Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@23:26:37 GMT

کرونا ویروس در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۰۰۶۲۱

کرونا ویروس در کشور وجود ندارد

معاون وزیر بهداشت بر عدم وجود ابتلا به کرونا ویروس در سراسر کشور تاکید کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رئیسی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: هم اکنون کلیه مبادی ورودی کشور شامل مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی با پیشرفته‌ترین تجهیزات و همچنین پایش بهداشتی تحت کنترل کامل کارشناسان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: شمار تلفات کروناویروس در چین به ۱۵۰۰ نفر رسیده؛ این درحالیست که تعداد مبتلایان به این ویروس همچنان روبه افزایش است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: امروز در یازدهمین روز قرنطینه، کلیه هموطنان بازگشته از شهر "ووهان" چین در سلامت کامل به سر برده و آزمایش‌های مربوطه منفی است، و این عزیزان طبق پروتکل‌های جهانی تا سه روز دیگر در قرنطینه خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر فراهم بودن کلیه امکانات رفاهی برای این هموطنان، پزشکان متخصص، کارشناسان امور بیماری‌ها، بهداشت محیط و اورژانس در محل قرنطینه مستقر و بر سلامت ایشان نظارت کامل دارند.

رئیسی ضمن اشاره به انتشار برخی شایعات پیرامون وجود مواردی از کرونا ویروس در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: همانطور که بار‌ها اعلام شده هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در سراسر کشور تاکنون دیده نشده و هموطنان اخبار پیرامون کرونا ویروس را فقط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس وزارت بهداشت چین کرونا ویروس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۰۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور