Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:31:37 GMT

مرکل به حمدوک: انقلاب سودان الگویی الهام‌بخش است

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۹۹۱۴

مرکل به حمدوک: انقلاب سودان الگویی الهام‌بخش است

صدراعظم آلمان اعلام کرد، کشورش تحولات سودان را از زمان وقوع انقلاب این کشور پیگیری می‌کند و این انقلاب، الگو و چشم‌اندازی به سوی دموکراسی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نشست خبری با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در برلین گفت، آلمان از دولت انتقالی سودان حمایت می‌کند تا موفقیت‌ها را محقق و به مطالبات مردم پاسخ دهد که مشتاق روند انتقال شفاف قدرت به دولت دموکراتیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سودان پس از ده‌ها سال دیکتاتوری با چالش‌های بزرگی روبرو است و اصلاحات سیاسی و اقتصادی یک کار بسیار دشوار است. سودان به شرکایی در جهان نیاز دارد و آلمان تمایل دارد شریکش باشد.

وی با اشاره به حمایت از توسعه سودان گفت، کشورش مبلغ ۷۸ میلیون یورو برای کمک به ثبات سودان و دولت انتقالی اختصاص داده و آلمان برای حمایت از انرژی، تأسیس و احیای مراکز آموزش حرفه‌ای در سودان آماده است.

حمدوک هم در این کنفرانس بر اهمیت این دیدار، آن هم یک روز پس از تصمیم پارلمان آلمان برای لغو تحریم سودان تأکید کرد و گفت، این دیدار بیانگر موضع ثابت آلمان به عنوان شریک اساسی در روند تحول دموکراتیک سودان است.

وی مرکل را در جریان اوضاع سیاسی، اقتصادی و چالش‌ها و تلاش‌های دولت انتقالی برای حل آنها و دشواری‌های اقتصادی پیش‌روی دولت قرار داد و گفت، سودان با منابع، اراده دولت و حمایت دوستانش قادر خواهد بود موانع را پشت سر بگذارد.

نخست وزیر سودان از دولت آلمان خواست تا حمایت جدی خود را از سودان ادامه دهد که این امر باعث تقویت حمایت مردم و پشتیبانی دوستان و شرکای سودان برای پیشرفت و موفقیت در شرایط سخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل عبدالله حمدوک سودان دولت انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد