری با فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است، از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این پروژه دعوت کرد.

زارعی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این پروژه با توجه به نزدیکی به کشور عراق و امکان استفاده از بازارهای این کشور برای عرضه محصولات تولیدی توجیه بالایی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به وضعیت حال حاضر گلخانه‌های استان کرمانشاه داشت و افزود: تا ابتدای امسال سطح گلخانه های استان 28 هکتار بود که در حال حاضر 3.77 هکتار گلخانه به این سطح اضافه شده است، ضمن اینکه کار اجرای 18.35 هکتار نیز در دست اقدام است و 21.69 هکتار دیگر هم در مرحله ارجاع به بانک برای اخذ تسهیلات است.

وی ادامه داد: قرار است ظرف سه سال سطح گلخانه های استان کرمانشاه به 272 هکتار برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلخانه توسعه كرمانشاه گلخانه های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد

کریمی مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ۱۰ سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

وی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.

وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین